וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיגוע בבולגריה: לפחות 7 נהרגו בפיצוץ באוטובוס ישראלי בבורגס

טל שלו

19.7.2012 / 3:44

לפחות שבעה בני אדם נהרגו וכ-40 נפצעו בפיצוץ בחניית שדה התעופה בבורגס, שכוון נגד נוסעים במטוס שנחת מישראל. "קפצנו מהחלון כדי לא לדרוך על הגופות", סיפרה עדת ראייה

צילום: הטלוויזיה הבולגרית, רויטרס; עריכה: אמיר קוטיגרו; קריינות: אביב אברמוביץ'

פיגוע טרור בבולגריה: פיצוץ נשמע אתמול בצהריים בכמה אוטובוסים שהסיעו תיירים ישראלים סמוך לשדה התעופה "ספרבו" בבורגס. שדה התעופה נסגר וכל הטיסות הוסטו לעיר ורנה. כלי תקשורת מקומיים דיווחו על לפחות שבעה הרוגים, וממגן דוד אדום נמסר כי בסך הכל נפצעו באירוע כ-40 בני אדם, מתוכם 33 ישראלים. ככל הידוע, ארבעה מהפצועים נפגעו באורח קשה-אנוש, ושלושה מהם הוטסו לבית החולים בסופיה לקבלת טיפול רפואי מתקדם.

משלחת חירום של מד"א נחתה הלילה (חמישי) בבורגס על מנת לסייע בטיפול בפצועים הישראלים בפיגוע. כוחות מד"א קיבלו סקירה ראשונית של מצב ואופי הנפגעים והם צפויים להגיע לבית החולים בבורגס על מנת לטפל בנפגעים ולהעריך מי מהם יוכל לשוב ארצה בהקדם.

פיגוע בבולגריה. AP
משלחת חירום של מד"א נחתה בבולגריה/AP

במשרד החוץ אומרים כי הפיצוץ כוון נגד תיירים שהגיעו מישראל בטיסה שנחתה בבולגריה אחר הצהריים. שר החוץ הבולגרי, ניקולאי מלדנוב, עדכן את שר החוץ אביגדור ליברמן בפרטי החקירה הראשונה, לפיה הפצצה הופעלה נגד נוסעים שהגיעו מישראל בטיסת צ'ארטר, ועליה 154 נוסעים. בין הנוסעים אזרח אמריקני, אזרח איטלקי, אזרח סלובקי, שמונה ילדים ותינוק.

לדברי נשיא בולגריה רוסן פלבנלייב, שפורסמו בסוכנות הידיעות הרשמית במדינה, המוסד לא התריע על הפיגוע בבורגס מראש. פלבנלייב הוסיף כי לפני כחודש נערכה פגישה בין נציגי המודיעין בארצו לבין נציגי המוסד, אולם לא נמסר כל מידע על פיגוע אפשרי. עוד ציין פלבנלייב כי לרשויות בבולגריה יש קשר טוב עם ישראל, ואילו הייתה בידיהן התרעה היו פועלות על מנת למנוע את הפיגוע. "ההתקפה לא אומרת שבולגריה היא יעד תיירותי מסוכן", הדגיש.

שר הפנים של בולגריה, צווטאן צווטאנוב, אמר כי מדובר בפיגוע טרור. לדבריו, המשטרה חוקרת אם המטען הונח באוטובוס לפני שהנוסעים עלו עליו, ובמקביל נבדק אם המטען הוברח קודם לכן לתוך מטענו של אחד הנוסעים. ראש העיר סופיה, יורדנקה פנדקובה, ביקשה מכוחות הביטחון להגביר את האבטחה בבירה סביב אתרים יהודיים וישראלים בעיר, וסביב השגרירות הישראלית. שגריר ישראל בבולגריה, שאול כמיסה, יצא לשדה התעופה בבורגס בליווי שר החוץ הבולגרי מלדנוב. חדר המצב של משרד החוץ בירושלים פתוח לפניות בטלפון 02-5303155.

הפיגוע בבולגריה - סיקור מלא
עדי ראייה על רגעי האימה: ראינו חלקי גופות, כולם צרחו
בתגובה לפיגוע, נתניהו מאשים: "זהו טרור אירני רצחני"
כבר בחודש ינואר: התרעה על חשש מפיגוע נגד ישראלים בבולגריה

sheen-shitof

וזה כחול לבן

המכשיר שמשנה את כל מה שידעתן על רענון ומיצוק עור הפנים

בשיתוף פרמייר
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אחד האוטובוסים שכנראה נפגע בפיצוץ/מערכת וואלה!, צילום מסך

שני מטוסים ישראליים עם שבעה פרמדיקים, שלושה רופאים, פסיכולוג, ואנשי זק"א, מד"א בליווי ציוד רפואי ואנשי משרד החוץ יצאו לבולגריה. לאחר שיתקבל המידע הרפואי מהרופאים הישראליים שיבדקו את הפצועים, יוחלט במשרד החוץ אם לשלוח מטוס מיוחד שיחזיר את הפצועים והישראלים הנוספים לישראל. צה"ל כבר נערך לשלוח מטוס מיוחד עם סיוע שכזה, אך במשרד החוץ הדגישו הערב כי כל עוד לא יתקבל המידע הרפואי המדויק לא תתקבל החלטה בנושא.

שגריר ישראל בבולגריה, שאול כמיסה, נמצא בשדה התעופה בבורגס ומעדכן כל העת את חדר המצב בהתפתחויות, ומחר הוא יתוגבר בעובדים נוספים. במקביל, שר החוץ ליברמן נמצא בקשר שוטף עם מקבילו הבולגרי. המשנה למנכ"ל משרד החוץ, גדעון מאיר, ציין לחיוב את שיתוף הפעולה עם הרשויות בבולגריה, ואמר כי "משרד החות והממשלה בכלל נענות לכל הבקשות שלנו ויש עמם תקשורת מצוינת".

הפיגוע בבולגריה: האם הכתובת הייתה על הקיר?
רגעי החרדה בבורגס: ”ראינו חתיכות גופות, כולם צרחו”

זירת הפיגוע בשדה התעופה בורגס, בולגריה. 18 ביולי 2012. רויטרס
אחד האוטובוסים שנפגע בפיצוץ/רויטרס

מפת העיר בורגס (השתמשו בחצים כדי לנווט)

הפיצוץ אירע אתמול בשעה 17:30 (שעון מקומי). בתחילה דווח על ירי לעבר אוטובוס עמוס בנוסעים וכי מחבל מתאבד הפעיל את המטען. לשני הדיווחים לא היה אישור נוסף. כלי תקשורת ששידרו תמונות מהמקום הציגו עשן ואש שנראו למרחק רב ממגרש החנייה של שדה התעופה, ודיווחו על קושי של רכבי ההצלה להגיע למקום.

בתקשורת הבולגרית דווח כי לפני כמה שבועות, שירותי הביטחון המקומיים קיבלו התרעה מפני פיגוע ביצוע בשטח המדינה. לפי הדיווחים, ההתרעה הועברה לבולגריה על ידי ה-CIA ועל ידי גופי מודיעין אחרים.

זירת הפיגוע בשדה התעופה בורגס, בולגריה. 18 ביולי 2012. רויטרס
שוטרים ואנשי הצלה בשדה התעופה/רויטרס

בשנה האחרונה ניסו ארגוני טרור לפגוע ביעדים ישראלים ויהודים רבים בחו"ל, כולל בבולגריה, וגם באזרבייג'ן, בהודו, בתאילנד, בגיאורגיה ובקניה. בישראל מעריכים כי מאחורי הניסיונות לפגוע בישראלים וביהודים בחו"ל עומדת אירן, לצד חיזבאללה, המבקש לנקום את מותו של קצין הארגון, עימאד מורניה.

בחודש ינואר דווח כי גורמי ביטחון מקומיים בבולגריה התבקשו להגביר את הבדיקות הביטחוניות סביב קבוצות תיירים ישראלים בשדות תעופה בבולגריה, מחשש לפיגוע נגד תיירים ישראלים. זאת, בהמשך לפרסום כי נחשפו כמה חבילות חשודות באוטובוס שהיה מיועד להסיע קבוצה של תיירים ישראלים שהגיעו בטיסה לסופיה.

בשבוע שעבר דווח בקפריסין על מעצר אזרח לבנוני שהתכוון לפגוע במטרות ישראליות. לפי פרסומים זרים, המוסד העביר מידע מוקדם לרשויות בקפריסין, שסייע לאיתורו של האיש, שהתכוון לפוצץ אוטובוס או מטוס.

(עדכון ראשון: 18:05)

לקריאה נוספת
בשבוע שעבר: סוכל פיגוע בקפריסין נגד מטרות ישראליות
ישראל נגד אירן: סיכולי הפיגוע הם רק סממן / פרשנות

בהכנת הידיעה השתתפו אמיר בוחבוט ויוסי מלמן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully