וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק העריך: ישראל לא תיכנס למלחמה בקיץ הנוכחי

שר הביטחון הגדיר את חיסולם של בכירי מערכת הביטחון בדמשק "מהלומה קשה מתחת לחגורה" לאסד. על הפיגוע בבולגריה אמר: "גם ארגון מודיעין מהטובים בעולם לא יודע תמיד הכל"

כיומיים לאחר חיסולם של בכירי מערכת הביטחון בסוריה, העריך אמש (שישי) שר הביטחון, אהוד ברק, כי נפילתו של נשיא סוריה, בשאר אסד, "קרובה מתמיד". בראיונות שהעניק לערוץ הראשון, לחדשות 2 ולחדשות 10, כינה ברק את חיסול הבכירים בדמשק "מהלומה אדירה מתחת לחגורה" של משפחת אסד. ברק הבהיר כי החיסול מהווה מכה קשה גם "לציר הרדיקלי", כדבריו, בו חברים גם חיזבאללה ואירן. כשנשאל אודות כניסה של ישראל למלחמה בקיץ, שלל ברק את האפשרות.

נשיא סוריה בשאר אסד נועד עם שר ההגנה פהד ג'אסם אל-פריג' לאחר השבעתו, דמשק, 18 ביולי 2012. רויטרס
סופו קרב? אסד בהשבעת שר ההגנה החדש של סוריה, אתמול/רויטרס

"אני לא יודע אם זה הסוף או ההתחלה של הסוף", אמר ברק, שסייר שלשום ברמת הגולן, וחזה מרחוק בעימותים בין צבא סוריה לכוחות האופוזיציה. לדבריו, ישראל ערוכה נגד האפשרות של הגעת פליטים מסוריה, כפי שאלה הגיעו לירדן, עירק וטורקיה. "מקווים שהפליטים לא יבואו גם אלינו", אמר ברק והוסיף כי צה"ל עוקב גם אחר האפשרות, "שביום שאחרי אסד, ינסה חיזבאללה לשים את ידו על מערכות נגד טילים, טילי קרקע-קרקע ואמצעי לחימה כימיים", הנמצאים בסוריה.

שר הביטחון התייחס גם לפיגוע בבורגס, בולגריה, שגבה את חייהם של חמישה ישראלים – שהובאו היום למנוחות בבתי העלמין ברחבי הארץ. "היום הלב נחמץ וכואב עם המשפחות שאיבדו את יקיריהן", אמר ברק. "ברור שמאחורי האירוע עומד חיזבאללה, כחלק משרשרת אירועים שראינו בשבועות ובחודשים האחרונים". הוא הפנה, פעם נוספת, אצבע מאשימה גם לכיוונם של האירנים, שלדבריו אחראים לסיפוק המודיעין והציוד הלוגיסטי לפיגוע. "עם זאת, אנחנו לא יודעים מי האיש עצמו, שאפשר להתרשם שיש לו חזות אירופאית", הוסיף.

החזרת גופות ההרוגים מהפיגוע בבורגס בנתב"ג, 19 ביולי 2012. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
אירן וחיזבאללה עומדות מאחורי הפיגוע? ארונות ההרוגים/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

בתגובה לדבריו של נשיא בולגריה, שטען כי המוסד לא התריע מראש על האפשרות של פיגוע במדינה, אמר ברק כי "אני לא חושב שיש מדינה בעולם שיש לה פעילות מודיעינית כל כך רחבה בכל רחבי הגלובוס, מאשר המערכת שלנו". לדבריו, "היו בעבר באמת ידיעות על משהו בבולגריה, אך אין צורך להתנצל על כלום. כמו שנשיא מדינת ישראל, עם כל תפקידו החשוב, לא דן בעסקי מודיעין - כך גם נשיא בולגריה. אין לי ספק שאם הייתה התרעה קונקרטית, היינו פועלים. אין פה רשלנות או הזנחה, אלא מגבלות שגם ארגון מודיעין מהטובים בעולם לא יודע תמיד הכל".
(עדכון ראשון: 21:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully