וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרוגי הפיגוע למנוחות: "טרוריסט שפל בא כשהתבשרת על ההריון"

מאות ליוו למנוחות בראשון לציון את כוכבה שריקי, שהיתה בהריון כשנהרגה בפיגוע בבורגס. בעכו הובא למנוחות מאור הרוש, שנהרג עם חברו אליאור פרייס: "אסון נפל על העיר"

צילום: טל אנגלנדר, קובי אליהו, ערן גילאוורג

יומיים לאחר הפיגוע בבורגס, מובאים היום (שישי) ההרוגים למנוחות בבתי העלמין ברחבי הארץ. מאות בני אדם ליוו את כוכבה שריקי בדרכה האחרונה בבית העלמין הישן בראשון לציון. שריקי, שהייתה בהריון ראשון לאחר שנים של טיפולי פוריות, השאירה אחריה שבעה אחים ואחיות ובעל שנפצע גם הוא בפיגוע בבולגריה.

"עומדים אנו כאן ולא מאמינים לגודל האסון שנפל עלינו", ספד לה אחיה. "אהבת כל כך ילדים, דווקא עכשיו שהתבשרת שנכנסת להריון בא טרוריסט שפל. מכאן אני רוצה להעביר מסר לכל שונאי ישראל, לנסראללה, ידנו עוד תגיע אליכם. לישראלים - תמשיכו לטייל בעולם ואל תתנו לטרור פרס".

זהבה בנימין, אחותה הבכורה של כוכבה, סיפרה על האחות שאיבדה: "בחורה מקסימה ואוהבת לעזור. היינו אמורים לנסוע למדריד ואז היא קיבלה את הבשורה שלאחר שנים של טיפולי פוריות היא נכנסה להריון. היא שינתה את המסלול בדקה האחרונה. לאחר כמה דקות אנו מקבלים הודעת SMS מבעלה שהיה פיגוע. עוד לא ידענו מה קורה איתה. חבל על הבחורה אבל הגורל משך אותה. קשה לנו מאוד. אנו ממענים להאמין בהסתלקותך בצורה כל כך טרגית".

הלוויתה של כוכבה שריקי שנהרגה בפיגוע בבורגס, ראשון לציון, יולי 2012. יותם רונן
"בחורה מקסימה ואוהבת לעזור". הלוויתה של כוכבה שריקי/יותם רונן

דורית כהן, אחותה של כוכבה, צעקה לעבר בעלה: "למה החזרת אותה בארון? אנו יודעות שאתה לא אשם. זה לא היה בידיים שלך. בגלל שהיא יהודיה היא נרצחה". לפני כן היא סיפרה כי "היא לא הייתה מוכנה לוותר על הטיול הזה. היא רצתה לשמוח אבל מתה בגלל שהיא יהודיה. יום קשה לנו ולכל עם ישראל. ביבי תתעורר. רודפים אותנו בעולם. לא יתכן שהממשלה הזו לא תעשה משהו. חייבים להגיע לרוצחים, לנסראללה שמתרברב בטלוויזיה ומרים את האף. שיגיעו אליהם".

אחות נוספת ספדה לה ואמרה: "כוכבה סלחי לי אם פגעתי בך. רציתי שיהיה לך רק טוב. את היית כמו אמא לאחיינים שלך". עוד הוסיפה אחותה של שריקי: "את כוכי שלי, כוכי ההומוריסטית שידעה להפוך כל אירוע להומור. הוספת הרבה פלפל למשפחה. כוכי, את החברה הכי טובה שלי, האמא השנייה לילדים שלי. את הדודה הכי טובה שיכולנו לבקש".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
קברו של אמיר מנשה שנהרג בפיגוע בבורגס, יולי 2012. דרור עינב
קברו של אמיר מנשה שהובא למנוחות בבית העלמין סגולה/דרור עינב

מוקדם יותר השתתפו מאות תושבי עכו, חברים, בני משפחה ומכרים, בהלוויתו של מאור הרוש, שנהרג בפיגוע בבורגס, יחד עם חברו אליאור פרייס. הוא יובא למנוחות בשעה 16:00, בבית העלמין נחלת אשר שליד כפר מכר.

עם הבאת גופתו התמוטטו רבים מהנוכחים שהצטופפו במבנה שבו נשאו ההספדים. "שלושה מבני העיר, בהם שני הרוגים ופצוע קשה נפגעו באירוע, אלה שלושה ילדים שהיו חברים, וגרו יחד, ברדיוס של 100 מטר והתחנכו באותם מוסדות, היו גאווה לעיר עכו", אמר ראש עיריית עכו, שמעון לנקרי בהלוויה. "לצערנו האסון הזה שנפל על העיר עכו, עם שני הרוגים, הוא אסון כבד מאוד. העירייה כמו תמיד מנוסה בלחבק את המשפחות, להיות איתן בקשר ולדאוג להן לא רק באסון אלא במשך כל השנה. אנו מלווים אותן ברגע שזה קרה, ואנחנו יכולים רק להתפלל שלא יקרו עוד אסונות כאלה".

גיא ניב, מכר של משפחת הרוש, אמר לוואלה! חדשות: "אני מכיר אותו כבר 10 שנים, הוא היה ילד מדהים שאף פעם לא ידע להגיד לא, הוא בסך הכל רצה לצאת לחופשה, לנקות את הראש". ניב סיפר כי מדובר במשפחה לתפארת שתמיד עוזרת ללא יוצא מן הכלל. "זה דם יהודי וכואב הלב על כל אחד, המצב הזה בלתי נסבל, נקווה שכבר יהיה לזה סוף. צריך לעשות משהו מהר, אנחנו לא יכולים עוד להיפגע, ילדים מתפוצצים בכל מקום, בארץ ובחו"ל. יש לנו ילדים קטנים, אלה שבדרום ובכל מקום, ואני מקווה שראש הממשלה יקח את העניין לידיים ויעשה לזה סוף", הוסיף.

הלוויתו של איציק קולנגי שנהרג בפיגוע בבורגס, יולי 2011. דרור עינב
מלווים למנוחות את איציק קולנגי/דרור עינב

מוקדם יותר הובאו למנוחות שני הרוגים נוספים מהפיגוע - איציק קולנגי וחברו אמיר מנשה. אלפים השתתפו בהלוויתו של קולנגי, שאלמנתו קיבלה את הבשורה המרה על מות בעלה בבית החולים בילינסון בפתח תקווה, שם היא מאושפזת. קולנגי, שמצבה מוגדר קל עד בינוני, לא יצאה להלווית בעלה בשל פציעתה.

אחיו של ההרוג ספד לו ואמר: "תודה על זה שאתה אחי, אתה אח שלי לנצח, לעולם לא אשכח אותך. אני מבטיח לך שהמשפחה ואני נשמור על אשתך גילת, על הבת שלך נויה שדומה לך. אחי היקר תשמור עלינו למעלה".

הלוויתו של מאור הרוש שנהרג בפיגוע בבורגס, יולי 2012. ערן גילווארג
הלוויתו של מאור הרוש/ערן גילווארג

גיסו הצטרף להספדים ואמר: "איציק שלנו, כשמך כן אתה, תמיד מצחיק את כולם. מעולם לא האמנתי שאספיד אותך. יצאת לחופש תמים וחזרת בארון קבורה. אתמול בשדה התעופה אמרתי לעצמי שרק איציק יכול להיקבר בדרך מלאת רגש. נרצחת בשבוע שבו ציינו את מותו של דודך, שאתה קרוי על שמו. אני נזכר ברגעים שלא יהיו עוד. ביום בו נפטרת נפטר רב גדול בישראל. איציק, אני מבקש שתבקש מהקב"ה שישלח רפואה שלמה לגילת. שמור על נויה, שתזכה לדברים שאתה לא זכית להם בחייך".

בהכנת הידיעה השתתפה מור שמעוני

לפניות לכתב: talk2yaira@walla.co.il
לפניות לכתבת: mor.shimony@walla.com

עוד בנושא
איציק קולנגי הובא למנוחות: "נשמור על אשתך ובתך"
גופות ההרוגים נחתו בארץ; "גל טרור מכוון ואכזרי"
בכיר בממשל האמריקאי: המפגע בבורגס קשור לחיזבאללה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully