וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: "המידע על כוונת לבנוני לפוצץ מטוס הגיע מישראל"

יוסי מלמן

14.7.2012 / 13:30

תחילה דווח כי ההתרעה על כוונת הלבנוני לפוצץ מטוס ישראלי הגיעה מ"מדינה זרה", אך עיתון קפריסאי פרסם כי מדובר בישראל. עוד נכתב כי האיש שנעצר ריגל אחר מטרות ישראליות

בקפריסין מתפרסמים פרטים חדשים על מעצרו של האזרח הלבנוני, שנעצר לפני כשבוע בחשד שתכנן באי פיגוע נגד מטרות ישראליות. הדיווח הראשון על מעצרו של החשוד התפרסם לפנות בוקר (שבת). לפי הדלפות נוספות של מקורות ביטחוניים בתקשורת המקומית, עולה כי שירותי הביטחון של קפריסין איתרו את החשוד בעקבות "הודעה דחופה משירות מודיעין של מדינה זרה" - ואולי ישראל עצמה. כמו כן, העיתון הקפריסאי "פילל פתרוס" פרסם כי את המידע על החשוד העביר "שירות הביטחון" של ישראל. בישראל מסרבים לפי שעה להגיב לכל הדיווחים בנושא, וכך גם בממשלת קפריסין.

לפי אחד הדיווחים, החשוד התכוון לבצע פיגוע נגד מטוס ישראלי בקפריסין ולפוצץ אותו או לפגוע באוטובוס ישראלי. ברשותו נתפסו רישומים המעידים לכאורה על כך שביצע מעקב אחר כלי טיס ישראליים. חרף חקירה מתישה שעבר, החשוד מכחיש כל קשר למיוחס לו, אך נמסר כי הוא קשר עצמו בצורה מסוימת לארגון טרור הפועל בלבנון. לפי מקורות במשטרה המקומית, החוקרים עדיין מנסים להבין מה הייתה מטרתו של החשוד והאם הוא הסתייע בשותפים באי או מחוץ לו.

נמל לימסול. ShutterStock
לימסול. לפי אחד הדיווחים, החשוד נעצר בעיר זו שלחופיו הדרומיים של האי/ShutterStock

אתר החדשות הקפריסאי המקוון "סיגמא" דיווח כי החשוד, אזרח לבנון בעל דרכון שבדי או סעודי – הדיווחים בנושא סותרים - נעצר בחדר המלון שבו התגורר. הוא הובא אמש בפני שופט, שהאריך את מעצרו בפעם השנייה, משום שעד כה הוחזק במעצר ללא משפט. הרדיו הממשלתי של קפריסין דיווח כי החשוד נעצר בלימסול, העיר השנייה בגודלה בקפריסין, השוכנת לחופיו הדרומיים של האי.

החשוד הוחזק ללא משפט בשבוע האחרון

השוטרים והחוקרים ששוחחו עם התקשורת סירבו להתראיין בשמם, ואמרו כי מדובר בסוגיה ביטחונית רגישה ביותר. כמו כן דווח כי המעצר התבצע בחשאיות רבה, וכי לשוטרים הובהר שאסור להם להדליף מידע לתקשורת על המבצע המיוחד. דובר של המשטרה בקפריסין, אנדרס אנגלידס, אמר כי החקירה נעשית במיומנות רבה ובזהירות רבה, אך סירב למסור פרטים נוספים.

בחודש שעבר דיווחו הרשויות בניירובי, בירת קניה, כי שני אזרחי אירן, שנעצרו במדינה כשברשותם חומר נפץ, חשודים שתכננו פיגועים במטרות ישראליות - לרבות השגרירות הישראלית בניירובי - או אמריקאיות, וגם ביעדים הקשורים לערב הסעודית. את הדיווח, שמקורו ככל הנראה בתביעה בבית המשפט בניירובי, מסרו גורמים רשמיים לסוכנות הידיעות אי-פי. אחד הגורמים אמר כי האירנים באו לקניה בשליחות "כוח קודס" של משמרות המהפכה, המיועד לפעול מחוץ לגבולותיה של הרפובליקה האיסלמית. השניים מכחישים את ההאשמות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully