וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק: "אובמה - הנשיא התומך בישראל אי פעם"

אחרי קבלת הפנים החמה לה זכה המועמד הרפובליקני רומני בביקורו בארץ, הביע שר הביטחון בראיון לרשת CNN תמיכה בלתי מעורערת ביריבו הנשיא. "עשה הכי הרבה למען ביטחון ישראל"

"ממשל אובמה הוא התומך ביותר בביטחונה של ישראל בתולדות ארצות הברית", כך אמר שר הביטחון אהוד ברק בראיון ששודר אמש (שני) ברשת CNN. שבחיו של שר הביטחון לנשיא ארצות הברית ברק אובמה, בולטים במיוחד על רקע קבלת הפנים החמה לה זכה יריבו, המועמד הרפובליקני מיט רומני, בלשכת ראש הממשלה נתניהו מוקדם יותר השבוע.

שר הביטחון אהוד ברק ונשיא ארה"ב ברק אובמה, דצמבר 2011. הבית הלבן, משרד הביטחון
אובמה וברק לפני כשנה/משרד הביטחון, הבית הלבן

"מנקודת מבטי כשר הביטחון, היחסים טובים עם ארצות הברית טובים, מעמיקים וקרובים מאוד", אמר ברק לרשת הטלוויזיה האמריקאית. "אני יכול לראות כיצד לאורך השנים, ממשלים שונים משני צדי המפה הפוליטית תמכו במדינת ישראל, ואני מאמין שהדבר משקף את הלך הרוח בקרב הציבור האמריקאי", אמר ברק, "אולם אני חייב להודות כי בכנות, הממשל הנוכחי תחת הנשיא אובמה עושה למען ביטחון ישראל יותר מכל ממשל אחר בעבר".

"ידוע שיש בינינו גם חילוקי דעות"

ברק פירט כי שיתוף הפעולה ההדוק מתבטא ב"תמיכה בביטחון, במודיעין, השיתוף הרחב, אפילו בזמנים בהם ישנם חילוקי דעות לא פשוטים". ברק סייג כי "אין הכוונה כי אנחנו מסכימים בכל, זה ידוע לכל שישנם חילוקי דעות בינינו לבין ארה"ב בנושאי תהליך השלום ונושאים נוספים, אולם אני מאמין שבכל הקשור לנעשה בעולם – חיזבאללה, המהומות בסוריה, אירן - בעיקרון אנו מסכימים באשר לניתוח המצב, אך לא תמיד באשר לתגובה הרצויה".

יש שיפרשו את תמיכתו המוצהרת של ברק בנשיא ארה"ב המכהן כהתרסה בפני נתניהו, בייחוד על רקע התנגדות ברק להצעת הקיצוצים והגזירות הכלכליות שהועלתה אתמול להצבעת הממשלה. בביקורו של רומני בישראל, אשר הניב תרומות של למעלה ממיליון דולרים לטובת קמפיין הבחירות אותו הוא עורך, בלטו יחסיהם הטובים של המועמד עם נתניהו, אשר אף כינה את רומני "ידידי".

ביקורו של רומני הוביל למטח ביקורת נוסף נגד אובמה, אשר מאז התמודד בבחירות הקודמות לנשיאות ארצות הברית לא ביקר בישראל. מנגד, אובמה נלחם בטענות יריביו לפיהן הוא עויין לישראל, ואף טען בעצמו כי הממשל בראשותו הוא הידידותי ביותר כלפי ישראל אי פעם. כעת, מקבל אובמה אישור לטענותיו מברק, שר הביטחון של ישראל, אשר ללא קשר למניעיו האפשריים – תרם במחי ריאיון ל-CNN תרומה חשובה לקמפיין של אובמה במאבקו על הקול היהודי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
מיט רומני ובנימין נתניהו בפגישה בבית ראש הממשלה בירושלים. אבי אוחיון, לשכת העיתונות הממשלתית
מכירים מאז שנות השבעים. רומני ונתניהו/לשכת העיתונות הממשלתית, אבי אוחיון

גם נשיא המדינה, שמעון פרס, שב והדגיש את מחויבותו העמוקה של הנשיא אובמה לביטחון ישראל ואת האמון העמוק שהוא רוחש לו. בתחילת החודש באירוע יום העצמאות האמריקאי אמר פרס כי הוא "משוכנע אובמה יעמוד איתן כאריה בנושא האירני", ובפגישה שקיים השבוע עם רומני אף הדגיש כי הוא סומך על ממשל אובמה בנושא ביטחון ישראל וכן אמר כי "ארה"ב אימצה עד כה מדיניות נכונה בנושא האירני, לעצור את הגרעין בכל האמצעים", אמר פרס לרומני.

בהכנת הידיעה השתתפה טל שלו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully