וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה: מטוסי קרב הפציצו לראשונה את חאלב

גורמי אופוזיציה דיווחו על 80 הרוגים, 20 מהם בחאלב, שם מתנהלים קרבות קשים בין המורדים לכוחות הצבא. במקביל, הזהירה רוסיה את סוריה מפני שימוש בנשק הכימי שברשותה

מטוסי קרב הפציצו היום (שלישי) את העיר השניה בגודלה בסוריה, חאלב, לראשונה מאז תחילת ההתקוממות במדינה - כך דיווח כתב של רשת BBC הנמצא באזור. בסוף השבוע ביצעו המורדים מתקפה באזור בנסיון להשתלט על העיר שנמצאת בשליטת הצבא, וסמוך לעיר העתיקה התנהלו קרבות קשים. מוקדם יותר היו מעורבים בקרבות גם מסוקי קרב.

כוחות משטר אסד הפציצו את העיר עם פגזים ורקטות בנסיון להשתלט מחדש על האזורים שהמורדים, לטענתם, כבר הצליחו להשתלט עליהם.

בינתיים, כוחותיו של אסד הצליחו להשתלטו על רוב האזורים בבירה דמשק שנתפסו על ידי המורדים בשבוע שעבר. עד כה דיווחו ארגוני אופוזיציה על 80 הרוגים ברחבי סוריה היום, בהם 20 בחאלב. 13 בני אדם נהרגו במהומה בכלא בחאלב, כאשר כוחות הביטחון פתחו באש וירו גז מדמיע לעבר האסירים.

בתוך כך, רוסיה הזהירה את סוריה מפני שימוש בנשק הכימי שברשותה, וקראה לסוריה להישאר נאמנה למחויבויותיה הבינלאומיות. בהצהרה שפרסם משרד החוץ הרוסי נכתב כי סוריה אישררה בעבר אמנה בינלאומית האוסרת על שימוש בגזים רעילים ככלי לחימה.

הרס בעקבות הלחימה בין השלטון למורדים ברובע אל-מזה של בירת סוריה, דמשק, יולי 2012. רויטרס
רוסיה קראה לסוריה להישאר נאמנה למחויבויותיה הבינלאומיות. הריסות בדמשק/רויטרס

הצהרת רוסיה הגיעה לאחר שמוקדם יותר הודה דובר משרד החוץ הסורי, ג'יהאד מאקדיסי, כי בידי השלטון נשק כימי, אך ציין כי לא יעשה שימוש בו נגד המורדים, אלא רק במקרה של מתקפה מבחוץ.

הבוקר טענו המורדים כי המשטר העביר נשק כימי לשדות התעופה הנמצאים בגבולות המדינה. בהודעה שפרסמה מחתרת "הצבא הסורי החופשי" נמסר כי "יממה לאחר שדמשק איימה לעשות שימוש בנשק הכימי במקרה שתותקף מבחוץ, משטרו של אסד העביר נשק כימי לשדות התעופה בגבולות. אנו בפיקוד הצבא הסורי החופשי יודעים היטב היכן נמצא כל הנשק הכימי של אסד ויודעים שהוא העביר אותו לשדות התעופה שבגבולות".

עוד בנושא
המורדים בסוריה: אסד העביר נשק כימי לשדות תעופה
ליברמן מזהיר: "העברת נשק כימי מסוריה - קו אדום"
הלחימה מתקרבת: הפצצות בסוריה נשמעו ברמת הגולן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully