וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעל 300 הרוגים בסוריה, "השתלטות של המורדים בדמשק"

ניר יהב

20.7.2012 / 10:09

לפי גורמי אופוזיציה בסוריה, מדובר ביום הקטלני ביותר שנרשם מאז החלו המהומות. "הצבא הסורי החופשי" הודיע שגירש משכונת רוכן א-דין בבירה את כל כוחות הצבא

הקרבות בדמשק נמשכים, והאופוזיציה טוענת להישגים משמעותיים: "הצבא הסורי החופשי" הודיע הבוקר (שישי) כי הצליח להשתלט לגמרי על שכונת רוכן א-דין בבירה הסורית ולגרש משם את כל כוחות הצבא הסורים. בנוסף טענו המורדים כי הצליחו להשתלט על מבנה של המודיעין האווירי בעיירה חרסתא שבפרברי דמשק. סרטון שפרסמו המורדים מראה כי הצליחו להשתלט על מחסום צבאי בכביש חלב-דמשק ולהשמיד טנק של הצבא.

רשת אל-ערביה דיווחה במקביל כי חיל האוויר הסורי מפגיז את שכונותיה הדרומיות של דמשק. אתמול היה היום הקטלני ביותר בסוריה מאז פרוץ המהומות, וסוכנות הידיעות הצרפתית דיווחה כי יותר מ-300 בני אדם נהרגו ברחבי סוריה. לטענת האופוזיציה, 109 מההרוגים הם אזרחים חפים מפשע. על פי הדיווחים, הרוב נהרגו בעימותים אלימים שהתנהלו בדמשק ובפרבריה.

בתוך כך, נמשך גל העריקות של קצינים וחיילים סורים לשורות המורדים. משרד החוץ הטורקי הודיע הבוקר כי קצין סורי בכיר נוסף ערק לשורות המורדים ונמלט אתמול לטורקיה ובכך עלה מניין הקצינים הסורים שנמלטו לטורקיה ל-21. דיפלומט טורקי אמר לסוכנות הידיעות הטורקית כי מדובר בגנרל בכיר. "זהו הקצין הסורי השלישי שעובר לטורקיה בשלושת הימים האחרונים", הוסיף.

השתלטות על מחסום צבאי בכביש חלב-דמשק

למרות שחודש הרמדאן צפוי להתחיל מחר, באופוזיציה הסורית לא חוששים מהצום ומבהירים כי ימשיכו להילחם בכלים צבאיים במשטרו של אסד עד שייפול. "אנו מתקרבים לקראת הניצחון על כנופיית הדיקטטורה והשחיתות", נמסר בהודעה מיוחדת. "אנו קוראים לציבור להגביר את ההתנגדות שלו נגד גורמי המשטר והמיליציות שלו. חודש הרמדאן יהיה חודש הניצחון על הפושעים, שבו נממש את תקוות עמנו לחירות, צדק וכבוד".

אחמד רמדאן, חבר במועצה הלאומית הסורית – גוף האופוזיציה הסורי, הסביר את האסטרטגיה של המורדים בראיון לעיתון "א-שרק אל-אווסט". "אנו מתמקדים כרגע בדמשק ובחלב. אנו נבצע פעולות איכות כדי להתיש את כוחות המשטר וכדי לסלקם. אנו פועלים בשני מישורים: בשטח ובזירה הפוליטית. אנו פועלים לשחרר את יתר השטחים שטרם נמצאים בשליטתנו, בעיקר אזור דיר א-זור, חלב, אידליב, חומס, חמה ודרעא. בעקבות הפיגוע שלשום קצינים רבים ערקו לשורותינו".

אנשי "הצבא הסורי החופשי" במחוז חלב בסוריה. רויטרס
אנשי "הצבא הסורי החופשי" באזור חלב/רויטרס

בכיר אופוזיציה אחר, עומאר אידליבי, הבהיר לעיתון כי לא יסכימו לשום פתרון פוליטי זמני: "לא נקבל פתרונות פוליטים שיתנו לאסד זמן נוסף לבצע פשעים ולהרוג את העם. זה לא אומר שלא נסכים לפתרונות פוליטים, אך לא נסכים שהשלטון הזמני שיקום יהיה מורכב מאחד מפושעי המשטר הנוכחי". קצין בכיר בצבא הסורי החופשי הוסיף: "מערכת הפלת השלטון מתנהלת בדמשק ולכן נמשיך לבצע פיגועים דומים לזה שאירע שלשום".

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

עוד בנושא
אסד בקריסה: המורדים טוענים שהשתלטו על הגבולות
ניהול משברים נוסח דמשק: ה"מטבחון" של אסד
אסד נמצא בדמשק? "תועד בטקס השבעת שר ההגנה"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully