וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח בבולגריה: למחבל מבורגס הייתה סייענית

לפי דיווחים בתקשורת הבולגרית המצטטים גורמים בחקירה, המתאבד "ז'אק פליפה מרטין" נכנס מרומניה, הסתובב במונית, דיבר רוסית ונלוותה אליו אישה שכנראה הייתה שותפתו לפשע

צילום:רויטרס ; עריכה: אמיר קוטיגרו ; קריינות: אביב אברמוביץ'

החקירה נמשכת: המחבל שהוציא לפועל את פיגוע ההתאבדות נגד מטיילים ישראלים בעיר הנופש בורגס בבולגריה ביום רביעי שעבר נכנס למדינה מרומניה השכנה, דיבר רוסית והייתה לו בת לוויה - כך מדווחים היום (שני) כלי תקשורת בבולגריה, הממשיכים לעקוב מקרוב אחר ההתפתחויות בחקירה שמנהלים מנגנוני הביטחון הבולגריים בעקבות הפיגוע בו נהרגו חמישה ישראלים ונהג אוטובוס בולגרי.

ערוץ הטלוויזיה bTV, שהסתמך על גורמים המעורים בחקירה, דיווח כי המתאבד - שהסתובב בבולגריה עם תיעוד אמריקאי מזויף על שם "ז'אק פליפה מרטין" - שהה לפחות יממה שלמה לפני הפיגוע בעיר ורנה, מצפון לבורגס. במהלך שהותו בעיר, לפי הדיווח, הוא הותיר "ראיות ביולוגיות" (כנראה טביעות אצבעות או DNA) בבית המלון בו שהה בעיר - מלון "פרפקט", המתגאה בשלושה כוכבים.

טרור לחוף הים השחור - כותרות אחרונות:
"המחבל מבולגריה בדרכו לאולימפיאדה, עם פצצה"
חקירת הפיגוע: נבדקת מעורבות אדם שלישי
"סייען המחבל פעל מוורנה ועדיין בבולגריה"
פרשנות: הכוננות בלונדון עולה ממילא, הפיגוע מחדד החששות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
האוטובוס שהתפוצץ בפיגוע/מערכת וואלה!, צילום מסך

בד בבד, דיווח העיתון הבולגרי "טרוד" - גם הוא בהתבסס על מקורות מתוך החקירה - כי המשטרה בבולגריה מחפשת אישה שלפי ההערכות השתכנה במלון בוורנה יחד עם המתאבד. לפי הדיווח, החוקרים חושדים שאותה אישה שיתפה עמו פעולה בתכנון הפיגוע, והייתה בקשר גם עם המחבל השני (שנשא תיעוד על שם "דייוויד ג'פרסון"), שלפי הדיווחים בבולגריה סייע לפיגוע.

העיתון גם ציטט מדבריו של נהג מונית, שטען כי הסיע את המתאבד ביום שלפני הפיגוע, דרך העיירות ראבדה ופומורי שמצפון לבורגס. לטענת הנהג, המחבל "דיבר רוסית ראויה לשמה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
הפיגוע בבורגס: המחבל המתאבד תועד במצלמות האבטחה. שי מכלוף
המתאבד בשדה התעופה, כפי שתועד במצלמות אבטחה/שי מכלוף

רשמית, נמנעות בינתיים הרשויות בבולגריה ממסירת כל מידע בדבר החקירה, מלבד זאת שהמתאבד הוא בן 36 לערך, שנשא רשיון נהיגה אמריקאי מזויף ושהה במדינה לפחות ארבעה ימים לפני הפיגוע. כן פרסמו הרשויות סרטון אבטחה קצר בו הוא נראה בשדה התעופה, בו הוא נראה עם שיער ארוך ולבוש כתייר. לצד זאת, הודלפו לתקשורת הבולגרית פרטים נוספים מהחקירה, ובין היתר אף נטען אתמול שהמשטרה הבולגרית מחפשת אחר חשוד נוסף, שלישי.

פיגוע בבורגס - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות

מיסז'ניקוב: "ישנה התפתחות בחקירת הפיגוע"

בתוך כך, הגיע היום שר התיירות סטס מיסז'ניקוב לבולגריה, בראש משלחת בכירים בענף התיירות בישראל, במטרה לשמור על המשך שיתוף הפעולה התיירותי הפורה בין המדינות. מיסז'ניקוב נפגש עם הנשיא הבולגרי רוסן פלבנייב וראש הממשלה בויקו בוריסוב, והודה להם על הטיפול היעיל בנפגעי הפיגוע ובהרתמותם לחקירה. הנשיא הבולגרי פלבנייב אמר כי בשיחותיו עם נשיא ארה"ב אובמה וראש הממשלה הבריטי דייויד קמרון, סוכם כי האחראיים לפיגוע "לא יוותרו ללא עונש ויובאו לדין", כמו כן, אמר כי הרשויות משתפות פעולה באופן מלא עם גורמי מודיעין אמריקאיים, ישראליים ואירופאיים, ועוקבים אחרי ההתפתחויות המודיעיניות גם לגבי האולימפיאדה בלונדון.

מחר ישתתף מיסז'ניקוב בטקס אזכרה ממלכתי שייערך במקום הפיגוע ויניח זר בשם ממשלת ישראל, וכן יסייר במלונות ובאתרי בילוי בהם נופשים ישראלים וייפגש עם ראשי הקהילה היהודית בבולגריה. בתום פגישותיו אמר כי "בולגריה וישראל יהדקו את שיתוף הפעולה האסטרטגי בתחום התיירות", והוסיף כי "יש התקדמות בחקירת הפיגוע בשיתוף גורמי הביון האירופאיים והאמריקאיים". כמו כן, סוכם כי הנשיא פלנבייב יקיים ביקור ממלכתי בישראל באוקטובר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully