וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסוקים מפגיזים בדמשק; הוארכה משימת פקחי האו"ם

21.7.2012 / 2:53

אין שקט בסוריה: הקרבות בין המורדים וכוחות הביטחון של הנשיא אסד נמשכים בבירה וגם באזור הגבול עם עירק; ראש האופוזיציה ביקש להרגיע המיעוטים: "סוריה תהיה פלורליסטית"

דמשק ממשיכה לבעור: חיל האוויר הסורי הפגיז בערב (שישי) את שכונותיה הדרומיות של דמשק. מסוקי קרב צבאיים תקפו בשכונות תוך שימוש בטילים ומקלעי ירי כבדים, בניסיון לא מתפשר לפגוע בכוחות המורדים. "משטרו של אסד נמצא במצוקה בשלושת הימים האחרונים. אך ההפגזות על דמשק מוכיחים כי הוא לא איבד את כוח התקיפה שלו", אמר פעיל באופוזיציה הסורית.

בתוך כך, בשורות רעות נוספות לנשיא אסד, שספג מכה כואבת השבוע בדמות הפיגוע בדמשק ביום רביעי האחרון, אז פצצה הרגה מספר בכירים מהמעגל הקרוב ביותר אליו: אתמול מת מפצעיו בבית החולים גם ראש המודיעין הסורי, הישאם בחטיאר, שנפצע בפיגוע.

אנשי "הצבא הסורי החופשי" במחוז חלב בסוריה. רויטרס
"משטרו של אסד נמצא במצוקה בשלושת הימים האחרונים"/רויטרס

בנוסף, סדרת פיצוצים עזים נשמעו אמש במעבר גבול בין סוריה לעירק. סדרת הפיצוצים שלוותה בקולות ירי, התרחשה בחלק בגבול אשר נכבש מוקדם יותר בידי המורדים בשלטון הסורי. כפי הנראה, מקור הפיצוצים היה בצידו הסורי של הגבול, ולא בצד העירקי.

המורדים: "נשמור על זכויות המיעוטים"

מועצת הביטחון של האו"ם ביום שישי כי היא אישרה את הארכת משלחת פקחי האו"ם למשבר בסוריה ב-30 ימים נוספים. מועצת הביטחון דנה בהארכת שהותם של הפקחים, מתוך תחושה של דרך ללא מוצא, אולם אירועי הימים האחרונים ככל הנראה הובילו להחלטה לאשר, כאמור, את הארכת המשימה.

במקביל, ראש האופוזיציה במועצה הלאומית בסוריה, אמר ביום שישי בניסיון להרגיע את המיעוטים השונים במדינה, שבמידה ושלטונו של אסד ייפול – זכויותיהם יישמרו. "סוריה העתידית תהיה פלורליסטית, נוחה למעמד הביניים ודמוקרטית", כך אמר עבד אל-בסט סיידא. "איננו אומרים זאת על מנת לרצות את הקהילה הבינלאומית, אלא כצורך לאומי מהותי", הוסיף.

לקריאה נוספת
ברק העריך: ישראל לא תיכנס למלחמה בקיץ הנוכחי
מדוע אסד לא משגר יותר כוחות צבא לדמשק?
מעל 300 הרוגים בסוריה, "השתלטות של המורדים בדמשק"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully