וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסד-ליקס: הבדיחות הסקסיסטיות של נשיא סוריה

מסמכים נוספים שהודלפו לוויקיליקס חושפים את ההומור השוביניסטי של הנשיא הסורי, שהתבדח גם על חשבונם של הנשיאים המודחים מובארק וקדאפי, ושל אובמה וג'ורג' בוש הבן

נשיא סוריה ממשיך לספק כותרות: מאות מיילים שפורסמו ביום חמישי, ולכאורה נכתבו על ידי אסד, חושפים דעות מזלזלות והערות סקסיסטיות מצדו, בחודשים שקדמו להתקוממות נגד משטרו, הנמשכת זה 16 חודשים. התכתובות, שפרסם האתר הצרפתי OWNI.FR לאחר שהודלפו לאתר וויקיליקס שכבר חשף לא מעט מסמכים מביכים מארמון הנשיא, מביא הפעם זווית שונה במקצת – של נשיא שהוא לא רק טובח בבני עמו, אלא גם שוביניסט לא קטן.

עוד מאסד-ליקס: בזבוזי אסמה אסד: נברשות ודרגשים ב-270 אלף ליש”ט

באחד המיילים הפגין הנשיא הסורי את חוש ההומור שלו, בבדיחה ששלח לכמה מאנשיו הקרובים. "אישה: הלוואי שהייתי עיתון, אז הייתי כל היום בידיים שלך", נכתב במייל. "בעל: גם אני הייתי רוצה שתהיי עיתון, כך שהייתי יכול לקבל אחד חדש בכל יום". באותו המייל סיפר אסד בדיחה נוספת, על אישה ששואלת את בעלה מה ייתן לה אם תטפס על הר האוורסט. "דחיפה מהלב", היא שורת המחץ שמגיעה בתשובה.

בדיחות סקסיסטיות על חשבונן של נשים

בפברואר 2010, תחת הכותרת "נשים שיודעות את מקומן", מתח אסד ביקורת על העיתונאית האמריקאית ברברה וולטרס אשר הופתעה לגלות כי נשים אפגניות עדיין הולכות מספר צעדים מאחורי בעליהן, כפי שהיה נהוג בתקופת הטליבן. "גברת וולטרס פנתה אל אחת הנשים האפגניות ושאלה: 'למה את נראית עכשיו מאושרת עם המנהג הישן שפעם ניסיתן נואשות לשנות?'", כתב. "האישה הביטה בגברת וולטרס וללא היסוס השיבה: 'מוקשים'. מוסר ההשכל של הסיפור הוא (לא משנה איזו שפה אתה דובר, או לאן אתה הולך): מאחורי כל גבר יש אישה חכמה".

נשיא סוריה בשאר אסד עם העיתונאית האמריקאית ברברה וולטרס. AP
"מאחורי כל גבר יש אישה חכמה". אסד עם העיתונאית ברברה וולטרס/AP

בחודש מרץ של אותה שנה התלוצץ אסד גם על חשבונה של הזמרת הלבנונית הייפה ווהבי כשאמר שכאשר תמות, "היא תגלה סוף סוף איך זה לישון לבד". בבדיחה נוספת ששלח בדצמבר 2010, סיפר אסד על נזירה המספרת לאמה כי נאנסה. "'מה עליי לעשות'?, שאלה הנזירה. 'לשתות את התה המר הזה ללא סוכר', השיבה האם. 'האם זה יחזיר לי את כבודי ואת הטוהר שלי?', תהתה הבת. 'לא', השיבה האם, 'אבל זה יוריד את המבט השמח הזה מהפנים שלך'".

עוד בוואלה!

חווית גלישה וטלוויזיה איכותית בזול? עכשיו זה אפשרי!

לכתבה המלאה

התלוצצויות על חשבון מובארק, קדאפי ואובמה

בנוסף על הבדיחות הסקסיסטיות, "ירד" אסד גם על נשיא מצרים לשעבר, חוסני מובארק. במייל ששלח 15 ימים לאחר נפילתו של מובארק, תחת הכותרת "מילה חדשה שהתווספה למילון", כתב הנשיא הסורי: "מובארק (פועל): "לתקוע משהו או להדביק משהו", "מובארק (שם תואר): איטי בהבנה או למידה של משהו" ו-"מובארק (שם עצם): בן זוג פסיכוטי לשעבר שאינו מבין שזה נגמר".

.

ולא רק הנשיא המצרי לשעבר זכה לתשומת לב מצדו של הנשיא השנוי במחלוקת. במייל נוסף ששלח אסד בדצמבר 2010, הוא התבדח על חשבונם של נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, וקודמו בתפקיד, ג'ורג' בוש הבן. "בוש ואובמה יושבים בבר. בחור שנכנס פנימה שואל אותם מה הם זוממים", כתב אסד. "'אנחנו מתכוננים למלחמת העולם השלישית', ענה בוש. 'באמת? מה הולך להתרחש', שאל הבחור. 'הפעם אנחנו הולכים להרוג 140 מיליון בני אדם ואת אנג'לינה ג'ולי', השיב בוש. הבחור: 'אנג'לינה ג'ולי? למה?'. בוש פנה לאובמה ואמר: 'רואה? אמרתי לך שאף אחד לא ידאג באשר ל-140 מיליון בני אדם'".

גם הרודן הלובי, מועמר קדאפי, זכה להתייחסות מצדו של אסד. ב-1 במרץ 2011, 15 ימים לאחר תחילת ההפגנות נגד קדאפי, ושבוע לאחר הנאום בו הבטיח לנקות את לוב "בית אחר בית, מכל שכירי החרב, החולדות, כנופיות הפשע והמסוממים, שנשלחו על ידי אל-קאעידה וארה"ב", התייחס אסד לנאום. "קדאפי אמר: היי אנשים, ללא חשמל, נצטרך לשבת ולצפות בטלוויזיה בחושך. אני לא דיקטטור שחוסם את פייסבוק, אך אעצור את כל מי שייכנס לאתר. אתם יכולים למחות כמה שאתם רוצים, אך לא ברחובות או בפרהסיה. אשאר בלוב עד מותי, או עד שהגורל שלי יגיע", כתב אסד, שמסרב זה כ-16 חודשים לקום מכיסאו.

אסד-ליקס: נשיא סוריה חושב ש”אנגלית שפה טפשית”

ויקיליקס טוען כי ברשותו למעלה משני מיליון מיילים, 538 נכתבו על ידי הנשיא עצמו. בין היתר, ישנן תכתובות גם ממשרדי החוץ והאוצר הסוריים וכן, כאמור, מארגון הנשיאות. כ-44 אלף מהמיילים נכתבו בשפה הערבית, אך המאגר מכיל גם כ-68 אלף ברוסית. בשבועות האחרונים פורסמו מסמכים שחשפו את הרגלי הקניות הבזבזניים של אשת הנשיא, אסמה אסד, וכן מסמכים ובהם עיסוק בלשני מעמיק באנגלית - מציטוטים של שייקספיר ועד מבחני שליטה בניבים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully