וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המורדים בדמשק: "המטרה הבאה - ראשו של אסד"

ניר יהב

21.7.2012 / 10:10

מפקד הצבא הסורי החופשי הבהיר לרוסיה כי ניסיונותיה להציל את נשיא סוריה מהעמדה לדין או ממוות לא יצליחו. "כוחות אסד לא ישיבו לעצמם שליטה במקומות בהם המורדים שולטים"

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

יממה לאחר שנשיא סוריה, בשאר אסד הכחיש, את דבריו של שגריר רוסיה בפריז, לפיהם הוא מוכן לעזוב את תפקידו, מבהיר הבוקר (שבת) מפקד "הצבא הסורי החופשי", ריאד אל-אסעד, כי אסד עצמו הוא היעד הבא של המורדים. בראיון לעיתון הסעודי "אל-ווטן" אמר אל-אסעד כי ניסיונותיה של רוסיה להציל את אסד מפני העמדה לדין או מוות "לא יצליחו, שכן הראש של אסד הפך למטרה הבאה של המורדים". עוד הוסיף כי "כוחותיו של אסד לא יצליחו להשיב לעצמם את השליטה במקומות שבהם המורדים שולטים".

סגנו של אל-אסעד, עארף חמוד, אישר הבוקר לעיתון "א-שרק אל-אווסט" הרואה אור בלונדון כי חייליו נסוגו לגמרי משכונת מידאן בבירה הסורית אך הבהיר כי מדובר בנסיגה טקטית בלבד וכי חייליו לא יצאו לגמרי מהשכונה: "אנחנו נמצאים בכל רחבי דמשק. חלק מהמורדים נלחמים ונושאים נשק, ולאחר מכן הם לובשים בגדים רגילים והולכים למקומות העבודה שלהם. בכל רגע יש אפשרות שיפרצו עימותים קשים בדמשק".

אנשי "הצבא הסורי החופשי" במחוז חלב בסוריה. רויטרס
"חלק מהמורדים נלחמים ונושאים נשק, ולאחר מכן הם לובשים בגדים רגילים והולכים למקומות העבודה שלהם". כוחות הצבא הסורי החופשי בחלב/רויטרס

בתוך כך, הארגונים הפלסטינים שיושבים בדמשק ממשיכים ללכת בעקבות חמאס ולנטוש את סוריה. גורמים פלסטינים המוגדרים "מהימנים" אמרו לעיתון "א-שרק אל-אווסט" כי הנהגת הג'יהאד האיסלמי עזבה אף היא בפועל את הבירה הסורית, אך בניגוד לחמאס, היא ממשיכה לשמור על קשרים הדוקים עם ההנהגה הסורית. הגורמים הבהירו כי בניגוד ליחסים בין חמאס למשטר הסורי, היחסים בין הג'יהאד לסוריה "מצוינים, למרות שהנהגת הג'יהאד מעדיפה לשהות מחוץ לסוריה".

הגורמים סיפרו כי סגן מזכ"ל הג'יהאד האיסלמי, זיאד נחאלה, נמצא מזה שבועות ארוכים באירן, והפעם היחידה שבה הגיע לסוריה הייתה לפני עשרה ימים, כשהעביר את גופתו של חבר הלשכה המדינית של הארגון, סלים חמאדה, אל לבנון. הגורמים סיפרו כי גם מזכ"ל הארגון, רמדאן שלח, מתנייד בין סוריה לאירן. "מנהיגי סוריה יוצאים מסוריה ושבים אליה בניגוד להנהגת חמאס, שנמצאת בקשר מתוח עם המשטר הסורי מאז שהביעה תמיכה בעם הסורי", הוסיפו.

גורם בכיר בג'יהאד האיסלמי ברצועת עזה הכחיש את הדיווחים לפיהם ההנהגה נטשה את דמשק. "בימים קשים כאלה, הג'יהאד האיסלמי לא יכול שלא להיות לצד אחיו בסוריה", הסביר. לדבריו, ייתכן כי כמה ממנהיגי הג'יהאד עוזבים מפעם לפעם את סוריה לצרכי עבודה "אך לא נוטשים באופן סופי את סוריה".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
חיילי צבא סוריה החופשי משחיתים תמונה של בשאר אסד בגבול בין סוריה לטורקיה, יולי 2012. רויטרס
חיילי הצבא הסורי החופשי משחיתים תמונה של אסד בגבול טורקיה/רויטרס

חיל האוויר הסורי הפגיז בשישי בערב את שכונותיה הדרומיות של דמשק. מסוקי קרב צבאיים תקפו בשכונות תוך שימוש בטילים ומקלעי ירי כבדים, בניסיון לא מתפשר לפגוע בכוחות המורדים. "משטרו של אסד נמצא במצוקה בשלושת הימים האחרונים. אך ההפגזות על דמשק מוכיחים כי הוא לא איבד את כוח התקיפה שלו", אמר פעיל באופוזיציה הסורית.

בנוסף, סדרת פיצוצים עזים נשמעו אמש במעבר הגבול בין סוריה לעירק. סדרת הפיצוצים, שלוותה בקולות ירי, התרחשה בחלק בגבול אשר נכבש מוקדם יותר בידי המורדים בשלטון הסורי. כפי הנראה, מקור הפיצוצים היה בצידו הסורי של הגבול, ולא בצד העירקי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully