וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עמוס גלעד: "הנשק הכימי בסוריה בשליטה מלאה של אסד"

ראש האגף המדיני ביטחוני במשרד הביטחון הכחיש דיווחים לפיהם משטר אסד מעביר נשק כימי לשדות התעופה וציין כי נשק כזה לא זלג לחיזבאללה. צה"ל: הלחימה בגולן הסורי נמשכת

צילום: רויטרס, צילומי חובבים שהועלו לרשת; עריכה: יאיר דניאל

ראש האגף המדיני ביטחוני במשרד הביטחון, אלוף עמוס גלעד, אומר היום (שלישי) כי תמונת המודיעין שבידי ישראל מראה שהמשטר בסוריה שולט במערך הנשק הכימי במדינה במדינה. "כרגע, כל מערך הנשק הבלתי קונבנציונאלי נמצא תחת שליטה מלאה של המשטר", אמר גלעד בראיון לקול ישראל.

לדבריו, יש להגביר את הערנות לנוכח המתרחש בסוריה, אך אין טעם בבהלה. הוא הוסיף כי נכון לעכשיו, אין בידי חיזבאללה נשק כימי שמקורו בסוריה. בתגובה לדיווחים על טענות המורדים לגבי העברת נשק כימי לשדות התעופה במדינה, ציין גלעד כי הדיווחים הללו אינם משקפים את המציאות.

סוריה: "לא נשתמש בנשק נגד אזרחים"

מוקדם יותר, כאמור, טענו המורדים הסורים כי המשטר העביר נשק כימי לשדות התעופה הנמצאים בגבולות המדינה. בהודעה שפרסמה מחתרת "הצבא הסורי החופשי" נמסר: "יממה לאחר שדמשק איימה לעשות שימוש בנשק הכימי במקרה שתותקף מבחוץ, העביר משטרו של אסד נשק כימי לשדות התעופה בגבולות. אנו בפיקוד הצבא הסורי החופשי יודעים היטב היכן נמצא כל הנשק הכימי של אסד ויודעים שהוא העביר אותו לשדות התעופה שבגבולות".

הטענות מגיעות על רקע האישור הרשמי שסיפקה סוריה למאגרי הנשק הכימי שברשותה. בהודעה שמסר אתמול דובר משרד החוץ הסורי, ג'יהאד מקדיסי, הוא הבהיר כי דמשק לעולם לא תשתמש בנשק זה נגד אזרחי סוריה, אולם בהחלט עשויה להשתמש בו נגד "תוקפנות חיצונית". הוא עוד הבהיר כי "כל מאגרי הנשק הכימי שמורים היטב על ידי הצבא".

נמשך הקרב על סוריה: לחימה עזה בדמשק ובחלב. רויטרס
37 בני אדם נהרגו מאש כוחות הביטחון ברחבי המדינה. קרבות בחלב/רויטרס

בתוך כך, ארגון זכויות האדם הסורי דיווח היום כי ברחבי חלב מתנהלים עימותים קשים בין צבא סוריה לבין המורדים. לפי הדיווחים, צבא סוריה עושה שימוש במסוקים. במקביל, דווח כי הצבא פושט על שכונותיה של הבירה דמשק. לפי דיווחים נוספים, הצבא מפגיז גם את הכפרים במחוז חמה, דיר א-זור, דרעא ואידליב.

כמו כן, דיווחו פעילי אופוזיציה כי 15 אסירים נהרגו בניסיונות התקוממות בבית הכלא בחלב. ניסיונות התקוממות נוספים נרשמו בבית כלא בחומס וכוחות הביטחון מאיימים להסתער על בית הכלא. האופוזיציה דיווחה כי עד כה נהרגו 37 בני אדם מאש כוחות הביטחון ברחבי המדינה.

דובר צה"ל תא"ל יואב פולי מרדכי, אמר היום כי "נמשכים העימותים בשטח הסורי ברמת הגולן בין מורדים לצבא הסורי. חלק מהעימותים מתנהלים בכפרים שקרובים לגדר ביניהם הכפר ג'בטה אל ח'שב. שוגרו מספר פצצות מרגמה שנפלו בשטח המפורז ובהחלט לא בשטח ישראל. הן לא היו מכוונת לעבר ישראל".

האירנים מדווחים: נעצר חשוד בפיגוע בדמשק

סוכנות הידיעות האירנית "פארס" דיווחה כי הרשויות בסוריה הצליחו לאתר ולעצור את המחבל שהטמין את מטען החבלה שהתפוצץ ביום רביעי שעבר בישיבת בכירי מערכת הביטחון בדמשק, והרג לפחות ארבעה מהם, בהם שר ההגנה וגיסו של הנשיא אסד. לפי הדיווח, המיוחס לחבר הפרלמנט הסורי מוחמד זאהר ראנום, החשוד עבד במטה "המועצה לביטחון לאומי" בדמשק, בו אירע הפיגוע.

"איני יכול להוסיף פרטים", אמר ראנום, "אולם ככל הנראה, בעתיד הקרוב תשודר בטלוויזיה הודאתו של האיש הזה". בעקבות פעולת החיסול, נפוצו מספר דיווחים לגבי זהות המחבל, ובין היתר טענו מספר מקורות כי היה זה שומר ראש של אחד הבכירים שהשתתפו בישיבה. כן פורסמו גרסאות סותרות בשאלה אם המטען הוטמן במקום מבעוד מועד, כפי שטוענים המורדים, או פוצץ על ידי מחבל מתאבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully