וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה: הצבא הפגיז בדמשק ובחלב, מאות תושבים נטשו

ניר יהב

25.7.2012 / 8:09

גורמי אופוזיציה דיווחו כי התקיפות גרמו לבהלה רבה בקרב התושבים, וכי נגרם נזק לבתי מגורים. הצבא הסורי שיגר אלפי חיילים לחלב "הנחשבת לחשובה מבחינה אסטרטגית"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

צבא סוריה שיגר הבוקר (רביעי) אלפי חיילים לעיר חלב במטרה לדכא את ההתקוממות בעיר הנחשבת לשנייה בגודלה בסוריה - כך אמר לסוכנות הידיעות הצרפתית אחד מבכירי המורדים באזור, עבד אל-ג'באר אל-עקידי. לדבריו, המשטר הסורי משגר כוחות מאזור ג'בל זאוויה שבמחוז אידליב לעבר חלב "משום שהיא נחשבת לחשובה מאד מבחינה אסטרטגית".

במקביל, עדי ראייה דיווחו כי מסוקי הצבא ירו לעבר מרכז חלב במטרה למנוע מהמורדים להשיג שליטה על העיר השנייה בגדולה בסוריה. על פי הדיווחים, תושבים רבים נאלצו להימלט מבתיהם כתוצאה מהתקיפה, שאירעה בחלקיה המזרחיים והדרומיים של העיר. אתמול הפגיזו כוחותיו של הנשיא, בשאר אסד, את המורדים בחלב מהאוויר. במהלך הימים האחרונים מתנהלים עימותים קשים בעיר, זאת במקביל לקרבות קשים המתנהלים בדמשק.

כוחות הצבא הסורי הפגיזו הלילה בפרבר תל שמצפון לבירה דמשק, במאמץ להסיג משם את כוחות המורדים, שהשתלטו עליו בשבוע שעבר לאחר חיסולם של בכירי מערכת הביטחון הסורית. עדי ראייה ופעילי אופוזיציה דיווחו כי הירי הארטילרי גרם לבהלה רבה בקרב התושבים – מה שהוביל מאות משפחות לנטוש את האזור. עוד דווח, כי בתי מגורים בפרבר, הממוקם כשמונה קילומטרים מדמשק ומונה כמאה אלף תושבים, נפגעו בתקיפה.

מוקדם יותר אמש, פעילי האופוזיציה הסורית דיווחו כי כוחות הצבא הרגו כ-30 מתפללים במסגד בכפר מצפון מערב לעיר חמה. "חיילי השביחה התחילו לירות על המתפללים כשהם נכנסו למסגד", סיפר פעיל. "ספרנו כבר כ-15 גופות ויש מספר דומה שמוטל ברחובות".

העימותים בין צבא אסד לכוחות המורדים בדמשק נמשכים. רויטרס
"חיילי השביחה התחילו לירות על המתפללים כשהם נכנסו למסגד"/רויטרס

בתוך כך, הגנרל הסורי ומקורבו של אסד, מנאף טלאס, שערק משורות הצבא לפני כשבועיים, קרא לבני עמו להתאחד ולהביט קדימה לסוריה של לאחר המהפכה. "אני מדבר אליכם כחבר שערק מצבא סוריה ומתנגד לאלימות נפשעת", אמר טלאס בראיון טלוויזיוני שהעניק לרשת "אל-ערביה", ככל הנראה מפריז. "אני מדבר אליכם כאחד מבני סוריה".

"קציני הצבא הסורי הנכבדים, אל תקבלו את הפעולות הנפשעות המתבצעות בסוריה", פנה טלאס לאנשי הצבא הבכירים בהופעה פומבית ראשונה מאז ערק. "כולנו צריכים להתאחד כדי לשרת את סוריה, לקדם את היציבות במדינה ולבנות אותה מחדש כמדינה חופשית ודמוקרטית. הרשו לי לקרוא לסוריה מאוחדת".

אמש נמשכה עריקת הבכירים הסורים, כאשר שגרירתו של אסד בקפריסין, ערקה מתפקידה לשורות המורדים. הרשתות "אל-ג'זירה" ו-"אל-ערביה" דיווחו כי השגרירה לשעבר, למיא חרירי, הגיעה לקטאר זמן קצר לאחר ההודעה על עריקתה. בשבועות האחרונים ערקו מהמשטר שני שגרירים סורים נוספים - השגריר בעירק והשגריר בבלארוס – כאשר השגריר לשעבר בעירק, נוואף פארס, עבר אף הוא לקטאר.

לצד זאת, כוחות הביטחון בסוריה פיזרו אמש ברחבי דמשק עלונים הקוראים למורדים להתפרק מנשקם - כך דיווחו פעילי אופוזיציה. "הנשק שאתם נושאים הפך לעול על כתפיכם, ואין לכם סיכוי לשרוד אם לא תניחו אותו", נכתב בעלונים, שהוצנחו ברחובות מתוך הליקופטרים. "רגע האמת הגיע. אנשי הצבא הסורי מגיעים, הזמן אוזל והחכמים הם אלו שמצילים את עצמם", נכתב.

(עדכון ראשון - 4:29)


לקריאה נוספת
הגל נמשך: שגרירת סוריה בקפריסין הצטרפה למורדים
סוריה: מטוסי קרב הפציצו לראשונה את חאלב
המורדים בסוריה: אסד העביר נשק כימי לשדות תעופה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully