וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התופעה מתרחבת: שלושה נסיונות הצתה עצמית בדרום

רמי שני

23.7.2012 / 14:00

שוטרים הצליחו למנוע את ההצתה בשני מקרים, אחד בעיריית נתיבות ואחר מול תחנת המשטרה באופקים. באשדוד, איים אדם להצית את עצמו בעירייה, אך נמלט מהמקום מבלי לבצע את המעשה

צילום: דניאל בוק; עריכה: יאיר דניאל

לאחר שנכה צה"ל הצית את עצמו אתמול בתחנת אוטובוס ביהוד ונפצע באורח קשה, שני מקרים נוספים של ניסיונות הצתה עצמית נרשמו היום (שני) בנתיבות ובאופקים. בשני המקרים הצליחו שוטרים למנוע את המעשה.

בנתיבות, ניסה הבוקר תושב העיר בן 46 להצית את עצמו בבניין העירייה. מאבטח מקומי, בסיוע אנשי משטרה, השתלטו עליו לפני שהצליח לפגוע בעצמו, והוא הועבר לחקירה במשטרה. מבדיקה עולה כי מדובר באדם גרוש, שחי ברחוב. לו ולגרושתו ישנם שישה ילדים, ויש לו אחים ואחיות בעיר, שכמעט ואינם נמצאים איתו בקשר. מבדיקת אגף הרווחה עולה כי הוא התגורר לאחרונה עם בת זוג, ולאחר שיחסיהם עלו על שרטון הוא עזב את הבית ומאז מתגורר מזה מספר שבועות ברחוב.

גורמי רווחה ניסו בעבר לסייע לו ואף השיגו לו קצבת מחיה ונכות, אולם בתבחינים שעבר לצורך הערכת היקף הסיוע, התברר כי הוא אינו מסוגל לנהל בעצמו את הקצבה שלו ולכן מונה אחד מאחיו, בהסכמתו, כגורם מסייע. בנתיבות אומרים כי במהלך השבוע האחרון הוא הגיע מספר פעמים לבניין העירייה וקנטר את העובדים שם. היום, הוא ניסה להצית עצמו, וההערכה היא כי עשה זאת כניסיון התרסה ולא היה בכוונתו להדליק את החומר דליק שאותו ביקש לשפוך על גופו.

במקרה אחר היום באשדוד, איים אדם לבצע פעולה דומה באזור בניין אגף הרווחה באזור בו הוא מתגורר. הוא הגיע לבניין והצהיר על כוונתו, אך כעבור זמן קצר הוא נמלט מהמקום מבלי לבצע את המעשה.

אתמול, ניסה תושב אופקים בן 41 להצית את עצמו בפתח תחנת המשטרה בעיר. שוטר שהבחין בו קפץ עליו ומנע ממנו את המעשה, לאחר שהספיק לשפוך על עצמו חומר דליק. האיש הועבר, ללא פגע, לקבלת טיפול רפואי.

עצורים במהלך הפגנת הזדהות עם משה סילמן שהצית את עצמו בתל אביב , יולי 2012. עומר מירון
הפגנת הזדהות עם משה סילמן שהצית את עצמו בהפגנה בתל אביב/עומר מירון

אמש איימה אישה בשנות ה-40 לחייה להבעיר את עצמה ברחוב סלמה בתל אביב, לאחר ששפכה על עצמה חומר דליק, נכנסה למכולת סמוכה וביקשה מצית. כוחות משטרה שהוזעקו למקום עצרו אותה ומנעו ממנה לבצע את המעשה. לאחר שנעצרה נלקחה לתחקור. לא ברור אם ביצעה את המעשה על רקע כלכלי.

אתמול, כאמור, הצית את עצמו תושב ברקת בן 50, נכה צה"ל בשם עקיבא מפיעי, אשר ניסה לשים קץ לחייו בשל מצוקה כלכלית בתחנת אוטובוס ביהוד. מפיעי היה מוכר לשירותי הרווחה וטופל על ידי עובדת רווחה. כתוצאה מהמעשה, הוא סובל מכוויות דרגה ג' ב-80% מגופו ומאושפז בבית החולים שיבא בתל השומר, כשהוא מורדם ומונשם, ומצבו מוגדר קשה.

כל המקרים הללו אירעו על רקע המעשה של משה סילמן, בן 57, אשר הצית את עצמו במהלך הפגנת המחאה החברתית בתל אביב לפני כעשרה ימים. הוא נקלע לחובות ואיבד את העסק שלו, את ביתו וגם מצבו הבריאותי הידרדר. טרם המעשה הוא חילק למפגינים מכתב, בו הסביר על מצבו והאשים את המדינה באטימות למצוקתו. לאחר שבוע של אשפוז במחלקת הכוויות בבית החולים שיבא בתל השומר, הוא מת ביום שישי האחרון מפצעיו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully