וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המחבל מבורגס ניסה לשכור רכב"; האינטרפול יסייע בחקירה

בבולגריה דווח כי המחבל לא קיבל את מבוקשו כי עורר חשד. לפי אחד מכיווני החקירה, הסתייע המחבל בפעילי איסלם קיצוני מקומיים. יחידת מומחים של האינטרפול תצא לבולגריה

צילום: שי מכלוף, דניאל בוק, דובר צה"ל, הטלוויזיה הבולגרית, רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ'

המוסד הישראלי, ה-CIA האמריקאי ושירותי המודיעין בבולגריה פועלים בשלושה כיוונים שונים בחקירת הפיגוע בשדה התעופה בבורגס ביום רביעי, בו נהרגו חמישה ישראלים - כך מדווחים כלי תקשורת בבולגריה. החשד העיקרי הבוקר (שישי) הוא כי חיזבאללה, בסיוע משמרות המהפכה של אירן, עומדים מאחורי הפיגוע - בדומה לאמירות שהופנו כלפי חיזבאללה ואירן מצד ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר החוץ ליברמן וגורמים נוספים בצמרת השלטון הישראלי, וקיימת הערכה כי המחבל הסתייע באזרחים בולגריים בהוצאת הפיגוע לפועל.

במקביל, תשלח המשטרה הבינלאומית, אינטרפול, יחידת מומחים מיוחדת שתסייע בחקירה. מפקד האינטרפול, רונלד נובל, אמר כי בהתחשב בדיווחים לפיהם המחבל החזיק מסמכים מזויפים, "יש צורך לבדוק האם הם נמצאים על בסיס מידע מסוים, בו נמצאים מסמכים נוספים שנגנבו, והאם החשוד השתמש גם בהם במהלך שהייתו בבולגריה". "לאחר אירועי ה-11 בספטמבר, מדינות רבות מדינות את המשמעות של אזהרה מפני איומי טרור", הוסיף.

טרור בבולגריה - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות

אחד העדים שנחקר בפרשה הוא נהג המונית החשוד שהסיע את המחבל לשדה התעופה, אך פרטים מחקירתו טרם נחשפו. לדברי הפרקליטות המקומית, המחבל שהה זמן מה באזור, ניסה לשכור רכב אך חשדות באשר לרישיון הנהיגה המזויף שנשא עמו מנעו את העסקה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המחבל כפי שתועד במצלמות האבטחה בשדה התעופה בבורגס, והרשיון המזוייף ששימש אותו/מערכת וואלה!, צילום מסך

סוכנות הידיעות הבולגרית "נוביניטה", מדווחת כי על פי ראש המודיעין לשעבר במדינה, קירצ'ו קירצ'ב, שני כיווני חקירה אחרים שנבדקים כוללים מעורבות של אל קאעדה או גורמי טרור מטורקיה שחיפשו לנקום על אירועי המשט הטורקי במאי 2011 - אפשרויות שלא נלקחות בחשבון בישראל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

ערוץ bTV הבולגרי ציטט גורמים במדינה שטוענים כי מספר אזרחים בולגרים סייעו למחבל בבורגס, בהם אזרחים לבנונים או פעילי איסלם קיצוניים מבולגריה, שהיו גם אחראיים לתכנון הפיגוע. לדברי אותם גורמים, מטען הנפץ בפיגוע היה מתוצרת ביתית, לפיהם, אך יחד עם זאת עוצמתי במיוחד.

כיוון החקירה העיקרי זהה להאשמות שהטיח ראש הממשלה אתמול בחיזבאללה ואירן, כשאמר כי ארגונו של נסראללה הינו "זרועה הארוכה של אירן". ה"ניו יורק טיימס" ציטט הלילה בכיר אמריקאי שציין כי ה-CIA בדעה כי המפגע פעל מתוך הנחיה לפגוע במטרות ישראליות, וזהותו מאששת את החשד הישראלי, לפיו המחבל הינו איש חיזבאללה בתא הבולגרי של ארגון הטרור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully