וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטופל במרכז רפואי לחולי נפש הצית עצמו, מצבו קשה

שלומי גבאי

28.7.2012 / 7:26

הגבר, בן 40, הצית את עצמו בפני הצוות הרפואי של המרכז הרפואי לבריאות הנפש "לב השרון" שבפרדסיה. הוא פונה לתל השומר, כשהוא סובל מכוויות בדרגה ב' ב-70% מחלקי גופו

נמשך גל ההצתות העצמיות שהחל בעקבות משה סילמן, המפגין שהצית את עצמו בהפגנת המחאה החברתית לפני שבועיים: גבר בן 40, שאושפז במרכז הרפואי לבריאות הנפש "לב השרון" שבפרדסיה, הצית עצמו לפנות בוקר (שבת) בפני הצוות הרפואי. הוא פונה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים שיבא בתל השומר, כשהוא סובל מכוויות בדרגה ב' ב-70% מחלקי גופו. מצבו מוגדר קשה.

המרכז הרפואי לבריאות הנפש "לב השרון" בפרדסיה, יולי 2012. שלומי גבאי
ההצתה העצמית נעשתה לעיני הצוות הרפואי. "לב השרון", הבוקר/שלומי גבאי

בשבועיים האחרונים אירעו, כאמור, מספר ניסיונות הצתה עצמית - שחלקם, למרבה הצער, אף צלחו. בתחילת השבוע הצית עצמו בתחנת אוטובוס ביהוד עקיבא מפיעי, נכה צה"ל בכיסא גלגלים. מפיעי, תושב ברקת כבן 50, פונה לבית החולים בתל השומר, במצב קשה, עם פגיעות קשות של כוויות כשהוא מורדם ומונשם. הוא סובל מכוויות בדרגה ג' ב-80% מחלקי גופו וקיים חשש לחייו.

שרשרת של ניסיונות הצתה גם בדרום

ביום רביעי האחרון ניסה תושב עכו כבן 60 להצית את עצמו כששפך על עצמו חומר דליק, בשל מצוקה נפשית. שוטרי תחנת עכו שהוזעקו למקום הצליחו לשכנעו לא לבצע את המעשה, והוא הועבר לקבלת טיפול בבית החולים.

עוד השבוע, אירעו שלושה ניסיונות של הצתה עצמית באזור הדרום. בנתיבות, ניסה תושב העיר בן 46 להצית את עצמו בבניין העירייה. מאבטח מקומי, בסיוע אנשי משטרה, השתלטו עליו לפני שהצליח לפגוע בעצמו, והוא הועבר לחקירה במשטרה.

במקרה אחר, איים תושב אשדוד לבצע פעולה דומה באזור בניין אגף הרווחה באזור בו הוא מתגורר. הוא הגיע לבניין והצהיר על כוונתו, אך כעבור זמן קצר הוא נמלט מהמקום מבלי לבצע את המעשה. יום קודם לכן, ניסה תושב אופקים בן 41 להצית את עצמו בפתח תחנת המשטרה בעיר. שוטר שהבחין בו קפץ עליו ומנע ממנו את המעשה, לאחר שהספיק לשפוך על עצמו חומר דליק. האיש הועבר, ללא פגע, לקבלת טיפול רפואי.

משה סילמן, שכאמור, הצית את האש שככל הנראה גררה אחריה את האירועים האחרונים, הלך לעולמו בסוף השבוע שעבר - לאחר אשפוז של כשבוע בבית החולים שיבא בתל השומר. פעילי המחאה החברתית קיימו לזכרו משמרות מחאה ברחבי הארץ.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully