וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: כשצבאו הפגיז, אסד כיבה נרות עם ילדיו

ניר יהב

22.7.2012 / 20:54

האופוזיציה הסורית הפיצה סרטון שצולם כנראה באוגוסט 2011, המציג את הנשיא הסורי חוגג את יום הולדת גיסו, איאד. ובינתיים: כוחות משמר הרפובליקה השתלטו על רובע ברזה בדמשק

רשת הטלוויזיה "אל-ערביה" שידרה היום (ראשון) סרטון שהגיע לידיה ומתעד את נשיא סוריה, בשאר אסד, ובני משפחתו חוגגים בשמחה ובחיוכים יום הולדת לאיאד, אחיה של אסמה אסד – רעיית הנשיא. לפי הרשת, הסרטון צולם באוגוסט 2011, כחמישה חודשים לאחר פרוץ ההתקוממות העממית נגד המשטר הסורי. בסרטון מדליק אסד את הנרות שעל עוגת יום ההולדת ומבקש מילדיו לעזור לאיאד לכבותם. הסרטון הופץ על ידי האופוזיציה הסורית והוא נועד להביך את אסד שחגג עם משפחתו בזמן שכוחותיו טבחו באזרחים.

מוקדם יותר נועד אסד עם הרמטכ"ל הסורי החדש, עלי עבדאללה איוב. בהודעה שפורסמה בסוכנות הידיעות הסורית הרשמית נמסר כי "אסד העביר לאיוב את הנחיותיו ואיחל לו הצלחה בתפקידו". הסוכנות אף פרסמה תמנוה של השניים. זו הפעם השנייה שבה אסד מופיע בפומבי מאז שאירע הפיגוע ביום שישי בדמשק, שבו נהרגה הצמרת הביטחונית של סוריה. ביום חמישי השביע אסד את שר ההגנה החדש, הגנרל פהד ג'סים אל-פריג'.

משמר הרפובליקה משתלט על ברזה וטובח בצעירים

ובינתיים, הקרבות העזים בדמשק נמשכים. כוחות דיביזיית משמר הרפובליקה בצבא סוריה השתלטו הערב על רובע ברזה שבדמשק, והוציאו להורג מספר אזרחים צעירים – כך טוענים פעילי האופוזיציה במדינה. "לפחות 20 טנקים של דיביזיה 4 ומאות מחייליה נכנסו לברזה אחר הצהריים", אמר הפעיל אבו קייס לרויטרס, שתיאר את החיילים רוצחים מספר אזרחים, בהם נערים. "ראיתי חיילים נכנסים לבית של עיסא אל-ערב בן ה-26. הם ירו לו שני כדורים בראש. את עיסא ווהבה בן ה-17 הם הוציאו ממקלט שהיה בו, הרביצו לו והרגו אותו. ארבעה גברים אחרים, בשנות ה-20 לחייהם, נהרגו גם בדרך".

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
אסמה אל אסד ובעלה נשיא סוריה בשאר אל אסד בעת ביקורם בקמפוס Infosys Technologies Ltd, חברת תוכנה הודית, בנגלור, הודו, 20 יוני 2008 AP. AP
בזמן שהכוחות הפגיזו, הם חגגו. בשאר אסד ורעייתו אסמה/AP

בחלב, העיר הגדולה בסוריה, חילופי האש מתנהלים זה שלושה ימים, והיום הגיעו לפאתי מטה המודיעין הסורי בעיר. דווח גם על עימותים בשכונות סייף א-דולה, ג'מיליה, ומרידיאן. עדי ראיה דיווחו על קולות נפץ עזים באזור המערבי של העיר, ועל נהירה של תושבים מאזורי הלחימה אל מחוץ לעיר.

אחמד חג'אזי, אחד ממפקדי "הצבא הסורי החופשי", אמר כי "ברחובות חלב מתנהלת מלחמה אמיתית". בשיחה עם העיתון הלונדוני "א-שרק אל-אווסט", העיד חג'אזי כי כוחות הביטחון משתמשים בכל סוגי הנשק – מפגזים ועד ירי ממסוקים – כדי להילחם במורדים. "הם מנסים להשיב את השליטה בשכונת סלאח א-דין, הנשלטת על ידי 'הצבא הסורי החופשי'", אמר.

עוד בנושא
הקרבות בסוריה מתפשטים לחלב: ”זו מלחמה אמיתית”
אסד-ליקס: הבדיחות הסקסיסטיות של נשיא סוריה
חקירת הפיגוע בסוריה: המטען הוחבא בחדר הישיבות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully