וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר בממשל האמריקאי: המפגע בבורגס קשור לחיזבאללה

טל שלו

20.7.2012 / 3:27

הבכיר חיזק הערכות ישראל בראיון לניו יורק טיימס: "זה היה עין תחת עין", וקישר את ההתקפה לחיסול מדענים באירן. סגן שגריר ישראל באו"ם דרש ממועצת הביטחון לגנות את אירן

צילום: דניאל בוק, עריכה: טל רזניק

בכיר בממשל האמריקאי חיזק הלילה (שישי) את הערכות ישראל לפיהן המחבל המתאבד שפוצץ עצמו בפיגוע בבורגס והביא למותם של חמישה ישראלים ונהג בולגרי, היה חבר בתא חיזבאללה שפעל בבולגריה, כך דיווח הניו יורק טיימס. הגורם אמר כי על פי הערכות המודיעין האמריקאי, המחבל "פעל תחת הדרכה רחבה" כדי לפגוע במטרות ישראליות. "הדרכה זו ניתנה לחיזבאללה על ידי המממנת הראשית שלה, אירן".

ההתקפה ככל הנראה מתקשרת לחיסולים של מדעני הגרעין האירנים, שלפי דברי הגורם הבכיר בוצעו על ידי ישראל. "זה היה עין תחת עין", אמר הגורם, שדיבר תחת תנאי אנונימיות בשל החקירה שנמשכת בנושא. עם זאת, הוא לא מסר כיצד נמצא כי המחבל קשור לחיזבאללה. המחבל נשא על עצמו רישיון נהיגה מזויף ממדינת מישיגן, אך אין סימנים המעידים על קשר שהיה לו לארה"ב, לפי הבכיר. שמו האמיתי, גילו, או ארץ מוצאו לא ברורים עדיין, למרות הדיווחים שונים. "נראה שהוא הסתובב וחיפש אחר מטרה, וכשהיא הופיעה הוא קפץ על ההזדמנות", אמר הגורם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"נראה שהוא הסתובב וחיפש אחר מטרה, וכשהיא הופיעה הוא קפץ על ההזדמנות"/מערכת וואלה!, צילום מסך

סגן שגריר ישראל לאו"ם, חיים וקסמן, שיגר איגרת תלונה דחופה למועצת הביטחון בעקבות הפיגוע, בה דרש כי תוציא גינוי חריף וחד-משמעי. "מתקפת הטרור אתמול בבולגריה הינה חלק מקמפיין טרור בינלאומי, בהובלת אירן וחיזבאללה נגד אזרחים ישראלים ויהודים ברחבי העולם", אמר וקסמן. "הפיגוע בוצע 18 שנים בדיוק לאחר פיצוץ בניין הקהילה היהודית בארגנטינה, שגבה את חייהם של 85 בני אדם שגם הוא בוצע על ידי אירן וחיזבאללה. בחודשים האחרונים בוצעו למעלה מתשעה פיגועים וניסיונות פיגוע נגד מטרות ישראליות בטורקיה, תאילנד, אזרבייג'ן, הודו, גיאורגיה, קניה ולאחרונה בקפריסין".

וקסמן קרא למועצת הביטחון "לגנות בפה אחד את ההתקפה הברברית בבולגריה. אירן, מדינה חברה באו"ם, ממשיכה לתמוך ולתת חסות לארגוני טרור, הפוגעים באזרחים חפים מפשע. עליכם מוטלת החובה לבלום את קמפיין הטרור של אירן נגד אזרחים ישראלים ויהודים ברחבי העולם". וקסמן הבהיר כי "ישראל תנקוט בכל האמצעים שברשותה ותפעל בכל כוחה נגד משלחי הטרור ונותני חסותם, המאיימים על אזרחיה בכל רחבי העולם".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
גופות ההרוגים מהפיגוע בבורגס הגיעו לנתב"ג, יולי 2012. טלי מאייר, טלי מאייר
משפחות ההרוגים בטקס קבלת הארונות בנתב"ג/טלי מאייר , טלי מאייר

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר אמש כי "הפיגוע אתמול בבולגריה בוצע על ידי חיזבאללה, הזרוע הארוכה של אירן", במסיבת עיתונאים שערך במשרדו בעקבות הפיגוע בבורגס. "אין דבר שחושף יותר את פרצופם האמיתי של אויבינו מאשר מעשיהם הנתעבים נגדנו", אמר נתניהו, "הם פוגעים ורוצחים באזרחים חפים מפשע, במשפחות, בצעירים, בילדים, באנשים שיצאו לחופשת קיץ תמימה ושכל חטאם הוא היותם ישראלים". "מזה למעלה משנה מנהלות חיזבאללה ואירן מסע טרור חוצה יבשות. היו פיגועי טרור, ניסיונות לפיגועים והנחת תשתית באסיה, באירופה, באפריקה, בצפון אמריקה וגם בדרום אמריקה". בין המדינות מנה נתניהו את תאילנד, הודו, טורקיה, גאורגיה, יוון, דרום אפריקה, קפריסין וכן ארצות הברית, "שם ניסתה אירן להתנקש בשגריר הסעודי". בהמשך אמר גם: "הפיגוע אתמול בבולגריה בוצע על ידי חיזבאללה, הזרוע הארוכה של אירן", שהזהיר: "נרדוף אחרי משלחי הטרור ונגבה מחיר".

גם שר התיירות סטס מיסז'ניקוב קבע כי הידיים שעומדות מאחורי הפיגוע הן חיזבאללה ואירן, כשאמר הלילה בטקס נחיתת ארונות הקרבנות בנמל התעופה בן גוריון כי "אתמול הצליח גל הטרור להתנפץ על חופו של הים השחור. הפעם, לאחר שנואש ארגון חיזבאללה לפגוע בישראל הוא הצליח לקטול שישה בני אדם". בנוסף, הפנה אצבע מאשימה גם כלפי טהרן שלדבריו "הצליחה במשימה הבזויה אותה לקחה על עצמה כשפגעה באוטובוס ובו תיירים ישראלים בבולגריה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully