וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המורדים בסוריה: "שבינו 150 חיילים בחלב ואידליב"

"הצבא הסורי החופשי" פרסם סרטון בו נראים עשרות גברים שיושבים בכריעה ומודים בפני המצלמה כי הם חברי ה"שביחה", המיליציה הנאמנה לאסד. דגל מוכתם בדם נתלה על מגדל אייפל

צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד

כוחות המורדים בסוריה טענו כי אנשיהם שבו אתמול (שישי) 150 מחיילי צבא סוריה ותומכי המשטר בדמשק, כך דיווחה סוכנות הידיעות הצרפתית. על פי הדיווח, "הצבא הסורי החופשי" - הזרוע הצבאית של המורדים באסד, לכדו את החיילים במהלך קרבות בעיר חלב וכן במחוז אידליב שבצפון-מערב סוריה.

המורדים פרסמו סרטון שבו נראים עשרות גברים, לבושים בבגדים אזרחיים, שיושבים בכריעה ומודים בפני המצלמה כי הם חברי ה"שביחה" - המיליציה האזרחית הנאמנה לנשיא אסד. אחד מהשבויים הודה כי לפני שנלכד הוא הרג אזרח שהפגין נגד המשטר בדמשק.

במהלך היום ניהלו המורדים קרבות עזים מול צבא אסד. "אחרי עימותים שנמשכו 12 שעות, המורדים השמידו עמדת בידוק של הצבא ולקחו בשבי 50 מחיילי המשטר, בהם 14 קצינים", סיפר פעיל אופוזיציה לסוכנות הידיעות הצרפתית. הוא הוסיף כי הלוחמים החרימו בפעולה כמות גדולה של נשק ותחמושת.

רחובות העיר חלב בסוריה אחרי מתקפה, יולי 2012. רויטרס
הלוחמים החרימו בפעולה כמות גדולה של נשק ותחמושת. חלב, שלשום/רויטרס

מתנגדים לאסד בפריז תלו אתמול דגל סוריה ועליו ציורים של כתמי דם בחזית מגדל אייפל. כעשרה מפגינים קראו לקהילה הבינלאומית לפעול בארצם. שניים מהם טיפסו על גבי עמוד שניצב תחת מגדל אייפל ותלו את דגל המורדים הסורים. בנוסף, הם הניפו כרזה עליה נכתב: "21,000 הרוגים, 65,000 נעדרים, 2 מיליון פליטים: אלה הרפורמות שאסד הפושע הבטיח". אחד מהמשתתפים טען כי "המחאה נועדה לגנות את הפשעים שמשטרו של בשאר אסד ביצע כלפי האוכלוסייה הסורית. זה 16 חודשים שהוא מבצע את פשעיו, 16 חודשים שהוא מבצע טבח בעם הסורי. כולם עוצמים עיניים לכך. אנחנו כאן כדי לבקש תמיכה עבור המהפכה הסורית והעם הסורי".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
מזכ"ל האו"ם, באן קי-מון, אפריל 2012. AP
"אני דורש שהרשויות בסוריה יצהירו כי אינן מתכוונות להשתמש בנשק כימי או כל נשק אחר להשמדה המונית, בשום מקרה". מזכ"ל האו"ם/AP

בתוך כך, הגינויים הבינלאומיים לאירועים בחלב ממשיכים להגיע. מזכ"ל האו"ם באן קי מון אמר אתמול כי הוא מודאג מאוד מהדיווחים על שימוש אפשרי בנשק כימי בסוריה ודרש מהממשלה הסורית להוציא הצהרה כי לא תשתמש בו "בשום מקרה". באן אמר את הדברים במסיבת עיתונאים משותפת עם שר החוץ של בריטניה, וויליאם הייג, בלונדון. "אני דורש שהרשויות בסוריה יצהירו כי אינן מתכוונות להשתמש בנשק כימי או כל נשק אחר להשמדה המונית, בשום מקרה". השניים גינו את התקפות הצבא על העיר חלב והייג הוסיף כי "אני רוצה להודיע למשטר אסד שככל שיעשו פעולות מסוג זה, כך נגביר את התמיכה שאנו מעניקים לתנועות האופוזיציה בסוריה".

ראש ממשלת טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן, אמר במסיבת עיתונאים עם ראש ממשלת בריטניה דיויד קמרון, כי "יש הסלמה בחלב וההצהרות האחרונות לגבי השימוש בנשק להשמדה המונית הן פעולות שלא נוכל להיוותר מולן כצופים מן הצד". הוא הוסיף כי "יש לנקוט בצעדים בצוותא עם מועצת הביטחון של האו"ם, ארגון המדינות האיסלמיות והליגה ערבית. עלינו לעבוד ביחד כדי להתגבר על המצב הנוכחי". ראש ממשלת בריטניה אמר כי בריטניה וטורקיה מודאגות מכך שמשטר אסד עלול לבצע "מעשים מחרידים מסביב ובתוך העיר חלב. זה יהיה בלתי מקובל לחלוטין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully