וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנץ: "נמצא את הדרך להגיב על הפיגוע בבורגס"

24.7.2012 / 14:25

הרמטכ"ל דיבר בפני חברי ועדת החוץ והביטחון, והסביר כי על תגובה לפיגוע להיעשות כחלק מכלל הפעילות של צה"ל. בנוגע למאגרי הנשק הכימי בסוריה אמר: "בסוף תיווצר פה דילמה"

צילום: דניאל בוק, דו"צ, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ'

הרמטכ"ל, רא"ל בני גנץ, התייחס היום (שלישי) לפיגוע בבורגס בשבוע שעבר, והתחייב: "אנחנו נמצא את הדרך להגיב באופן מרתיע אחרי פיגוע כזה". לדבריו, זה לא צריך להיעשות בנתיב בודד, אלא כחלק מכלל הפעילות של צה"ל. "נדע לעשות את זה באופן שקול, ובסופו של דבר התגובה תגיע", ציין גנץ בסקירה ביטחונית שערך בפני חברי ועדת החוץ והביטחון בכנסת.

בין היתר, התייחס הרמטכ"ל גם למחסני הנשק הלא קונבנציונלי של הצבא הסורי, וחיזק את דבריו של ראש האגף המדיני ביטחוני במשרד הביטחון, אלוף עמוס גלעד, אשר טען כי המשטר נמצא בשליטה על המערך. "הם שומרים על זה ומגבירים את האבטחה על זה, וזה טרם עבר לידיים שליליות – זה לא אומר שכך זה יישאר", ציין גנץ, "ייתכן שזה ישתנה, בסוף תיווצר פה דילמה".

בנוגע לאפשרויות העומדות מול צה"ל בנוגע למאגרי הנשק הסורי, ציין גנץ: "אם אתה רוצה לעבוד ממוקד מאוד קיימת אפשרות שנתקשה למצוא את הנקודה, ואם אתה עובד רחב אתה יכול למצוא את עצמך די מהר במערכה רחבה ממה שתכננת. צריך לקחת בחשבון גם את מה שיישאר אחרי שנפעל, ולאיזו ידיים זה יגיע. הם מרכזים מאמצים בדמשק ובחלב, וקיבלו סיוע לא קטן מהאירנים ומחיזבאללה – יעוץ, אמצעים ואנשים שהגיעו. זה חיכוך שמתקרב ויכולות לקרות שם התרחשויות. אנחנו עוקבים אחר זה מקרוב".

לא נוכל להימנע מפעולה בעזה"

בנוגע למצב הפנימי בסוריה, אמר הרמטכ"ל כי עד כה, העריקה מהצבא הסורי לא מזינה את שורות המורדים. עם זאת, ציין: "יש לזה השפעה על היחידות של צבא סוריה – זה לא רק שאין מפקדים, זה ישפיע גם על תפקוד החיילים של היחידות שבעיני ילך וייפגע על ציר הזמן".

הרמטכ"ל התייחס להתמודדות מול עזה, ואמר כי "הרגע הזה יגיע, ואני מניח שלא נוכל שלא לפעול שם". חברי ועדת חוץ וביטחון ביקשו מהרמטכ"ל להתייחס גם לביטול חוק טל וגיוס החרדים לצה"ל, וזה אמר: "האתגרים שנכונו לנו מחייבים אותנו להגדיל את מקורות הגיוס, ונערך לכל מה שיסוכם. כל בחור טוב לנשק נכון מבחינתי, ואנחנו נערך לכל תרחיש שנתבקש". גנץ סיפר כי הוא מוטרד מהקולות על קיצור השירות בטרם ניתנו הפתרונות האחרים. "בואו נראה שעניין הרחבת מקורות הגיוס מצליח לפני שנדבר על קיצור שירות. אנחנו מציגים לכם את הרף המינימלי ההכרחי שיש לשמר, זו לא התקרה שבה אנו רוצים להימצא".

הרמטכ"ל ציין את הקשר המתהווה עם מצרים ביום שאחרי בחירת הנשיא החדש: "אנחנו מצליחים לשמר את הקשר החשוב". בנוגע לחדירות מגבול מצרים, אמר גנץ כי "בשבועות האחרונים הייתה ירידה מסוימת, אך לא הייתי הופך אותה לבשורה פורמאלית. אפקטיביות הפעולה שלנו הורידה את המספרים אך לא צריך לעשות מזה חדשות, כי ככל שהגדר תתארך יהיה יותר לחץ לעבור ואנחנו כבר רואים ניסיונות לחבל בה כי הרבה מאוד כסף מעורב פה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully