וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיפלומט רוסי: "אסד מוכן לעזוב", בדמשק הכחישו

ניר יהב

20.7.2012 / 12:20

שגריר רוסיה בצרפת טוען כי אסד הורה לנהל מו”מ עם המורדים, להעברת השלטון ”באופן מסודר”. בתוך כך, דווח שאחי הנשיא מאהר נכח בהלוויות הבכירים שחוסלו בפיגוע בדמשק

נשיא סוריה בשאר אסד אישר כי יהיה עליו לעזוב את השלטון, אך יעשה זאת בצורה מסודרת - כך אישר הבוקר (שישי) שגריר רוסיה לצרפת, אלכסנדר אורלוב, בראיון לתחנת הרדיו הצרפתית RFI. "ההחלטה הרשמית והסופית הזו, התקבלה על ידי אסד עצמו. הוא מינה את בא כוחו להוביל את המשא ומתן עם כוחות המורדים, לטובת המעבר", הסביר, "כך שהוא ביקש לעזוב את תפקידו, אך בצורה מסודרת".

משרד ההסברה הסורי הכחיש בתוקף את דבריו של שגריר רוסיה בפריז, אלכסנדר אורלוב, לפיהם נשיא סוריה בשאר אסד מוכן לעזוב את תפקידו. "הדיווח הזה חסר בסיס", נמסר.

במקביל לדיווח על עזיבתו הצפויה של אסד, התגאה "הצבא הסורי החופשי" בהישגי האופוזיציה, בכך שלטענתו הצליח להשתלט לגמרי על שכונת רוכן א-דין בבירה הסורית ולגרש משם את כל כוחות הצבא הסורים. בנוסף טענו המורדים כי הצליחו להשתלט על מבנה של המודיעין האווירי בעיירה חרסתא שבפרברי דמשק.

צפו: הלוויתו בדמשק של שר ההגנה דאוד ראג'חה

הדיווח מגיע ברקע הקרבות המתמשכים בדמשק, במהלכם נהרגו יותר מ-300 בני אדם ביממה האחרונה - רובם אזרחים. ארגון זכויות האדם הסורי דיווח כי בין ההרוגים 139 אזרחים, 98 חיילים ו-65 מורדים חמושים.

מת מפצעיו בכיר במודיעין הסורי שנפצע בפיגוע בדמשק

גורם סורי רשמי הכחיש את הדיווחים לפיהם המורדים השתלטו על מעברי הגבול לטורקיה ועירק. "הדיווחים ששידרו הרשתות אל-ג'זירה ואל-ערביה בנוגע מעבר הגבול במחוז אידליב שבגבול עם טורקיה אינו נכון, שכן המעבר סגור מאז חודש יוני שעבר", אמר לכלי התקשורת הממלכתיים במדינה. עוד אמר כי טענות המורדים, שאותם הוא מכנה "הטרוריסטים", שלפיהן הצליחו להשתלט על עיירות כגון יברוד ודמיר ועל מתקן ביטחוני בתל "אינן נכונות".

רשת אל-ערביה דיווחה היום כי מאהר אסד, אחיו של נשיא סוריה ומפקד הדיוויזיה הרביעית בצבא סוריה, השתתף בהלוויות שלושת בכירי מערכת הביטחון הסורית, שנהרגו בפיגוע בדמשק. הדיווח מזים את השמועות לפיהן אסד האח נפצע באורח קשה בפעולת החיסול. בתמונות ששידרה רשת RT, ערוץ טלוויזיה רוסי המשמש שופר לממשלה במוסקבה, נראו משתתפים רבים בהלוויתו של שר ההגנה, דאוד ראג'חה. סגן הנשיא, פארוק א-שרע, לא נראה בהן, וכך גם אחי הנשיא מאהר אסד.

מוקדם יותר היום מת מפצעיו הישאם בחטיאר, ראש "מינהלת הביטחון הכללי" של סוריה והנחשב לאיש אמונו של אסד, שנפצע אנושות בפיגוע במטה מנגנון ביטחוני בדמשק ביום רביעי. בפיגוע נהרגו גם שר ההגנה הסורי, דאוד ראג'חה, וסגנו לענייני מודיעין, אסף שווכת, שהוא גם גיסו של הנשיא בשאר אסד (בעלה של אחותו בושרה) ואחד האנשים המקורבים ביותר אליו, שהיה אחד הגורמים העיקריים בהובלת דיכוי ההתקוממות במדינה. עד כה לא ברור אם שר הפנים מוחמד שעאר מת אף הוא בפיגוע.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully