וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שני אירנים עצורים בקניה: "תכננו פיגוע נגד ישראלים"

יוסי מלמן

2.7.2012 / 22:31

השניים נעצרו לפני 10 ימים עם 15 ק"ג של חומר נפץ איכותי, וייתכן שנשלחו ע"י "כוח קודס". אחד מהם אמר לשופט: חוקרים ישראלים עינו אותי. לשכת רה"מ: אין גבול לטרור האירני

הרשויות בניירובי, בירת קניה, אומרות כי שני אזרחי אירן, שנעצרו לאחרונה במדינה כשברשותם חומר נפץ, חשודים כי תכננו לבצע פיגועים במטרות ישראליות, וכן בשגרירויות אמריקניות או ביעדים הקשורים לערב הסעודית או לבריטניה. בלשכת ראש הממשלה הזדרזו להגיב לפרסום, ואמרו כי אירן לא חדלה ממאמציה לתקוף את ישראל ברחבי העולם.

גורמי ביון מעריכים כי הניסיון לפגוע בישראל קשור לחיסולם של מדענים בתכנית הגרעין של אירן, פגיעה המיוחסת לישראל, בעוד שלגבי הניסיון לפגוע במטרות אחרות - המטרה היא לאותת על השלכות של תקיפה אפשרית באירן.

ההוראה לעשות פיגועים מחוץ לאירן נעשתה ככל הנראה בחיפזון, כנראה בהוראת המשטר, ולדבר יש מחיר באיכות הביצוע. מעצרם של השניים וסיכול כוונתם היא הוכחה נוספת למודיעין האיכותי שיש במערב על אודות פעולותיה של אירן מחוץ לתחומה.

האם ארה"ב פיענחה את רשת הטרור האירנית העולמית?

אבופלטי מוחמד (מימין) ומנסור מוסאווי, שני אירנים החשודים בטרור שנעצרו ונשפט בקניה. יוני 2012. AP
אחמד אבולפתחי מוחמד/AP

את הדיווח על היעד לפיגוע מסרו הערב (שני) גורמים רשמיים לסוכנות הידיעות אי-פי. מקורו ככל הנראה בתביעה בבית המשפט בניירובי. אחד הגורמים אמר כי האירנים באו לקניה בשליחות "כוח קודס" של משמרות המהפכה, המיועד לפעול מחוץ לגבולותיה של הרפובליקה האיסלמית ולקשור קשרים עם קהילות שיעיות.

השופט דחה את הטענות כי חוקרים ישראלים עינו את החשודים

בשבוע שעבר הגיש בית המשפט בניירובי כתב אישום נגד השניים, אחמד אבולפתחי מוחמד וסייד מנסור מוסווי. הם לא יוצגו על ידי עורכי דין, והכחישו את ההאשמות שיוחסו להם. על פי דיווחים של סוכנויות הידיעות, מוחמד טען בבית המשפט כי לאחר מעצרו הוא נחקר בידי חוקרים ישראלים, שאף עינו אותו ו"הזריקו לו חומרים כימיים".

נציג המשטרה הקנייתית בדיון, דניאל מוסנגי, הכחיש בתוקף את הטענות - אולם השופט, פול ביווט, קבע כי ההאשמות הן רציניות, והורה לבדוק אותן. במקביל, האריך את מעצרם של השניים עד יום רביעי (מחרתיים). התביעה ביקשה מבית המשפט שלא לשקול את שחרורם בערבות, מחשש שיימלטו מהמדינה, וטרם נודע אם הוגשה בקשה להארכה נוספת של המעצר.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

ב-2002 נהרגו 3 ישראלים בפיגוע במלון "פרדייז"

החשוד מנסור מוסווי, נעצר לפני כעשרה ימים בניירובי והשני, אבולפתחי מוחמד, נלכד בעיר הנמל מומבסה. בחקירתם, הסגירו את מיקומו של חומר הנפץ שהיה ברשותם - 15 קילוגרמים של חומר נפץ פלסטי מתקדם מסוג RDX. התביעה טוענת כי הם השתייכו לרשת טרור ותכננו להוציא לפועל פיגוע שיגרום "נזקים קשים". שגרירות אירן בניירובי סירבה אז לפניות של עיתונאים שביקשו ממנה תגובה בנושא.

כתב האישום שהוגש בשבוע שעבר נגד שני האירנים עומד ברקע מתקפות שהולכות וגוברות בקניה בתקופה האחרונה, מאז שלחה המדינה בשנה שעברה כוחות צבא לסומליה השכנה, כדי לסייע לה להילחם נגד מיליציית "אל-שבאב" האיסלמית, המזוהה עם אל-קאעדה. רק בחודש יוני פרסמה מחלקת המדינה האמריקנית אזהרה לאזרחיה מפני התקפות טרור במומבסה.

בלשכת ראש הממשלה הזדרזו להגיב לדיווח מקניה, ובהצהרה שפורסמה נאמר כי: "אין גבולות לטרור האירני. אחרי שאירן שלחה את אנשיה להתנקש על אדמת ארה"ב בשגריר הסעודי, ולבצע פיגועים באזרביג'ן, בבנגקוק, בטיבליסי ובניו-דלהי, עכשיו נחשפת כוונתה לבצע פיגועי טרור על אדמת אפריקה. הקהילה הבינלאומית צריכה להילחם ביצואנית הטרור הגדולה בעולם".

קניה הייתה בנובמבר 2002 יעד למתקפת טרור נגד ישראלים: מחבלים מארגון איסלמי, המזוהה עם אל-קאעדה, עשו פיגוע במלון "פרדייז" הישראלי במומבסה, והרגו שלושה ישראלים ו-13 אזרחים מקומיים. במקביל, שיגרו טיל כתף לעבר מטוס "ארקיע" שהמריא משדה התעופה בעיר, אך החטיאו אותו.

תמונות ארכיון מפיגוע שכוון נגד ישראלים במומבסה, קניה. 2002. AP
מטוס חיל האוויר מפנה ישראלים ממומבסה ב-2002/AP

טרור אירני בעולם - עוד כותרות:
הטרור בבנגקוק: אירני יוסגר ממלזיה לתאילנד
חקירת הפיגועים בחו"ל: "מזימה אירנית נגד ישראל"
הקשר האירני לחיסול דיפלומטים ברחבי העולם
אזרבייג'ן: "תוכננו פיגועים באירוויזיון ונגד איזבו"

לפניות לכתב: melmanyossi1950@gmail.com

בהכנת הידיעה השתתפה טל שלו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully