וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפיגוע בבורגס: "המחבלים שהו בבולגריה כחודש"

ראש ממשלת בולגריה אמר כי מאחורי הפיגוע עומדת "קבוצה מתוחכמת", אך סירב להטיל אחריות על אירן וחיזבאללה. חוקרת מקרי המוות הראשית במדינה: "זה נס שנהרגו רק שישה"

צילום:רויטרס ; עריכה: אמיר קוטיגרו ; קריינות: אביב אברמוביץ'

(צפו בכתבה מלפני יומיים)

נמשכת חקירת הפיגוע בבורגס: ראש ממשלת בולגריה, בויקו בוריסוב, אמר אמש (שלישי) כי מאחורי הפיגוע בשדה התעופה בעיר הנופש, בו נהרגו חמישה תיירים ישראלים ונהג מקומי, עומדת "קבוצה מתוחכמת". בדברים שנשא לצד היועץ לענייני מלחמה בטרור של הבית הלבן, ג'ון ברנן, הדגיש ראש הממשלה הבולגרי כי חברי הקבוצה, שאת מספרם לא מנה, שהו במדינה כחודש לפני הפיגוע. עם זאת, הוא סירב לתמוך בעמדה שהציגו בכירי הממשל בישראל לפיה אירן וחיזבאללה עומדים מאחורי מתקפת הטרור.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"חברי החוליה מוכשרים בצורה יוצאת דופן"/מערכת וואלה!, צילום מסך

לדברי בוריסוב, המעורבים בפיגוע עשו שימוש בכלי רכב שכורים ופעלו במספר ערים שונות על מנת לא להיתפס יחד. "אף מצלמת אבטחה לא לכדה אפילו שניים מהם ביחד", הוסיף ותיאר את חברי החוליה "מוכשרים בצורה יוצאת דופן אשר שמרו על סודיות מוחלטת". הוא חזר על הפרסומים לפיהם לדגימות ה-DNA אשר נלקחו מגופתו של המחבל המתאבד לא נמצאה התאמה באף מאגר של שירותי ביטחון שותפים.

"לא היה שום סיכוי למנוע מעשה כזה של אלימות", הבהיר ראש הממשלה הבולגרי. "היינו יכולים לגלות זאת רק במקרה, או אם היינו מקבלים מידע משירותי (מודיעין) לפיהם פעילות שכזו נמצאת בעיצומה בבולגריה". לדבריו, גורמים רשמיים מאמינים כי המחבל המתאבד נכנס לבולגריה דרך מדינה שכנה באירופה – טענה אשר נבדקת מול המדינות השונות. "איננו יודעים את זהותו, אך ידוע מתי הוא הגיע ומהיכן", הוסיף.

"זה כמעט נס שלא נהרגו יותר אנשים"

במקביל, חוקרת מקרי המוות הראשית בבולגריה אמרה אמש בראיון לסוכנות הידיעות הצרפתית כי "זה פלא" שבפיגוע ההתאבדות בבורגס נהרגו "רק" שישה בני אדם. לדבריה של גאלינה מילבה, הפיצוץ בשדה התעופה "סופרבו", "היה חזק מאד וזה כמעט נס שלא היו קורבנות רבים יותר". "אתה יכול לדמיין מה היה קורה לו זה היה מתרחש באולם הטיסות הנכנסות?", אמרה. "לבטח היה מספר רב יותר של הרוגים". היא הוסיפה כי "מזל שהאוטובוס לא היה מלא יותר".

לדברי מילבה, העובדה שלא כל חלקי גופו של המחבל אותרו בזירת הפיגוע מעידה על כך שמטען החבלה היה מחובר לגופו, "או לחזהו או לגבו". "כמעט שום דבר לא נשאר מגופו, רק חתיכות", אמרה והעריכה כי המחבל היה בן 25-30. היא התייחסה לחזותו של המחבל, שנלכד במצלמות האבטחה בשדה התעופה זמן קצר לפני ביצוע הפיגוע, ואמרה כי גובהו בערך 1.80 מ' וכי צבע עורו "לא היה בהיר מדי". לדבריה, "ייתכן שהוא היה ממוצא ערבי".

בתוך כך, האיחוד האירופי דחה אתמול את בקשתו של שר החוץ, אביגדור ליברמן, להגדיר את ארגון חיזבאללה כארגון טרור בעקבות הפיגוע בבורגס. "לא היה קונצנזוס להכנסת חיזבאללה לרשימת ארגוני הטרור", אמרה ארטו קוזאקו-מרקוליס, שרת החוץ של קפריסין - המדינה המכהנת כעת בנשיאות האיחוד האירופי. היא הוסיפה כי לו יהיו ראיות מוצקות למעורבות חיזבאללה בפיגוע, האיחוד ישקול זאת מחדש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully