וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן מזהיר: "העברת נשק כימי מסוריה - קו אדום"

טל שלו

24.7.2012 / 16:59

שר החוץ הבהיר כי ישראל "לא תגביל את עצמה בשום צורה" בתגובה לאפשרות של זליגת הנשק הכימי של משטר אסד. לגבי אירן אמר כי "יש לעבור לפעולה ולנקוט בצעדים קשים"

צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד

שר החוץ, אביגדור ליברמן, קרא היום (שלישי) לקהילה הבינלאומית למנוע העברת נשק כימי מסוריה, והזהיר כי "מבחינת ישראל זהו קו אדום, או כמו שנהוג לומר בשפה הדיפלומטית 'קאזוס בלי', וישראל לא תגביל את עצמה בשום צורה בתגובה למקרה כזה". ליברמן, שנפגש בבריסל עם ראשי האיחוד האירופי במסגרת המפגש השנתי של מועצת האסוציאציה של ישראל והאיחוד האירופי, התייחס גם בתקיפות להמשך המגעים הדיפלומטיים בין המערב ובין אירן בעניין הפסקת תוכנית הגרעין, ואמר כי "אי אפשר לנהל משא ומתן לנצח. קיים שלב שבו אם אין תוצאות מעשיות, הדיבורים צריכים להיפסק ויש לעבור לפעולה ולנקוט בצעדים קשים נגד אירן".

בתחילת המפגש, המוקדש לדיאלוג מדיני ולהידוק היחסים בין ישראל והאיחוד, עמדו המשתתפים, בהם שרת החוץ של האיחוד קתרין אשטון, דקה דומיה לזכר ההרוגים בפיגוע בו נהרגו חמשת הישראלים בבורגס בשבוע שעבר. ליברמן התייחס גם לדיווחים על כוונה פלסטינית לחדש את המגעים החד צדדיים בקהילה הבינלאומית בעצרת האו"ם בספטמבר הקרוב, ואמר כי "מהלכים חד צדדים פוגעים באפשרות להגיע להבנה". ליברמן אף האשים את הפלסטינים בקיפאון המדיני ובהכשלת השיחות שהתקיימו בתחילת השנה בעמאן.

בתוך כך, דיווחה סוכנות הידיעות הצרפתית כי האיחוד האירופי דחה את בקשת ליברמן להגדיר את חיזבאללה כארגון טרור בעקבות הפיגוע בבורגס. "לא היה קונצנזוס להכנסת חיזבאללה לרשימת ארגוני הטרור", אמרה ארטו קוזאקו-מרקוליס, שרת החוץ של קפריסין - המדינה המכהנת כנשיאת האיחוד האירופי. היא הוסיפה כי לו היו ראיות מוצקות למעורבות חיזבאללה בפיגוע, ישקול זאת האיחוד מחדש.

"הם מרכזים מאמצים בדמשק ובחלב"

מוקדם יותר התייחס גם הרמטכ"ל, בני גנץ, למחסני הנשק הלא קונבנציונלי של הצבא הסורי, וחיזק את דבריו של ראש האגף המדיני ביטחוני במשרד הביטחון, אלוף עמוס גלעד, אשר טען כי המשטר נמצא בשליטה על המערך. "הם שומרים על זה ומגבירים את האבטחה על זה, וזה טרם עבר לידיים שליליות – זה לא אומר שכך זה יישאר", ציין גנץ, "ייתכן שזה ישתנה, בסוף תיווצר פה דילמה".

בנוגע לאפשרויות העומדות מול צה"ל בנוגע למאגרי הנשק הסורי, ציין גנץ: "אם אתה רוצה לעבוד ממוקד מאוד קיימת אפשרות שנתקשה למצוא את הנקודה, ואם אתה עובד רחב אתה יכול למצוא את עצמך די מהר במערכה רחבה ממה שתכננת. צריך לקחת בחשבון גם את מה שיישאר אחרי שנפעל, ולאיזו ידיים זה יגיע. הם מרכזים מאמצים בדמשק ובחלב, וקיבלו סיוע לא קטן מהאירנים ומחיזבאללה – יעוץ, אמצעים ואנשים שהגיעו. זה חיכוך שמתקרב ויכולות לקרות שם התרחשויות. אנחנו עוקבים אחר זה מקרוב".

לפניות לכתבת: tal_sh@walla.net.il

עוד בנושא
עמוס גלעד: "הנשק הכימי בסוריה בשליטה מלאה של אסד"
נתניהו חושש מהנשק הכימי: "ייתכן שנצטרך לפעול בסוריה"
המורדים בסוריה: אסד העביר נשק כימי לשדות תעופה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully