וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכותרות המרכזיות שעשו את סוף השבוע

האוצר הודיע על העלאת מס הכנסה, חיזבאללה פרסם סרט חטיפת רגב וגולדווסר, גבר הצית עצמו בשרון, רקטות נורו בדרום והמצב בסוריה מחריף: סיכום כותרות סוף השבוע

צילום: ערוץ "אל-מיאדין"

משרד האוצר הודיע בשישי כי הוא מתכוון להעלות את מדרגות המס הקיימות ב-1% עבור כל המשתכרים 5,200 שקל ומעלה בחודש, עד למדרגת שכר של 40 אלף שקל. המהלך יובא לאישור ביום שני, בישיבת הממשלה על תקציב 2013, וייכנסו לתוקף החל מה-1 בינואר של אותה שנה. כמו כן, יורחב מס העשירים ויוטל על בעלי שכר והכנסות מהון בסכום של 800 אלף שקל ומעלה - במקום מיליון שקל כפי שתוכנן קודם. צעד נוסף שיונח על שולחן הממשלה.

תיעוד חטיפת חיילי צה"ל אהוד גולדווסר ואלדד רגב על ידי אנשי חיזבאללה.. צילום מסך
בסרטון הווידאו, ששודר בתחנת הטלוויזיה הלבנונית "אל-מיאדין", נראית קבוצה של פעילי חיזבאללה המתקדמים לעבר הג'יפ שבו נסעו רגב וגולדווסר/צילום מסך

ארגון חיזבאללה שידר אמש תיעוד מיוחד של חטיפת שני חיילי המילואים, אהוד גולדווסר ואלדד רגב, בשנת 2006 – חטיפה שהובילה לפרוץ מלחמת לבנון השנייה. בסרטון הווידאו, ששודר בתחנת הטלוויזיה הלבנונית "אל-מיאדין", נראית קבוצה של פעילי חיזבאללה המתקדמים לעבר הג'יפ שבו נסעו רגב וגולדווסר. ברגע שהם משתלטים על הג'יפ ומוציאים את שני החיילים, התמונה מוקפאת ולכן אי אפשר לדעת אם השניים נהרגו או שמא הוצאו חיים. לא ברור מדוע הוחלט לשדר את סרטון החטיפה דווקא אתמול.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

החקירה בבורגס נמשכת

חקירת הפיגוע בבורגס נמשכת, וסוכנים בריטים החלו בבדיקת את ה-DNA של המחבל המתאבד, כדי לקבוע האם מדובר באזרח הממלכה. כלי תקשורת בבריטניה ציטטו אתמול את התובעת המחוזית של בולגריה, קלינה צ'פקינובה, באומרה כי "המצב מאוד דינמי, פרטים חדשים צצים כל הזמן". ד"ר קיוסו ינקוב, שלקח חלק בנתיחת גופת המחבל, צוטט ב"דיילי מייל" כשהוא דוחה את האפשרות שהגבר המתועד בסרטון האבטחה שפרסמו הרשויות המקומיות הוא אכן המחבל. "האיש בצילומי האבטחה רזה מדי", הסביר.

הצתה עצמית נוספת בשרון

גבר בן 40, שאושפז במרכז הרפואי לבריאות הנפש "לב השרון" שבפרדסיה, הצית עצמו לפנות בוקר בפני הצוות הרפואי. הוא פונה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים שיבא בתל השומר, כשהוא סובל מכוויות בדרגה ב' ב-70% מחלקי גופו. מצבו מוגדר קשה.

המרכז הרפואי לבריאות הנפש "לב השרון" בפרדסיה, יולי 2012. שלומי גבאי
האיש שהצית עצמו סובל מכוויות בדרגה ב' ב-70% מחלקי גופו. מצבו מוגדר קשה. המוסד בו אירעה ההצתה/שלומי גבאי

הידרדרות בסוריה: הצבא הכפוף לנשיא בשאר אסד פתח הבוקר במתקפה עזה על העיר חלב במטרה להשיב לעצמו את השליטה בה. ארגון זכויות האדם הסורי דיווח כי העימותים המתנהלים בכמה שכונות בעיר בין כוחות הביטחון לבין כוחות המורדים "הם הקשים ביותר בעיר מאז שפרצה ההתקוממות לפני שנה וחצי". לדברי הארגון, צבא סוריה תגבר את כוחותיו בעיר, בעיקר בשכונת סלאח א-דין – שם נמצאת הכמות הגדולה ביותר של מורדים. "הצבא מפגיז את השכונה", הוסיף.

בתוך כך, רוסיה ממשיכה להערים קשיים על מאמצי המערב נגד משטרו של בשאר אסד: בהודעה שפרסם משרד החוץ הרוסי, נמסר כי רוסיה לא תיתן הסכמתה לעריכת חיפושים על ספינות בעלות דגל רוסי תחת הסנקציות החדשות של האיחוד האירופי על סוריה. "לא נשקול את הקריאות לתת את הסכמתנו לחיפושים בכלי שיט השטים תחת דגל רוסיה, וגם לא להחלת צעדים מגבילים אחרים עליהם", נמסר בהודעת המשרד. בתחילת השבוע, הגביר האיחוד האירופי את הסנקציות על סוריה, בניסיון לעצור את אלימות המשטר הסורי כלפי המורדים במדינה. במסגרת סדרת הסנקציות החדשות, דורשות ממשלות אירופה לערוך חיפושים בכלי שיט החשודים כי הם נושאים כלי נשק לסוריה.

השקט בדרום שוב הופר

שתי רקטות קסאם התפוצצו אחר הצהריים באזור העיר שדרות. התרעת "צבע אדום" הופעלה בעיר וביישובים סמוכים. מהתפוצצות הרקטות לא נגרמו נזקים, אך אישה שרצה למרחב מוגן בשדרות נפלה ונחבלה. היא פונתה במצב קל על ידי אמבולנס של מד"א לבית החולים ברזילי באשקלון. מדובר ביום שני רצוף בו נורות רקטות לעבר ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully