וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפיגוע בבורגס: "האדם שתועד במצלמות אינו המחבל"

גורם המעורב בנתיחת הגופה ציין כי הגבר בסרטון "רזה מדי", וכי המחבל שקל למעלה מ-75 קילוגרמים. בבריטניה גובר החשד כי המחבל היה אזרח הממלכה. "פרטים חדשים צצים כל הזמן"

חקירת הפיגוע בבורגס נמשכת, וסוכנים בריטים החלו בבדיקת את הד-נ-א של המחבל המתאבד, כדי לקבוע האם מדובר באזרח הממלכה. כלי תקשורת בבריטניה ציטטו אתמול (שישי) את התובעת המחוזית של בולגריה, קלינה צ'פקינובה, באומרה כי "המצב מאוד דינמי, פרטים חדשים צצים כל הזמן".

ד"ר קיוסו ינקוב, שלקח חלק בנתיחת גופת המחבל, צוטט "דיילי מייל" כשהוא דוחה את האפשרות שהגבר המתועד בסרטון האבטחה שפרסמו הרשויות המקומיות הוא אכן המחבל. "האיש בצילומי האבטחה רזה מדי", הסביר.

תיעוד: המחבל מבורגס והשניות שאחרי הפיגוע. צילום מסך
"האדם שתועד במצלמות רזה מדי", הסביר רופא שלקח חלק בנתיחת גופת המחבל/צילום מסך

"אין שום קשר בין המחבל לבין הבחור שתועד במצלמות", פסק ד"ר קיוסו. לדבריו, המחבל היה אדם במשקל של למעלה מ-75 קילוגרמים. בבולגריה חוקרים במקביל כיוונים נוספים, מרגע שהתערערה מהימנותו של הסרטון, בו נראה גבר בעל מבנה גוף רזה ולבוש מערבי שכלל חולצת טריקו ומכנסיים קצרים, כשהוא נושא על גבו תיק גדול. העובדה כי שוטט בשדה התעופה שעה ארוכה ונפגע בצורה הקשה ביותר מהפיצוץ, הביאה להנחה הראשונית כי מדובר במחבל.

בבריטניה, כאמור, מתחזקת האפשרות שמדובר באזרח בריטי, לאחר שהשערות קודמות נפסלו גם הן, דוגמת זו שסברה כי המחבל הינו אזרח שבדי-אלג'יראי, שבמשך שנתיים ריצה עונש מאסר בכלא גואנטנמו שבקובה. גורם המעורב בחקירת האירוע אישר כי "מומחים מטעם שירותי הביטחון הבריטי ביקרו אצלנו ובחנו את גופת המחבל". לדבריו, אותם מומחים בחנו את תוצאות בדיקות השיניים שנעשו לגופה ואושר להם לקבל עותק של התוצאות. "הם ביקשו וקיבלו דגימות ד-נ-א של המחבל", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully