וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס על הפיגוע: "נגיע לכל קן מרצחים בכל מקום"

הנשיא שמעון פרס נשא הצהרה מיוחדת בעקבות הפיגוע שאירע אתמול בעיירת הנופש בורגס, בו נהרגו חמישה ישראלים: "פיגוע טרור רצחני מאין כמוהו מבית היוצר של אירן. לא ניכנע"

צילום: שי מכלוף, דניאל בוק, דובר צה"ל, רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ'

(צילום: גדעון צנטנר; עריכה: יאיר דניאל)

נשיא המדינה שמעון פרס מסר הבוקר (חמישי) הודעה מיוחדת לציבור בעקבות הפיגוע שאירע אתמול בעיר בורגס שבבולגריה בו נהרגו חמישה ישראלים. את דבריו נשא פרס מבית הנשיא בירושלים.

"אתמול היינו עדים לפיגוע טרור רצחני מאין כמוהו מבית היוצר של אירן", פתח הנשיא. "אנחנו יודעים שהיו ניסיונות נוספים שלא עלו יפה והפעם הם הצליחו, כביכול. אנחנו לא נעבור על זה בשום פנים ואופן לסדר היום".

"נגיע לכל קן של מרצחים בכל מקום", המשיך פרס, "לא נשכח, לא נתעלם לא ניכנע. לישראל יש מספיק יכולת ויש לה מספיק נחישות כדי להילחם בטרור כראוי. כמובן שבמלחמות יש גם קורבנות ולצערי הקורבנות הפעם הם אנשים חפים מפשע, נשים, גברים וילדים שיצאו לנופש. אני רוצה להביע את תנחומיי למשפחות שאיבדו את יקיריהן ולפצועים שנלחמים על חייהם. העם כולו איתם. נכבד את זכרם ונפעל למען החלמתם".

לקריאה נוספת
חקירת הפיגוע בבורגס: "המתאבד תועד במצלמת אבטחה"
ישראלים נחתו מבולגריה בנתב"ג: "ראינו שחורות"
הפיגוע בבורגס: מהי זרוע פיגועי החוץ של אירן?
הפיגוע בבולגריה - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות

זירת הפיגוע בשדה התעופה בורגס, בולגריה. 18 ביולי 2012. רויטרס
פינוי הפצועים החל/רויטרס

"לפני דקות אחדות התקשר אליי נשיא בולגריה. הוא דיבר באמת בהתרגשות ובידידות רבה מאוד. הוא הזכיר את הידידות הגדולה הקיימת בין בולגריה לבין ישראל ואת העובדה שיהודי בולגריה ניצלו בעזרת העם הבולגרי ולפעמים גם בניגוד לממשלה שהייתה באותה תקופה", המשיך פרס. "הוא אמר שבולגריה מבקשת להעביר את תנחומיה למשפחות שנפגעו. לדבריו, בולגריה עושה הכל כדי לטפל בפצועים ולא תחסוך כל מאמץ כדי להביא להבראתם, שבולגריה שלחה פצועים אחדים במטוס משלה לישראל. בולגריה תילחם בטרור. המסקנה של בולגריה היא שצריך להדק לא רק את הידידות האזרחית בינינו, אלא גם את הביטחונית - להגביר את שיתוף הפעולה הטקטי במלחמה נגד הטרור. בולגריה פתוחה לכל שיתוף פעולה עם ישראל כמו שאנחנו פתוחים, כדי להילחם בטרור כראוי ואנו רואים בה מדינה ידידותית".

"נרדוף המרצחים בזרוע קצרה ובזרוע ארוכה"

"צר לי על אובדן האנשים אבל אני בטוח שישראל יכולה, ותעמוד נגד הטרור הזה כפי שעמדנו מול פרובוקציות, רצח ומלחמות במקרים אחרים", סיכם פרס. "העם צריך להיות בעניין זה מאוחד, נחוש ושלא להטיל ספק לרגע שבכוחנו להשתיק ולשתק את הטרור ולשתק את הטרוריסטים - וכך גם ננהג. בכל מקום שאפשר לפתח ידידות נפתח, אבל בכל מקום שצריך לרדוף מרצחים נרדוף אותם בזרוע קצרה ובזרוע ארוכה עד שיעקרו מן השורש זה גם מה שאמרתי לנשיא הבולגרי".

נשיא המדינה שמעון פרס במסיבת עיתונאים על מותו של יצחק שמיר, יולי 2012. עומר מירון
"צר לי על אובדן האנשים אבל אני בטוח שישראל יכולה, ותעמוד נגד הטרור הזה כפי שעמדנו מול פרובוקציות, רצח ומלחמות במקרים אחרים"/עומר מירון

במקביל, החל פינוי הפצועים הרבים מבולגריה לישראל. קצין בכיר בחיל הרפואה אמר בשיחה עם וואלה! חדשות, "נחתנו לפני כשעתיים בבורגס במטרה לקלוט את הפצועים ולהעביר אותם לאחר מיון רפואי לישראל. צוותים רפואיים שלנו כבר יצאו לבתי החולים כדי לבצע מיונים ראשוניים על מנת לסווג מי מהפצועים צריך לקבל איזה טיפול וכיצד אנחנו אמורים לפנות אותו".

סמוך לשעה 07:00 נחתו צוותי רפואה בהם רופאים מנתחים, מרדימים, מומחים לטיפול נמרץ, פרמדיקים, חובשים, לוחמי 669, נציגים של פיקוד העורף, ואנשי משרד הביטחון, בשדה התעופה בבורגס כדי לפנות לישראל 33 פצועים שמרביתם סובלים מפגיעות הדף ורסיסים. שני פצועים פונו לבתי החולים בסופיה בשל החמרה במצבם. אחד מהם סובל מרסיסים בבטנו. "עשרות פצועים יצאו מבתי החולים בבורגס בדרכם אל השדה ואנחנו כאן נקלוט אותם במטרה למיין ולראות שהאבחנה בבית החולים הייתה נכונה ומשם למטוס. יש לנו צוותים רפואיים מיומנים מאוד שיודעים להתמודד עם הפציעות השונות".

על פי תוכנית הפעולה בהתייעצות קצין רפואה ראשי תא"ל איציק קרייס, מטוס הרקולס ראשון ייצא אחר הצהריים ומטוס שני ינחת בסופיה, ובהתאם להתפתחות הרפואית יפנה את הפצועים קשה ויעביר אותם לישראל. "זוהי משימה לאומית ואנחנו נעשה את כל המאמצים לפנות את הפצועים לישראל בצורה יעילה, מקצועית ומהירה", אמר הקצין הבכיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully