וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"צבא סוריה פרש סוללות טילי נ"מ בגבול לבנון"

ניר יהב

3.8.2012 / 11:33

העיתון "אל-אחבאר" דיווח אתמול על פרישת סוללות טילי קרקע-אוויר חדשות בגבול הלבנוני, אך נטען: "מדובר בתגבור שגרתי". דיווח נוסף: שני בכירים נוספים בצבא ערקו למורדים

צבא סוריה תגבר בצורה חסרת-תקדים את כוחותיו בגבול עם לבנון ואף פרש שם סוללות חדשות של טילי קרקע-אוויר – כך דיווח אתמול (חמישי) העיתון הלבנוני "אל-אחבאר". גורם ביטחוני לבנוני אמר לעיתון כי סוריה עדכנה את לבנון בפרטי התגבור הצבאי בשטח וכי הסורים הכינו תכנית צבאית מלאה כיצד להתפרש לאורך הגבול עם לבנון. לטענת הגורם, הסוללות החדשות הוצבו באזור הכפרים הלבנונים יאבוס וטפיל.

סוללת טילי קרקע-אוויר סורית. AP
"הסוללות החדשות הוצבו באזור הכפרים הלבנונים יאבוס וטפיל"/AP

העיתון "א-שרק אל-אווסט" הרואה אור בלונדון הביא מדבריו של גורם צבאי לבנוני שאמר כי אין בידי לבנון מידע ודאי על כך שסוריה פרשה סוללות של טילי קרקע-אוויר בגבול. "התגבור הסורי הצבאי בשטח הוא תגבור שגרתי שנוקט בו צבא סוריה כדי למנוע הסתננות של חמושים משטח לבנון אל סוריה, דרך מעברים לא חוקיים. זה לא עניין חדש".

הפרשן הצבאי הלבנוני ניזאר עבד אל-קאדר אמר כי התגבורים הסורים לאורך הגבול הם אזהרה למדינות העולם לבל ינסו לתקוף את המשטר הסורי בניסיון להפילו. "סוריה מציבה סוללות מחשש לפעולות אוויריות נגד מוסדות של המשטר הסורי, בעיקר נגד הממסד הצבאי ויעדים אסטרטגים. הדבר דומה לתגבור הצבאי של סוריה בגבול עם טורקיה ובגבול עם מדינות אחרות. אין זה אומר שסוריה מתכוונת להתערב בלבנון".

רשת אל-ג'זירה דיווחה כי סגן מפקד המודיעין האווירי בדיר א-זור, נסר מוסטפא, הודיע על עריקתו לשורות המורדים. מוסטפא מחזיק בדרגת "עמיד" המקבילה לדרגה תת אלוף בצה"ל. על פי דיווחי האופוזיציה, הקצין אחמד טלאס - שגם דרגתו מקבילה לדרגת תא"ל - ערק לשורות המורדים. טלאס כיהן כקצין בכיר במשרד הפנים. בנוסף, דווח כי מוחמד חאג' עלי, מנהלת מכללת ההגנה באקדמיה הסורית הצבאית, ערק אף הוא והגיע לירדן. לפי הדיווחים, טלאס היה אחראי על חוזים שנוגעים לאמצעי לחימה במשרד הפנים ולפיכך הוא מחזיק בידיו מידע איכותי רב על משרד הפנים.

בתוך כך, סוכנויות הידיעות הרוסיות דיווחו כי מוסקבה החליטה לשלוח שלוש ספינות נחתים למתקן הצי שלה בטרטוס שבסוריה. מקור במטכ"ל הרוסי סיפר לסוכנויות שעל סיפון כל ספינה נמצאים 120 נחתים, והספינות צפויות להגיע לטרטוס עד סוף השבוע. המקור לא פירט מה מטרת המשימה, אך באחרונה הכינה רוסיה את כוחותיה הימיים למקרה שתיאלץ לפנות את אנשי הצי שלה מסוריה.

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

לקריאה נוספת
בצל הקרבות בדמשק ובחלב: כלכלת סוריה משותקת
אנאן פרש מתפקידו: "אסד יעזוב במוקדם או במאוחר"
ארה"ב: "עזיבת אנאן מדגישה את סרבנותו של אסד"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully