וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכוננות בלונדון עולה ממילא, הפיגוע מחדד החששות

יוסי מלמן

22.7.2012 / 13:19

ארגוני הטרור היו שמחים לבצע פיגוע ראוותני על הבמה הנצפית בעולם, אולם ככל הידוע אין לשירותי המודיעין כל ידיעה קונקרטית על ניסיון לפגוע במשלחת הישראלית, חרף הדיווחים

צילום: דניאל בוק, רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק

אפשר לשער שגם אלמלא התקפת הטרור נגד הנוסעים הישראלים בבולגריה היו יוצאים כלי התקשורת בבריטניה בכותרת דומה לזו של ה"סאנדיי טיימס" הבוקר (ראשון), לפיה ישראל הגבירה את הנוכחות הביטחונית לקראת המשחקים האולימפיים בלונדון, בשל החשש מכך שחוליית טרור אירנית באירופה מתכננת מתקפה נגד הספורטאים. ככלות הכל, ככל שמתקרב מועד פתיחת המשחקים האולימפיים עולה מפלס הכוננות והחשש אצל המארגנים בלונדון ושירותי הביטחון הבריטיים.

מאבטחים בריטים בכניסה לכפר האולימפי. רויטרס
ככל שמתקרב מועד פתיחת המשחקים האולימפיים עולה מפלס הכוננות והחשש אצל המארגנים. מאבטחים בכניסה לכפר האולימפי בלונדון/רויטרס

הפיגוע בבורגס רק הגביר את החשש הזה. אין ספק כי ארגוני הטרור היו שמחים לבצע מגה-פיגוע ראוותני על הבמה הנצפית ביותר בעולם, שהיה מכאיב לישראל ומעניק להם סיפוק רב ונקמה בה. זה היה המניע של ארגון "ספטמבר השחור" במינכן לפני 40 שנה, אך ככל הידוע אין לשירותי המודיעין של ישראל - ובוודאי לא לעמיתיהם במערב - ידיעה קונקרטית על הכוונה לפגוע בספורטאים הישראלים במשחקים שיפתחו בעוד חמישה ימים בלונדון.

עם זאת, האווירה שנוצרה בעקבות מה שקרה בבולגריה, הניסיונות הקודמים של החיזבאללה ואירן לפגוע ביעדים ישראליים ויהודיים בכעשרה אירועים נפרדים והאיומים מצד ראש הממשלה, שר הביטחון ושר החוץ כי ישראל תגיב בחומרה – כל אלה מגבירים את החשש מפני האפשרות של פיגוע בעת המשחקים האולימפיים. עם זאת, השוני בין אז להיום הוא עצום. לפני 40 שנה היה לפלסטינים עניין מובהק ליטול אחריות על הפיגוע כדי לזכות בתשומת לב ולהסב את תשומת לב העולם לבעיה שלהם. לחיזבאללה ולאירן יש בדיוק אינטרס הפוך. הם רוצים לפגוע בישראל כנקמה על חיסול המדענים וחיסול של מורנייה בכדי ליצור מאזן הרתעה מול ישראל. אין להם עניין לבצע פיגועים שניתן יהיה לייחס אותם אליהם. הם רוצים לפעול בחשאי בלי להתיר טביעת אצבע. האולימפיאדה אינה הזירה למימוש כוונות כאלה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

תרחיש אחד מבין איומים רבים

בהערכת מגוון האיומים שהכינו שירותי הביטחון הבריטים, התרחיש של פגיעה במשלחת ישראל מצד החיזבאללה בגיבוי אירן הוא אחד מני רבים. האיום הגדול ביותר מבחינת המארגנים היה ונשאר פיגוע טרור מצד רשת של הג'יהאד העולמי ובהשראת אל-קאעדה. ברור, עם זאת, כי הן המארגנים והן קהילת המודיעין של ישראל יעשו השבוע ובמהלך המשחקים מאמץ יתר כדי לעקוב, לנטר ולאסוף מידע, כדי לסכל כל אפשרות כזו גם אם היא בסיכוי נמוך.

כמו באולימפיאדות הקודמות, זוכה המשלחת הישראלית לאבטחה מיוחדת מצד המקומיים, אך היא תלווה גם ביחידת האבטחה של השב"כ וזאת באישור הוועדה המארגנת והשלטונות המקומיים. יש כמה משלחות נוסף על ישראל - כמו המשלחת האמריקאית, למשל - שנהנות מאבטחה חמושה של אנשי הביטחון שלהם. הפעם בלונדון תהיה האבטחה כפולה ומכופלת.

דיווח: חשש בישראל ממתקפה אירנית באולימפיאדה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully