וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חקירת הפיגוע בסוריה: המטען הוחבא בחדר הישיבות

ניר יהב

21.7.2012 / 20:33

גורמים סורים מעריכים כי המטען ששימש לפיגוע בחדר ישיבות של הצמרת הביטחונית במדינה הוחבא במקום, וחשוד בביצוע הפיגוע נחקר. בארה"ב מודאגים ממאגרי הנשק הכימי במדינה

צילום: רויטרס עריכה: טל רזניק

יממה לאחר הלוויותיהם של ראשי הצמרת הביטחונית הסורית, שנהרגו בפיגוע שאירע במהלך ישיבה שקיימו ביום שלישי בדמשק, ממשיכים להתפרסם דיווחים על הפיגוע: גורמים סורים המוגדרים "מהימנים" אמרו היום (שבת) לעיתון הלבנוני "אל-אחבאר" המזוהה עם חיזבאללה וסוריה, כי החשוד בביצוע הפיגוע הוא אחד מעוזריו של ראש המועצה לביטחון לאומי בסוריה, הישאם בחתיאר. בחתיאר, אגב, מת אתמול מפצעיו לאחר שנפצע אנושות בפיגוע.

לפי הדיווח בעיתון, העוזר של בחתיאר שחשוד בביצוע הפיגוע נעצר ונחקר – מה שמזים את הדיווחים שמחבל מתאבד ביצע אותו. עוד דווח כי מהחקירה עולה שמי שעומד מאחורי הפיגוע הוא לא ארגון חמוש מקרב המורדים ולא שום ארגון שנטל עליו אחריות. "כל הסימנים מעידים על כך שארגוני ביון מערביים וישראלים מעורבים בפיגוע, בעיקר במה שנוגע לגיוס, להכנות ולביצוע", נמסר. גם ערוץ הטלוויזיה של חיזבאללה דיווח אתמול כי ישראל היא זו שעומדת מאחורי הפיגוע.

העימותים בדמשק נמשכים בין הצבא הסורי החופשי לבין צבא אסד יולי 2012. רויטרס
נמשכים העימותים בין צבא אסד לבין "הצבא הסורי החופשי"/רויטרס

העיתון הלבנוני טען עוד כי המטען הוכנס לתוך חדר הישיבות של הצמרת הביטחונית הסורית כשהוא מוחבא בתוך תיק שבו מסמכים רבים. במקביל ציטט העיתון גורמים מקרב האופוזיציה הסורית שהכחישו כל קשר לחיסול הבכירים הסורים. גורמים מקרב הקבוצות הסלפיות השייכות לג'יהאד העולמי טענו בשיחה עם העיתון כי מעולם לא שמעו על הארגון "חטיבת האיסלם" – הארגון אשר נטל אחריות לפיגוע.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

ארצות הברית מודאגת

כמו כן, רשת אל-ג'זירה דיווחה כי ראש המודיעין בחלב, קצין בדרגה המקבילה לתת-אלוף בשם מוחמד מופלח, ערק לשורות המורדים והגיע לטורקיה. במקביל ממשיך לעלות מניין ההרוגים היום: לפי דיווחי האופוזיציה, עד כה נהרגו במהלך היום 115 בני אדם מאש כוחות הביטחון ברחבי המדינה. עוד דווח כי הצבא הסורי החופשי השתלט על מעברי גבול נוספים ליד עירק.

במקביל, ארצות הברית מקיימת התייעצויות עם מדינות שכנות לסוריה "כדי להדגיש את החשש לביטחון מפני האמצעים הכימיים". דובר הבית הלבן, טומי ויטור, אמר כי "נוכח האלימות בסוריה וההתקפות הגוברות של המשטר, הבית הלבן מודאג שמאגרי הנשק הכימי במדינה נמצאים בשליטת הנשיא אסד".

לקריאה נוספת:
הקרב על הנשק הכימי של אסד: המורדים מקימים "מערך מיוחד"
המורדים בדמשק: "המטרה הבאה - ראשו של אסד"
מסוקים מפגיזים בדמשק; הוארכה משימת פקחי האו"ם

לפניות לכתב: nir_yah@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully