וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המחבל מבולגריה בדרכו לאולימפיאדה, עם פצצה"

על רקע התגברות החשש מפיגוע במשחקים, טוען הצהובון "דיילי מייל" כי במערכת הביטחון הבריטית מודאגים מהאפשרות ש"דייוויד ג'פרסון" יגיע ללונדון "עם פצצה כמו זו מהאוטובוס"

המחבל הנוסף, שלפי החשד היה מעורב בפיגוע ההתאבדות ביום רביעי שעבר בעיר הנופש בורגס בבולגריה, עשוי להיות בדרכו לבריטניה, לקראת פתיחתם של המשחקים האולימפיים בלונדון ביום שישי, כשברשותו פצצה נוספת - כך חוששים במערכת הביטחון בבריטניה, לפי דיווח שהופיע היום (ראשון) באתר האינטרנט של הצהובון הבריטי "דיילי מייל". לפי הדיווח, שמהימנותו אינה ברורה, המשטרה הבריטית ושירות הביון MI5 הגבירו את כוננותם בשל חשש זה.

הדיווח מגיע שעות ספורות לאחר הפרסום הבוקר ב"סאנדיי טיימס", לפיו ישראל הגבירה את נוכחותה הבטחונית בלונדון בעקבות הפיגוע בבורגס, מחשש שחוליית טרור אירנית מתכננת פיגוע נגד המשלחת הישראלית למשחקים, שתשחזר את טבח הספורטאים במשחקי מינכן 1972.

השרה לבטחון-פנים בממשלת בריטניה, תרזה מיי, בחדר הבקרה של המבצע לאבטחת המשחקים האולימפיים, לונדון, 20 ביולי 2012. רויטרס
השרה לבטחון-פנים בממשלת בריטניה, תרזה מיי, על רקע מפת הכפר האולימפי בחדר הבקרה של המבצע לאבטחות המשחקים, בסוף השבוע/רויטרס

לא ברור אם ל"דיילי מייל" אכן יש, כפי שהוא רומז, מידע נוסף מעבר לפרסום ב"טיימס", הקושר באופן מפורש בין המחבל הנוסף מבורגס לחששות הגוברים מפני פיגוע בלונדון. לטענת הצהובון, גורמי ביטחון בריטים חוששים כי בידי אותו מחבל, הנושא תיעוד אמריקאי על שם דייוויד ג'פרסון, "יש פצצה רבת עוצמה נוספת, דומה לזו שהשמידה את אוטובוס התיירים הישראלי". לפי הדיווח, זהו "אחד האיומים הבטחוניים הגדולים ביותר על המשחקים".

לפי הדיווחים שפורסמו בימים האחרונים בבולגריה, אותו "דייוויד ג'פרסון" תועד במצלמות אבטחה בנמל התעופה בעיר ורנה, מצפון לבורגס, בסוף יוני. לפי הדיווחים, האיש שהה במשך כמה לילות במלון ליד מרכז הקונגרסים בעיר, אך החוקרים לא הצליחו לאתר אותו לאחר הפיגוע בבורגס. המשטרה חושדת כי הוא עדיין נמצא בשטח בולגריה. במקביל, דיווח היום עיתון בולגרי כי במשטרה המקומית חושדים שבפיגוע היה מעורב מחבל נוסף, שלישי, שתפקידו היה להרוג את השניים הראשונים במקרה שייעצרו או יתחרטו.

לקריאה נוספת:
חקירת הפיגוע בבורגס: נבדקת מעורבות אדם שלישי
פרשנות: הכוננות בלונדון עולה ממילא, הפיגוע מחדד החששות
שליח וואלה! בבורגס: תוגברה האבטחה, ישראלים "קוראים תהילים"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully