וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שגריר ישראל באו"ם: "אסד לא יהסס להשתמש בנשק כימי"

טל שלו

4.8.2012 / 0:22

השגריר פרושאור הפציר בנציגי 193 החברות באו"ם להעביר לנשיא סוריה מסר לפיו העברת נשק כימי לידי ארגוני הטרור היא קו אדום שאין לחצותו. הוא פנה לשגריר הסורי: "אתה שקרן"

שגריר ישראל באו"ם, רון פרושאור, התריע אמש (שישי) בפני הקהילה הבינלאומית על סכנת השימוש בנשק כימי מצד משטרו של נשיא סוריה, בשאר אסד. "אל תשלו את עצמכם. מנהיג הטובח באכזריות בילדים היום, לא יהסס להפעיל נגדם נשק כימי מחר", אמר פרושאור בנאומו בעצרת הכללית של האו"ם, אשר החליטה לגנות את סוריה בעקבות אירועי האלימות הקשים ברחבי המדינה ב-17 החודשים האחרונים, מאז החלה ההתקוממות במדינה.

שגריר ישראל באו"ם, רון פרושאור. AP
"אנו רגילים שסוריה מאשימה את ישראל בכל דבר רע הקורה בשטחה". פרושאור/AP

"עליכם להעביר מסר חד משמעי לאסד - העברת נשק כימי לחיזבאללה או לארגוני טרור אחרים היא קו אדום שאסור לו לחצותו", הפציר פרושאור בנציגי 193 המדינות החברות באו"ם. השגריר הישראלי הטיח ביקורת חריפה בשגריר סוריה באו"ם, בשאר ג'עפרי, ואמר לו: "אתה מנצל בעקביות את במת האו"ם להפצת שקרים ומטייח את המציאות. אתה מעלה את אומנות השקר לשיאים חדשים - מגיעה לך מדליה אולימפית על כך. אנשים נטבחים מדי יום ברחובות סוריה ובנאומיך באו"ם אתה מספר לנו סיפורי מעשיות שאינם קשורים לנעשה בשטח".

פרושאור התייחס לנטייה הסורית להאשים את ישראל באירועים המתרחשים במדינה ואמר כי "אנו רגילים שסוריה מאשימה את ישראל בכל דבר רע הקורה בשטחה. הפעם צריך לתת להם קרדיט על הרחבת האחריות למדינות נוספות ביניהן טורקיה, צרפת, בריטניה, סעודיה וקטאר - כולם אשמים בטבח - מלבד ההנהגה הסורית. מועצת הביטחון משותקת וההנהגה הסורית מנותקת".

"מדינת ישראל מזדהה עם סבלו של העם הסורי"

השגריר פרושאור חתם את נאומו בפנייה ישירה לעם הסורי. "אין זה משנה מאיזו מדינה אתה בא, מהן עמדותיך הפוליטיות ולאיזה דת אתה משתייך, אין אדם היכול להישאר אדיש נוכח מעשי הזוועה", אמר. "מדינת ישראל והעם היהודי מזדהים עם סבלו של העם הסורי בשעה קשה זו, מושיטים את ידינו ומציעים סיוע הומניטרי, מזון ותרופות. אנו מקווים לעתיד טוב יותר של סובלנות, חירות ושלום עבור העם הסורי ועבור כל עמי המזרח התיכון".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
צבא סוריה מפציץ באזורי מגורים ברחבי המדינה, אוגוסט 2012. רויטרס
120 בני אדם נהרגו אתמול ברחבי סוריה/רויטרס

בתוך כך, רוסיה גינתה אמש את החלטת העצרת הכללית של האו"ם לגנות את סוריה, לה התנגדו 12 מדינות בהן רוסיה וסין, וכינתה אותה "מזיקה". שגריר רוסיה באו"ם, ויטלי צ'ורקין, אמר בעצרת הכללית כי הגינוי מהווה תמיכה במורדים נגד נשיא סוריה אסד. 133 מדינות תמכו בהחלטה, בהן מצרים, טורקיה וסעודיה ו-31 מדינות נמנעו. מוקדם יותר פרסם משרד החוץ הרוסי הודעת גינוי בעקבות המשך האלימות בסוריה. בהודעה נכתב כי מוסקבה "מודאגת מאוד" מהאלימות בעיר חלב והיא קוראת להפסקת שפיכות הדמים באופן מידי. כמו כן נכתב בהודעה כי העברת אמצעי הלחימה לכוחות המורדים על ידי גורמי חוץ סותרת את מאמצי הקהילה הבינלאומית למצוא פתרון למשבר בסוריה.

המורדים בסוריה, טענו מצדם, כי השתלטו על מטה של כוחות הביטחון בדיר א-זור. דובר מטעם המורדים, עומאר אבו לילה, מסר כי בהשתלטות על המטה נהרגו 13 מאנשי כוחות הביטחון. הוא הוסיף כי במהלך ההשתלטות נלקחו בשבי שלושה סוכני מודיעין. רשת אל-ערביה דיווחה מוקדם יותר כי 120 בני אדם נהרגו במהלך אתמול בעימותים בין כוחות המורדים לבין הצבא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully