וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסד נמצא בדמשק? "תועד בטקס השבעת שר ההגנה"

ניר יהב

19.7.2012 / 18:26

הזים את השמועות שברח מהבירה? הטלוויזיה הסורית שידרה תמונות בהן נראה הנשיא משביע את מחליפו של השר שחוסל אתמול. בפעם השלישית: רוסיה וסין הטילו וטו על החלטה נגד סוריה

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

התקשורת הממלכתית של סוריה טוענת כי הזימה הערב (חמישי) את הדיווחים האחרונים על כך שהנשיא בשאר אסד נמלט מדמשק בעקבות האירועים האחרונים - כשפרסמה תמונות שלו, שנטען כי צולמו היום בדמשק. בתמונות הוא נראה בפגישה שר ההגנה החדש, פהד ג'אסם אל-פריג', המחליף את השר דאוד ראג'חה שנהרג בפעולת החיסול אתמול בדמשק. השניים נועדו לאחר הטקס בו הושבע השר. זו הפעם הראשונה שאסד נראה בציבור זה תשעה ימים. התמונות מזימות לכאורה את הדיווחים שנפוצו במהלך הימים האחרונים, וביתר שאת בעקבות הפיגוע אתמול, על כך שהנשיא נמלט מהעיר. לפי כמה מהם, הוא עבר לעיר הנמל לאטקייה.

שלטון אסד מתמוטט? כותרות אחרונות:
"אסד נמצא בעיר לאטקייה, מתכנן משם את תגובתו"
בשל הנעשה בסוריה: עוצר יציאות חלקי בצה"ל
בעת ביקור ברק בצפון: הפגזות בצד הסורי של הגבול
"ארה"ב וישראל דנו בהפצצת הנשק הכימי של אסד"

נשיא סוריה בשאר אסד נועד עם שר ההגנה פהד ג'אסם אל-פריג' לאחר השבעתו, דמשק, 18 ביולי 2012. רויטרס
אסד/רויטרס

בתוך כך, נחל היום אסד ניצחון גם במישור הדיפלומטי: סין ורוסיה הטילו הערב וטו על החלטה שניסו מדינות המערב להעביר במועצת הביטחון של האו"ם, המאיימת בהחמרת הסנקציות על סוריה במידה שלא תפסיק להשתמש בנשק כבד נגד אזרחיה המתקוממים ולא תסיג את כוחות הצבא מהערים במדינה.

זו כבר הפעם השלישית בעשרת החודשים האחרונים שבה שתי המעצמות משתמשות בכוח הווטו שלהן, כדי לסכל מהלך להפעלת לחץ על הנשיא בשאר אסד. במערב הגיבו היום בזעם על המהלך הרוסי-סיני. שר החוץ של בריטניה, וויליאם הייג, כינה אותו "בלתי נסלח", ואילו בבית הלבן אמרו כי הוא "מצער מאוד".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
הלוויה של הרוגים מאש כוחות הביטחון של סוריה בעיירה יברוד, פרבר של דמשק, יולי 2012. רויטרס
הלוויה של הרוגים מאש כוחות הביטחון הסורים, היום בעיירה יברוד שבפרברי דמשק/רויטרס

11 מתוך 15 חברות המועצה תמכו בהחלטה, ואילו פקיסטן ודרום אפריקה נמנעו. ההחלטה שנדחתה כללה גם את הארכת המנדט של כוח המשקיפים במדינה ב-45 ימים נוספים, אולם ללא החלטה, הוא צופי לפקוע מחר. גם כך, הבהיר היום ראש צוות המשקיפים, הגנרל הנורבגי רוברט מוד, בשיחה עם עיתונאים בדמשק, כי היות שנכשלו בהפחתת האלימות במדינה, משימתם, למעשה "אינה רלוונטית" יותר.

הקרבות בדמשק נמשכים, רבבות נמלטו מהמדינה

על רקע ההתרחשויות בארמון הנשיאות בדמשק ובארמון האו"ם בניו יורק, נמשכת ביתר שאת הלחימה ברחבי סוריה, בין כוחות הביטחון למחתרת המורדים. לפי דיווחי גורמי אופוזיציה, לפחות 110 בני אדם נהרגו היום בקרבות, רובם הגדול בעיר הבירה וסביבותיה, שם מתרכזת הלחימה מאז תחילת השבוע. אתמול, לדברי גורמי אופוזיציה, נהרגו כ-200 בני אדם בקרבות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בין היתר, דיווחו היום המורדים על קרבות המתנהלים באזור האוניברסיטה של דמשק, הסמוכה למוקדי השלטון. עוד דיווחו הערב עדי ראייה לסוכנות רויטרס כי כוחות המורדים תקפו את מטה המשטרה בעיר. "כל הרחובות סביב המטה ריקים", סיפר תושב רובע קנוואט שבו נמצא המטה.

בד בבד, מתגברים היום הדיווחים על בריחה המונית של אלפי תושבים מדמשק מאימת הקרבות, ועל בריחה של עוד רבים נוספים אל מחוץ לגבולות המדינה. בלבנון, מסר גורם רשמי לסוכנות רויטרס כי ביממה האחרונה בלבד חצו את הגבול לשטחה לא פחות מ-20 אלף סורים (ביום רגיל חוצים את הגבול כ-5,000 בני אדם).

סרטון חובבים שפורסם היום: קבר אחים באזור סיידה זיינב בדמשק

בתוך כך, שגריר סוריה באו"ם, בשאר ג'עפרי, טען היום כי אין אמת בדיווחים לפיהם סוריה מתכוונת לעשות שימוש בנשק כימי. "כל אזרחי סוריה מעוניינים לקחת חלק בבנייה מחדש של מה שנהרס בעקבות המשבר, וליצור מדינת חוק", אמר. "יש כמה מדינות שהתערבו בנעשה בסוריה באופן גס. הם הלמו בתופי המלחמה ולקחו חלק במלחמה בכך שנתנו סיוע לוגיסטי לחוליות החמושות והטילו סנקציות על העם הסורי".

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

סרטון שפרסם אתמול "הצבא הסורי החופשי" המתעדת את חיילי גדוד "ג'ונדאללה" שלו, כשהם פורצים לבסיס צבאי, לא ברור היכן, מציתים בו אש ומשתלטים על הציוד והתחמושת:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully