וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל הנעשה בסוריה: עוצר יציאות חלקי בצה"ל

19.7.2012 / 16:01

בעקבות הערכות מצב במטה הכללי, החליטו בשעות האחרונות על עוצר יציאות וביטול חופשות שבת של כמה יחידות שדה. בתחילה אף הוגדר עוצר יציאות מלא, שהוסר בהמשך

צילום: ג'יליס; עריכה: יאיר דניאל

בעקבות הערכות המצב במטה הכללי קיבלו בשעות האחרונות (חמישי) מפקדי יחידות שדה ומפקדי יחידות באכ"א הודעה על עוצר יציאות וביטול חופשות שבת. בבסיס השלישות ברמת גן נהגו באופן קיצוני וסגרו את שער הבסיס. השומרים הודיעו לקצינים שביקשו לצאת כי יש עוצר יציאות עד להודעה חדשה. מבירור שנעשה במקום עולה כי רמת הכוננות של צה"ל עלתה, מחשש לעימות רחב היקף בגבול הצפון מול סוריה. עם זאת, זמן קצר לאחר מכן, הוחלט בצה"ל לעבור לעוצר יציאות חלקי, וחלק מהיחידות שוחררו ממנו. מדובר צה"ל נמסר כי "העוצר עדיין חל על יחידות מאוד מסוימות".

גורם צבאי רשמי אמר כי "ההחלטה על עוצר היציאות אכן התקבלה. מדובר בפעולה אינטואיטיבית אחרי פיגוע שכזה. ההחלטה צפויה לרדת בתוך מספר שעות".

מוקדם יותר היום ביקר שר הביטחון אהוד ברק בגבול עם סוריה. שר הביטחון אהוד ברק ביקר הבוקר (חמישי) במוצב צבאי ברמת הגולן ותצפת על הגבול עם סוריה, ברקע הפיגוע בדמשק אתמול, בו נהרגו כמה מהאישים הבכירים ביותר במערך הביטחון של בשאר אסד, כשבהם שר ההגנה הסורי דאוד ראג'חה וגיסו של אסד, אסף שווכת, ששימש כסגנו לענייני מודיעין של ראג'חה. "הגענו לכאן כדי לראות מקרוב את החיכוכים והמתיחות בין משטרו הגוסס של אסד לבין צבא המורדים", אמר ברק.

כשברקע קולות ירי והפגזות ועשן מיתמר מכיוונו הסורי של הגבול, המשיך ברק והביע דאגה מהיום שאחרי נפילתו של אסד. "עם קריסת משטר אסד אנו חוששים ממעבר נשק כימי מסוריה ללבנון בחסות חיזבאללה, ועוקבים אחרי האפשרות לגלי פליטים מסוריה לכיוון טורקיה", הסביר ברק. לדבריו, ישנה אפשרות שאזור הצפון יושפע באופן מיידי מהלחימה הפנימית בסוריה. "אנחנו רואים אפשרות שמלחמת האזרחים הסורית תגדל ותגרום לכאוס שישפיע על רמת הגולן", הוסיף.

בתוך כך, התקהלו אזרחים סורים מהכפר ג'ובתא אל-חשב, כ-500 מטרים מגדר הגבול עם ישראל. בצה"ל מציינים כי אין חשד לחדירת האזרחים לשטחי ישראל. כוחות הצבא הפזורים באזור מאבטחים את האירוע. במקביל, כוחות יס"מ ומגן דוד אדום נפרשו לאורך אזור הגבול, בשל החשש שאזרחים סורים ינסו לחצות את הגבול.

בעת ביקור ברק בצפון: הפגזות בצד הסורי של הגבול

(עדכון ראשון: 14:49)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully