וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסד מתעורר? צבא סוריה השתלט על חלק גדול מדמשק

ניר יהב

23.7.2012 / 19:49

פעילי האופוזיציה מדווחים כי צבא אסד אכן פרוש בשכונות דמשק, אך נתון להתקפות של הצבא הסורי החופשי. מוקדם יותר הציעה הליגה הערבית לאסד "יציאה בטוחה" אם יסכים לפרוש

צילום: רויטרס, צילומי חובבים שהועלו לרשת; עריכה: יאיר דניאל

ניצחון מורלי לאסד ולתומכיו: צבא סוריה השיב היום (שני) לעצמו את השליטה על חלק גדול משכונותיה של דמשק, בתום לחימה עיקשת עם המורדים שארכה כשבועיים. פעילי אופוזיציה סורים הודו בשיחה עם סוכנות הידיעות הצרפתית כי הצבא הסורי השתלט על חלק גדול מהבירה הסורית, אך הבהירו כי חיילי "הצבא הסורי החופשי" עדיין נמצאים בתוך העיר ולבושים בבגדים אזרחיים. "העימותים בשכונת אל-קדם בדרום דמשק עדיין נמשכים", הוסיף.

פעילת אופוזיציה בשם לינא שאמי, המתגוררת בשכונת אל-מזה במערב דמשק, סיפרה כי הצבא הכפוף למשטרו של אסד פרוש לגמרי בכל שטחי השכונה "אולם קשה לומר שהוא שולט בה, שכן חיילי הצבא הסורי החופשי פוגעים בחיילי צבא סוריה על בסיס יומי". לדבריה, שיטת הפעולה של חיילי הצבא הסורי החופשי בכל דמשק היא מתן מהלומה והימלטות מהמקום. "הם פועלים בשיטת 'הכה וברח'", סיפרה.

נמשך הקרב על סוריה: לחימה עזה בדמשק ובחלב. רויטרס
לאחר שבועיים של לחימה הצליח צבא סוריה להשתלט על חלקים גדולים בדמשק/רויטרס

גם בשכונת אל-מידאן שבמרכז הבירה, שם נערכו קרבות עזים בימים האחרונים בין המשטר לבין המורדים, הצליחו חייליו של אסד להשיב לעצמם את השליטה. "המערכה על שחרור דמשק, עליה הודיעו חיילי 'הצבא הסורי החופשי' בשבוע שעבר, עדיין נמשכת", אמר אחמד מידאני, תושב השכונה. "גם העימותים בין הצדדים עדיין נמשכים". פעיל אחר בשם אבו עומאר סיפר אף הוא כי המורדים פועלים בשיטת "התקפה ובריחה". גורמי ביטחון סורים אישרו כי צבא סוריה "השלים את משימתו להשתלט על דמשק" וכי כעת פועלים החיילים ברחבי הבירה ופושטים על בתים. "הם מבצעים פשיטות בשכונת כפר סוסה ממערב לדמשק ובאזורים אחרים, שם נמצאים עדיין חמושי האופוזיציה", אמרו.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

הליגה ערבית הציעו לאסד "יציאה בטוחה" אם יפרוש

פעילי אופוזיציה דיווחו כי עד כה נהרגו במהלך היום בסוריה 82 בני אדם מאש כוחות הביטחון הסורים. למרות המכה המורלית למורדים הסורים, סוכנות הידיעות הטורקית "אנאטול" פרסמה היום דיווח שהעניק להם דווקא רוח גבית. לפי הדיווח, הצבא הסורי החופשי, הנלחם בחייליו של אסד, הצליח להשתלט על השכונות סביב העיר חלב – העיר השנייה בגודלה בסוריה הנחשבת לבירה הכלכלית של סוריה. "המורדים השתלטו על כלי רכב של צבא סוריה, פשטו על בסיסים, והשתלטו על נשק ותחמושת. בנוסף הרסו טנקים ושריוניות ובקרוב הם ישתלטו על כל חלב", נמסר.

מוקדם יותר היום דווח כי הליגה הערבית תציע לנשיא אסד "יציאה בטוחה" אם יעזוב את תפקידו וינטוש את המדינה. במקביל, דובר משרד החוץ הסורי התייחס למאגרי הנשק הכימי במדינה ואמר כי "נשק כימי לא יופנה לעבר אזרחים בעד שום נסיבות". לדבריו, כל מצבורי הנשק שבידי סוריה נמצאים תחת השגחה ופיקוח של הצבא הסורי. "בכלי הנשק הללו יעשה שימוש אך ורק במקרים בהם כוח חיצוני יופעל נגד סוריה", אמר.

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully