וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיתון בלבנון: אסד סירב להצעת נסראללה לארחו

לפי הדיווח, מזכ"ל חיזבאללה שוחח עם נשיא סוריה לאחר חיסול ראשי מערכת הביטחון שלו. טורקיה סגרה גבולותיה עם סוריה, תתיר מעבר פליטים. טורי שריון של הצבא עולים על חלב

צילום: רויטרס עריכה: טל רזניק

בסוריה נמשכים גם היום (רביעי) הקרבות העזים בין הכוחות הנאמנים לנשיא בשאר אסד למורדים נגד המשטר, המתמקדים בבירה דמשק ובייחוד בעיר הצפונית חלב, שמופצצת בימים האחרונים שוב ושוב בידי מטוסי חיל האוויר. הלילה דווח כי הצבא שלח כוח של עוד אלפי חיילים לאזור העיר - הגדולה במדינה - כדי להשלים את כיבושה מחדש מידי המורדים. בשעות היום דווח על טורי שריון שעושים את דרכם לעיר.

על רקע זה, גוברות התהיות לגבי מידת יכולתו של אסד להמשיך ולהחזיק מעמד, ועיתון לבנוני אף דיווח כי ידידו, מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה, הציע לו לבוא ולהתארח אצלו בביירות. אסד, לפי הדיווח, סירב להצעה.

ההתקוממות בסוריה - כותרות אחרונות:
הצבא הפגיז בדמשק ובחלב, מאות תושבים נטשו
גל העריקות: גם שגרירת סוריה בקפריסין הצטרפה למורדים
המורדים טוענים: אסד העביר נשק כימי לשדות תעופה

הפצצה של צבא סוריה באזור העיר חומס, יולי 2012. רויטרס
הפצצה של צבא סוריה בעיר חומס, היום/רויטרס

לפי הדיווח בעיתון "אל-ג'ומהורייה", נסראללה התקשר לאסד לאחר פעולת החיסול בדמשק ביום רביעי שעבר, בה נהרגו לפחות ארבעה מראשי מערכת הביטחון הסורית, הביע את תנחומיו והציע לו לבוא ולהיפגש עמו. כן הציע לו להושיט לו עוד סיוע ולספק לוחמים לכוחותיו. יש לציין כי האופוזיציה הסורית טוענת כבר חודשים רבים שכוחות של חיזבאללה נלחמים נגדם לצד כוחות הצבא.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

רוסיה: "ארה"ב תומכת בטרור בסוריה"

זרם הפליטים הנמלטים מסוריה באלפיהם נמשך כל העת, בגבולות עם ירדן, לבנון, טורקיה ולאחרונה גם עירק. לאחר שהמורדים השתלטו על רוב מעברי הגבול עם טורקיה, הודיעה היום אנקרה כי סגרה את כל מעברי הגבול למעבר סחורות - אם כי תמשיך לאפשר מעבר של פליטים בהם. את ההודעה מסר שר המכס הטורקי. הוא לא פירט עד מתי יימשך מצב זה, ונראה כי יימשך עד להודעה חדשה.

פליטים שברחו מסוריה לאחר שחצו לשטח עירק, במעבר הגבול אבו-כמאל קאים, 24 ביולי 2012. רויטרס
פליטים שחצו הלילה את הגבול מסוריה לעירק/רויטרס

במוסקבה התייחס היום בהרחבה סרגיי לברוב, שר החוץ של רוסיה - אחת מבעלות הברית האחרונות שנותרו לשלטון אסד - לנעשה בסוריה. בין היתר, האשים את ארצות הברית בהצדקת מעשי טרור נגד הממשל הסורי, משום שנעמנעה מגינוי פעולת החיסול בדמשק בשבוע שעבר.

"אם לומר זאת בעדינות", אמר לברוב במסיבת עיתונאים משותפת עם מקבילו הקפריסאי, "אנחנו איננו מבינים את הסירוב לגנות את הטרור בדמשק". הוא אף טען כי וושינגטון מנסה לנצל את הטרור הגובר בסוריה כדי להצדיק החלטה של מועצת הביטחון של האו"ם להחיל את סעיף 7 לאמנתה, המסמיך אותה להורות על פעולה צבאית נגד מדינה. לדבריו, שגרירת ארה"ב באו"ם, סוזן רייס, שמנסה לקדם החלטה כזו, "פשוט אומרת שארה"ב תמשיך לתמוך בטרור בסוריה, עד שהמועצה תמלא אחר מבוקשה".

שר החוץ של רוסיה, סרגיי לברוב, במסיבת עיתונאים במוסקבה. רויטרס
"שארה"ב תמשיך לתמוך בטרור בסוריה, עד שהמועצה תמלא אחר מבוקשה". לברוב, היום/רויטרס

ברוסיה התייחסו היום גם לדאגה הבינלאומית הגוברת בעניין מאגרי הנשק הכימי של סוריה, שהתעורר חשש כי השלטון יעשה בהם שימוש אם מצבו ימשיך להידרדר, או לחלופין שייפלו לידי גורמים עוינים או לא יציבים לאחר נפילת השלטון. סגן שר החוץ הרוסי, גנאדי גטילוב, הבהיר היום כי מוסקבה קיבלה "ערבויות חזקות" מדמשק לכך שהמאגרים הללו מצויים בידיים בטוחות, ו"שמורים היטב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully