וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעת ביקור ברק בצפון: הפגזות בצד הסורי של הגבול

קובי דוד

19.7.2012 / 11:58

שר הביטחון תצפת על סוריה ואמר כי הגיע "לראות מקרוב את משטרו הגוסס של הנשיא אסד", כשלפתע נשמעו ברקע הפגזות ועשן מיתמר נראה באופק. "חושש מזליגת נשק מלבנון", הודה ברק

צילום: ג'יליס; עריכה: יאיר דניאל

שר הביטחון אהוד ברק ביקר הבוקר (חמישי) במוצב צבאי ברמת הגולן ותצפת על הגבול עם סוריה, ברקע הפיגוע בדמשק אתמול, בו נהרגו כמה מהאישים הבכירים ביותר במערך הביטחון של בשאר אסד, כשבהם שר ההגנה הסורי דאוד ראג'חה וגיסו של אסד, אסף שווכת, ששימש כסגנו לענייני מודיעין של ראג'חה. "הגענו לכאן כדי לראות מקרוב את החיכוכים והמתיחות בין משטרו הגוסס של אסד לבין צבא המורדים", אמר ברק.

ברק סייר בגבול עם סוריה - ותצפת על ההפגזות. ג'יליס
"עם קריסת משטר אסד אנו חוששים ממעבר נשק כימי מסוריה ללבנון בחסות חיזבאללה". ברק/ג'יליס

כשברקע קולות ירי והפגזות ועשן מיתמר מכיוונו הסורי של הגבול, המשיך ברק והביע דאגה מהיום שאחרי נפילתו של אסד. "עם קריסת משטר אסד אנו חוששים ממעבר נשק כימי מסוריה ללבנון בחסות חיזבאללה, ועוקבים אחרי האפשרות לגלי פליטים מסוריה לכיוון טורקיה", הסביר ברק. לדבריו, ישנה אפשרות שאזור הצפון יושפע באופן מיידי מהלחימה הפנימית בסוריה. "אנחנו רואים אפשרות שמלחמת האזרחים הסורית תגדל ותגרום לכאוס שישפיע על רמת הגולן", הוסיף.

בתוך כך, התקהלו אזרחים סורים מהכפר ג'ובתא אל-חשב, כ-500 מטרים מגדר הגבול עם ישראל. בצה"ל מציינים כי אין חשד לחדירת האזרחים לשטחי ישראל. כוחות הצבא הפזורים באזור מאבטחים את האירוע.

אתמול נהרגו בפיגוע במטה מנגנון ביטחוני בדמשק כמה מהאישים הבכירים ביותר במערך הביטחון של הנשיא אסד, כשלפי דיווח הטלוויזיה הממלכתית הסורית, מחבל מתאבד פוצץ עצמו במטה אחת מזרועות המודיעין, במהלך פגישה בין שרים בממשלה לראשי זרועות הביטחון. מבצע הפיגוע, לפי הדיווחים, הוא המאבטח האישי של שר ההגנה. לפי דיווחים אחרים, הפיגוע נגרם על ידי מטען חבלה שהוטמן בחדר ישיבות. בין ההרוגים גם שר הפנים, איברהים א-שאער.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully