וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה בסוריה: חברת פרלמנט ערקה; "חשש לטבח בחלב"

27.7.2012 / 7:57

איכלאס אל-בדאווי שייצגה באסיפה את חלב סיפרה כי ערקה "לאור הדיכוי האכזרי של האומה". בינתיים, צבא אסד ממשיך לתקוף את העיר. ארה"ב: "דואגים ממה שהמשטר מתכנן"

חברת פרלמנטת סורית, איכלאס אל-בדאווי, שייצגה את העיר חלב - מוקד עימותים מרכזי ואלים בעת האחרונה בין משטר אסד ומתנגדיו - הודיעה הבוקר (שישי) כי ערקה ועזבה את המדינה לטורקיה, ובכך הפכה לחברת הפרלמנט המכהנת הראשונה שעושה כן. בראיון לרשת SKY אמרה כי "חציתי את הגבול לטורקיה וערקתי מהמשטר הרודני... לאור הדיכוי האכזרי של האומה ופגיעה בזכויות מינימליות".

אל-בדאווי, אם לשישה, הייתה חברת מפלגת הבעת' - מפלגתו של הנשיא אסד. במעשיה היא מצטרפת לשורת בכירים שערקו כבר מן המשטר, לרבות שגרירים, דיפלומטים בכירים וגנרלים. עד כה ערקו, בין היתר, שלושה שגרירים סוריים מקפריסין, עירק ובלרוס, וכן הנספח הצבאי הסורי בעומאן.

רחובות העיר חלב בסוריה אחרי מתקפה, יולי 2012. רויטרס
"זאת דאגתנו: שנראה טבח בחלב, ושזה מה שהמשטר מתכונן אליו". העיר חלב המופגזת, אתמול/רויטרס

כוחותיו של הנשיא אסד חידשו לפנות בוקר את ההפגזות על העיר חלב, השנייה בגודלה בסוריה. דוברת מחלקת המדינה האמריקאית, ויקטוריה נולנד, הביעה חשש כי טבח עלול להתרחש בעיר, וסיפרה כי "מקורות אמינים" דיווחו על טנקים הנעים בעיר, לצד הפגזות מסוקים מהאוויר. "זאת דאגתנו: שנראה טבח בחלב, ושזה מה שהמשטר מתכונן אליו".

האם סוריה כבר החלה להשתמש בנשק כימי?

בתוך כך, פעילי האופוזיציה הסורית פרסמו ברשת סרטון המתאר הפגזה מלפני ארבעה ימים על העיר חומס ומראה עשן כתמתם העולה מבניין - לטענתם, עדות לשימוש שצבא סוריה עושה בנשק כימי כלפי אזרחי. בעוד המשטר הסורי עצמו מכחיש בתוקף מעשים שכאלה, פעילי אופוזיציה מדווחים על התקפות נוספות באזורים אחרים במדינה, לרבות דיר א-זור.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

צפו בסרטון

במקביל, שר ההסברה הירדני אמר לפנות בוקר כי הצבא הסורי ירה למוות בילד בן שלוש, כשהתכוון לפגוע בהוריו ובתריסר פליטים שניסו לחצות את הגבול לירדן. לדברי השר, הילד מת במקום בעוד עשרה אחרים רצו בחזרה לתוך סוריה. שני פליטים אחרים הצליחו לחמוק מהאש ונמלטו לירדן. ממשלת ירדן הביעה תרעומת מהתקרית.

  • עוד באותו נושא:
  • סוריה
  • חלב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully