וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תוגברה האבטחה בבורגס; ישראלים: "קוראים תהילים"

שליח וואלה! לבורגס, יהושע בריינר

21.7.2012 / 20:37

בעקבות הפיגוע תגברה המשטרה את האבטחה בשדה התעופה ובסביבתו. אולם שליח וואלה! לבורגס מדווח כי הישראלים עדיין מתוחים. בולגריה: ארגון "בסיס הג'יהאד" לא ביצע הפיגוע

צילום: יהושע בריינר ; עריכה: אמיר קוטיגרו

על רקע הדיווחים כי משטרת בולגריה מנהלת מצוד אחר חשוד נוסף שסייע למחבל המתאבד שביצע את הפיגוע בשדה התעופה בבורגס ביום רביעי, תגברה משטרת הגבולות המקומית את האבטחה בשדה התעופה ובסביבתו. במקביל להגדלת מספר השוטרים במקום, זוכים התיירים הישראלים לליווי צמוד החל מכניסתם לנמל ועד ליציאה ממנו, או עד לרגעי לייה העלייה למטוס.

משרד החוץ הבולגרי הכחיש היום את הדיווחים לפיהם ארגון "בסיס הג'יהאד" ביצע את הפיגוע. כך דיווחה סוכנות הידיעות הבולגרית "פוקוס". מוקדם יותר נטל הארגון אחריות לפיגוע.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
התיירים הישראלים זוכים לליווי צמוד בשדה התעופה. זירת הפיגוע/מערכת וואלה!, צילום מסך

שליח וואלה! לבורגס מדווח כי בין היתר, מבצעים השוטרים בדיקה קפדנית של הרכבים הנכנסים לשדה באמצעות גלאים מתקדמים וכן מסיירים עם כלבי גישוש במטרה לנסות ולאתר חומרי נפץ. בסמוך לכל דלפק הוצב שוטר נוסף ובלוח הטיסות אף נעדרו פרטיה של הטיסה לנמל התעופה בן גוריון, זאת על מנת שלא לאפשר לגורמי טרור לעקוב אחר זמן הטיסה. הנוסעים לישראל ידעו על מועד ההגעה אל המטוס רק באמצעות הכריזה בשדה.

בזכות עיבוי האבטחה במקום וחרף החששות שעוטפים אותם מאז אירע הפיגוע, מעידים התיירים הישראלים על תחושת ביטחון. "עכשיו הגענו לשדה התעופה ורמת הלחץ גבוהה מאד", סיפרה היום (שבת) שיר תמיר מעפולה. "בדרך לכאן נלחצנו מאד וכל הדרך קראנו תהילים מהחששות. אנחנו מקווים שבעזרת השם נחזור בשלום".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
הפיגוע בבורגס: המחבל המתאבד תועד במצלמות האבטחה. שי מכלוף
המחבל בשדה התעופה, טרם ביצוע הפיגוע/שי מכלוף

אמיר מימון מעמק יזרעאל אמר כי כשנכנסים לשדה התעופה אפשר לראות בבירור כי האבטחה במקום אכן תוגברה וכי הבולגרים מגלים ערנות. "הגענו לפה לחוצים", סיפר. "אבל רואים שהאבטחה מתוגברת. אפילו ברגע זה אני יכול לראות מסביבי לפחות ארבעה שוטרים".

"הדרך לשדה הייתה מלחיצה מאד", תיארה יעל גרינברג, תושבת ירושלים. "חששנו מאד, אבל האבטחה עובדת כראוי. זה מלחיץ מאד ואנחנו מקווים להגיע לישראל בשלום. אלוהים איתנו". שמעון עמדו מחדרה סיפר כי רמת האבטחה במקום עלתה בצורה ניכרת, יחסית לביקורו בבורגס בשנה שעברה, אז "זה היה ממש הפקר", לדבריו. "בדקו לנו אוכל ונוזלים", סיפר. "עשו לנו בדיקת גופנית מלאה. יש רושם שזה רציני יותר. יש חשש כשמגיעים למקום כזה ללא אבטחה ואני חושב שצריכה להיות אבטחה פנימית שלנו בטיסה ש-80% מנוסעיה ישראלים".

ארגון אלמוני נטל אחריות לפיגוע

מוקדם יותר היום נטל ארגון בשם "בסיס הג'יהאד" אחריות לפיגוע, שגבה את חייהם של חמישה ישראלים. "חודש הרמדאן הוא חודש הג'יהאד ומות הקדושים. חודש של לחימה באויבי אללה ושליחו, היהודים ועוזריהם האמריקאים", נכתב בהודעה הארגון האלמוני, שהגיע לידי האתר הלבנוני "א-נשרה".

"בעזרת אללה ולאחר מעקב צמוד, הצליח אחד מאיתנו לפוצץ אוטובוס של תיירים יהודים בבולגריה, גוזלי אדמת המקומות הקדושים", לשון ההודעה. "מלחמת הקודש אינה מוגבלת למקום מסוים, ואנו נמשיך להילחם ביהודים ובאמריקאים עד שיסתלקו מאדמת האיסלם". יצוין, כי ייתכן ומדובר בארגון ג'יהאד עולמי.

בתוך כך, נמשכת חקירת הפיגוע, בה לוקחות חלק בולגריה, ישראל, ארה"ב ואף מדינות נוספות באירופה. כלי תקשורת בבולגריה דיווחו אמש כי המשטרה מחפשת אחר חשוד נוסף במעורבות בפיגוע. לפי כמה דיווחים, מתנהל מצוד אחר אדם החשוד שסייע למחבל שפוצץ את המטען באוטובוס התיירים הישראלים. שליח וואלה! לבורגס דיווח כי במקביל, הפיצה המשטרה בבתי המלון בבורגס ובסביבתה קלסתרון של החשוד. עוד נמסר, כי החשוד מחזיק ככל הנראה בדרכון אמריקאי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully