וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כשלון ההתרעה: מורסי הדיח את ראש המודיעין הצבאי

ניר יהב

8.8.2012 / 18:18

זעזוע במצרים: הנשיא הודיע על שורת פיטורים בצמרת הממסד הצבאי, ובראשם הגנרל שהודה שזלזל בהתרעות לפיגוע שגבה את חייהם של 16 חיילים. גם מושל צפון-סיני סולק מתפקידו

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק, יותן בן-דוד, קריינות: אביב אברמוביץ'

זעזועים במצרים בעקבות הפיגוע שהיה ביום ראשון בחצי האי סיני, בו נרצחו 16 חיילים. הנשיא, מוחמד מורסי, פיטר היום מתפקידו את ראש המודיעין המצרי, הגנרל מוראד מואפי. בהודעה שפרסמה בצהריים (רביעי) לשכתו של מורסי, נאמר כי מואפי הוצא לפנסיה, וכי במקומו מונה מוחמד שחאתה. מורסי פיטר גם את מושל צפון-סיני, הגנרל עבד אל-ווהאב מברוק. לא נמסר מי יחליף אותו. הגנרל מוחמד מונה למפקד משמר הרפובליקה.

אתמול הודה ראש המודיעין המפוטר, הגנרל מוראד מואפי, כי הייתה בידיו התרעה מוקדמת על הפיגוע שאירע בתחילת השבוע בסיני. "לא העלנו על דעתנו שמוסלמי ירצח את אחיו בשעת ארוחת שבירת הצום ברמדאן", אמר. הוא ציין כי אסור שפיגוע כמו זה שאירע ייצור ספקות לגבי יכולת הצבא המצרי להגן על סיני.

גורם מצרים: "ישראל אישרה לנו להשתמש במסוקים בסיני"

נשיא מצרים, מוחמד מורסי, מבקר חייל שנפצע בפיגוע ברפיח. בית החולים בקהיר, 7 באוגוסט 2012. רויטרס
הנשיא מורסי בביה"ח בקהיר, בביקור אצל חייל שנפצע בפיגוע. אמש/רויטרס

גורמי ביטחון מצרים העריכו בשיחה עם האתר המצרי "אל-אהראם" כי ההחלטה להוציא את הגנרל מואפי לפנסיה התקבלה לאחר שהודה כי הייתה בידיו התרעה, אולם לא האמין שיבוצע פיגוע כזה בזמן הרמדאן. עוד אמרו כי ההחלטה להדיח את מפקד המשטרה הצבאית ואת אחד מעוזרי שר הפנים התקבלה לאחר שלא הצליחו לאבטח את הנשיא מורסי, שרצה להשתתף בהלווית 16 החיילים שנרצחו בפיגוע, אולם נאלץ לוותר. "הוא זכה לביקורת חריפה מצד העם המצרי על כך", אמרו..

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

צבא מצרים: הסתיים בהצלחה המבצע לביעור מחבלי הג'יהאד בסיני

בהודעה שפרסם יאסר עלי, דוברו של מורסי, נמסר כי שורת המינויים וההדחות נעשתה "נוכח האירועים במצרים, ועל מנת לקדם את המהפכה ולהגן על רצון העם המצרי". עוד נמסר כי שר הפנים, הגנרל אחמד גמאל א-דין, מינה את מאג'ד נוח לעוזרו לענייני ביטחון מרכזי, ומינה את הגנרל אוסמה סריר לעוזרו לענייני ביטחון בקהיר. שר ההגנה מוחמד חוסיין טנטאווי מינה מפקד חדש למשטרה הצבאית, אולם שמו טרם פורסם.

צבא מצרים פרסם אחר הצהריים הודעה בעקבות המבצע הצבאי הנרחב שערך הלילה נגד פעילי הג'יהאד בסיני. בהודעה נכתב כי משימתם של הכוחות הסתיימה בהצלחה. "ביום שלישי בערב פתחו כוחות הצבא ומשרד הפנים במבצע להשבת היציבות והשליטה הביטחונית בסיני, בשיתוף עם מטוסים של חיל האוויר, ותוך רדיפה אחר גורמי טרור חמושים ופגיעה בהם. הכוחות השלימו בהצלחה את המשימה. כוחות נוספים ימשיכו לבצע את התכנית. אנו קוראים לתושבי סיני לשתף איתנו פעולה כדי להשיב את הביטחון לאזור".

ביום ראשון בערב הצליחו מחבלים המזוהים עם הג'יהאד העולמי להשתלט על שני משוריינים מצרים בסיני, ותקפו את מעבר כרם שלום שבגבול הרצועה. אחד הרכבים התפוצץ ופער חור בגדר, והשני הותקף על ידי צה"ל. מתוך הרכב יצאו מחבלים חמושים, ועל פי החשד, שמונה מהם נכנסו דרך החור שבגדר לשטח ישראל. במקום נפתחו חילופי אש כבדים, ושישה מחבלים נהרגו. לפני כן הספיקו המחבלים לרצוח 16 חיילים מצרים בבסיס בסיני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully