וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה נגד העיצומים על סוריה: "לא נאשר חיפושים על ספינותינו"

28.7.2012 / 15:17

האיחוד האירופי דורש לערוך חיפושים על ספינות החשודות בנשיאת נשק לסוריה, אך משרד החוץ הרוסי הבהיר כי יסרב. עוד ציין שר החוץ: "תמיכה בינלאומית במורדים תוביל לדם נוסף"

רוסיה ממשיכה להערים קשיים על מאמצי המערב נגד משטרו של בשאר אסד: בהודעה שפרסם היום (שבת) משרד החוץ הרוסי, נמסר כי רוסיה לא תיתן הסכמתה לעריכת חיפושים על ספינות בעלות דגל רוסי תחת הסנקציות החדשות של האיחוד האירופי על סוריה. "לא נשקול את הקריאות לתת את הסכמתנו לחיפושים בכלי שיט השטים תחת דגל רוסיה, וגם לא להחלת צעדים מגבילים אחרים עליהם", נמסר בהודעת המשרד.

בתחילת השבוע, הגביר האיחוד האירופי את הסנקציות על סוריה, בניסיון לעצור את אלימות המשטר הסורי כלפי המורדים במדינה. במסגרת סדרת הסנקציות החדשות, דורשות ממשלות אירופה לערוך חיפושים בכלי שיט החשודים כי הם נושאים כלי נשק לסוריה.

במקביל, הזהיר היום שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב, כי תמיכה בינלאומית במורדים בסוריה תוביל ל"יותר דם" ואמר כי אינו צופה שממשלתו של נשיא סוריה, בשאר אסד, תיכנע ברצון למתנגדיה. לדבריו, מדינות ערב והמערב צריכות ללחוץ על המורדים להפסיק את הלחימה. "צריך להפעיל לחץ על כולם", אמר לברוב במסיבת עיתונאים עם מקבילו היפני. "למרבה הצער, שותפותנו במערב מעדיפות לעשות משהו קצת שונה ומעודדות, כמו כמה מדינות שכנות לרוסיה, תמיכה במורדים נגד המשטר".

הלחימה בחלב: "הקשה ביותר עד כה"

בתוך כך, הלחימה העזה בעיר חלב נמשכת, ופעילים במדינה מדווחים כי מסוקים של הצבא הסורי הפציצו את המחוז במהלך היום, ויחידות שריון התמקמו בהכנה להסתערות על העיר, אשר עשויה להכריע את גורלה של העיר השנייה בגודלה בסוריה. ארגון זכויות האדם הסורי דיווח כי הקרבות בעיר הם "הקשים ביותר בעיר מאז שפרצה ההתקוממות לפני שנה וחצי".

נמשך הקרב על סוריה: לחימה עזה בדמשק ובחלב. רויטרס
"הקשות ביותר מהתפרצות ההתקוממות". הפגזות בעיר חלב, השבוע/רויטרס

לדברי הארגון, צבא סוריה תגבר את כוחותיו בעיר, בעיקר בשכונת סלאח א-דין – שם נמצא הריכוז הגדול ביותר של מורדים, ומפגיז את השכונה. לדברי מנהל הארגון, הכוחות משגרים פגזים לעבר שכונות נוספות בחלב, לדוגמא שכונת סכרי, ורבים מתושבי העיר נמלטים מבתיהם מחשש שייפגעו בהפגזות. "עימותים קשים מתנהלים גם באזור חמדאניה", אמר המנהל. ברחבי סוריה דווח עד כה על 41 הרוגים היום, רובם במחוז אידליב ופרברי דמשק.

כלי התקשורת הסורים, המזוהים עם המשטר, דיווחו הבוקר כי צבא סוריה החל במבצע "לטיהור העיירה כרנאז שבמחוז חמה". בהודעה שפורסמה בכלי התקשורת המזוהים עם אסד, נכתב כי המבצע בעיירה נועד לסלק את גורמי הטרור החמושים ממנה וכי הדבר נעשה "לבקשת התושבים". בנוסף דווח כי כוחות הצבא טיהרו את אזור אל-חג'ר אל-אסווד שבבירה דמשק "מתאי טרור חמושים והשיבו את הביטחון לאזור".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully