וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חקירת הפיגוע בבורגס: "המתאבד תועד במצלמת אבטחה"

יהושע בריינר, שליח וואלה! לבולגריה

19.7.2012 / 13:01

ראש ממשלת בולגריה אמר כי הנחת העבודה העיקרית של החוקרים היא שמבצע הפיגוע הוא מתאבד שנשא תיעוד מזויף של מדינת מישיגן בארה"ב. צפו: תיעוד של החשוד בטרמינל לפני הפיצוץ

צילום: שי מכלוף, דניאל בוק, דובר צה"ל, הטלוויזיה הבולגרית, רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ'

מחבל מתאבד שנשא מסמכים מזויפים הוציא לפועל את הפיגוע באוטובוס המטיילים הישראלים אתמול (רביעי) בבורגס. על פי דברים שאמר הבוקר ראש ממשלת בולגריה, בויקו בוריסוב, עולה כי זו ההערכה המרכזית המסתמנת מחקירת כוחות הביטחון הבולגריים. עם זאת, הבהיר בוריסוב, במהלך ביקור במקום, כי לא מדובר בהנחה וודאית.

בוריסוב, שצוטט בסוכנות הידיעות הבולגרית "נוביניטה", אמר כי "יש לנו יסוד אמיתי לעבוד על פי ההנחה הזו". בתמונה מתוך מצלמות האבטחה נראה המחבל כשהוא חובש כובע, נועל נעליים ולבוש בחולצה קצרה ומכנסיים קצרים. הוא נושא על גבו תרמיל ותיק נוסף.

טרור בבולגריה - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המחבל בנמל התעופה, דקות לפני הפיצוץ/מערכת וואלה!, צילום מסך

לדברי ראש הממשלה הבולגרי, המחבל לא השתייך לקבוצת התיירים, והצטרף אליהם בעלייה לאוטובוס. "כל אדם יכול להיכנס לטרמינל בחופשיות כדי לערוך קניות", הסביר בוריסוב. "יכול להיות שהקבוצה יצאה (כנראה מהטרמינל - י.ב), ואז הוא הצטרף אליהם. ייתכן שהוא הצטרף אליהם במסעדה".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

החקירה מתנהלת בשיתוף ארה"ב

"הצילומים מראים שהמחבל לא נבדל במאום מהתיירים האחרים, לבש מכנסיים קצרים ונשא תיק גב", הסביר לוואלה! חדשות שר החוץ של בולגריה, ניקולאי מלדנוב. לדבריו, החוקרים אספו בזירת הפיגוע טביעות אצבעות ודגימות DNA של המחבל, וגילו כי המחבל נשא רישיון נהיגה מזויף של מדינת מישיגן. אפשרות זו, אמר, נחקרת בשיתוף עם הרשויות האמריקאיות.

בהקשר זה, נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, שוחח אתמול בטלפון עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, והשניים סיכמו לשתף פעולה בחקירה. צווטאנוב אמר כי המחבל שהה בבולגריה במשך לפחות ארבעה ימים לפני הפיגוע, וכי הרשויות מתכוונות לבחון צילומים של מצלמות באזור נרחב יותר כדי לבחון את תנועותיו של החשוד בתוך בולגריה.

זירת הפיגוע בשדה התעופה בורגס, בולגריה. 18 ביולי 2012. רויטרס
"המחבל לא נבדל במאום מהתיירים האחרים, לבש מכנסיים קצרים ונשא תיק גב". רגע הפיצוץ בשדה התעופה, אתמול/רויטרס

מניין ההרוגים בפיגוע עומד על שישה. עוד 33 נפצעו בפיגוע בשדה התעופה בעיר, באוטובוס שהוביל תיירים ישראלים, מהם שלושה במצב קשה. חמישה מתוך ההרוגים הם ישראלים, והשישי הוא נהג האוטובוס הבולגרי. זהותו של הרוג נוסף, שביעי, אינה ברורה - וככל הנראה מדובר במחבל המתאבד. טרם פורסמה זהות הנספים.

הבוקר החל פינויים של כ-35 בני אדם שנפצעו בפיגוע מבולגריה לישראל. מצבם של לפחות שניים מהפצועים קשה. לפנות בוקר נחתה בבורגס משלחת חירום של מגן דוד אדום, בראשות מנכ"ל הארגון, אלי בין. המשלחת מעניקה סיוע לפצועים ובוחנת את אופי הפגיעות בהם, כדי לבדוק אם יש צורך לפנות חלק מהם לישראל. גורם בטחוני מסר לוואלה! חדשות כי הבוקר בשעה 7:00 נחת מטוס צבאי ראשון מסוג "קרנף" בשדה התעופה בבורגס, ובהמשך הגיע מטוס נוסף ובו צוותים רפואיים ונציגים של פיקוד העורף.

בהכנת הידיעה השתתף אמיר בוחבוט

בעקבות הפיגוע בבורגס - עוד כותרות:
ישראלים נחתו מבולגריה בנתב"ג: "ראינו שחורות"
ישראלים בבורגס מסתגרים במלון: "נהרסו התוכניות"
אובמה שוחח עם נתניהו: נשתף פעולה בחקירת הפיגוע
פיגועים והתנקשויות: כרוניקה של פגיעה בישראלים

(עדכון ראשון: 08:23)

משלחת זק"א לבולגריה,יולי 2012. דרור עינב
משלחת זק"א מתארגנת לצאת לבולגריה, הלילה/דרור עינב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully