וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נכה צה"ל כבן 50 הצית את עצמו ביהוד, מצבו קשה

תושב ברקת כבן 50 שהיה מוכר לשירותי הרווחה הצית את עצמו ביהוד. הוא פונה לבית החולים תל השומר עם 80% כוויות על כל חלקי גופו. "הוא זעק מכאבים, התפתל על הרצפה"

צילום:דניאל בוק,חדשות 24 ; עריכה:אמיר קוטיגרו

יומיים אחרי מותו של משה סילמן, שוב מקרה הצתה: נכה על כסא גלגלים, כבן 50, הצית את עצמו היום (ראשון) בתחנת אוטובוס ברחוב אלטלף ביהוד. הוא טופל על ידי צוות של מגן דוד אדום ופונה לבית החולים שיבא בתל השומר במצב קשה, עם פגיעות קשות של כוויות כשהוא מורדם ומונשם. הוא סובל מכוויות בדרגה ג' ב-80% מחלקי גופו. משירותי הכבאות נמסר כי עוברי אורח ניסו לכבותו בעזרת מים ומטף עד להגעת כבאים למקום. האיש, תושב המושב ברקת, היה מוכר לשירותי הרווחה וטופל על ידי עובדת רווחה.

גורם ביטחוני מסר כי האדם הוכר כנכה צה"ל בשל בעיות אורתופדיות מהן סבל. הוא הוסיף כי פרטיו המלאים של הנכה ועברו הרפואי נבדקים כעת. יו"ר ארגון נכי צה"ל, חיים בר, אמר בשיחה עם וואלה! חדשות כי בשנת 1997 עבר האדם שהצית את עצמו אירוע מוחי וניסה לתבוע נכות נוספת ממשרד הביטחון בטענה כי האירוע גרם להידרדרות במצבו. אך לאחר שתביעתו נדחתה משהתברר כי אין קשר בין האירוע לשירותו הצבאי, הוא הגיש תביעה למוסד לביטוח לאומי והוכר על ידו.

עד ראייה סיפר לוואלה! חדשות על האירוע הקשה. "ראיתי מרחוק שהפנים שלו שרופות והוא זז, אולי הוא זז מהכאבים. היו אנשים ששפכו עליו מים. היתה שם התקהלות של אנשים מתחנת אוטובוס. מישהו אמר לי וישר הלכנו לראות. ראינו את זה מרחוק. מישהו אמר לי להסתכל כי מישהו שרף את עצמו. ראיתי אחר כך את האדם מקרוב שהפנים שלו שרופות וגם הרגליים. יש הרגשה לא נעימה ברחוב".

אדם הצית עצמו ביהוד, מצבו אנוש, יולי 2012. חדשות 24
הפצוע בזירת האירוע/חדשות 24

שי רוטמן, העובד כסדרן בתחנת מוניות מהעבר השני של הכביש, סיפר לוואלה! חדשות כי "שמעתי צעקות, נעמדתי בחלון וראיתי אדם שאחזו בו להבות והרבה עשן. אני מבין שלפני כן הוא הספיק לצרוח משהו ואלה הצעקות ששמעתי. אנשים עצרו את כלי הרכב, ירדו והחלו לנסות לכבות אותו. אחרי מספר דקות הגיעו כוחות מד"א ומשטרה ואז ראינו אותו שוכב על הרצפה שחור, שרוף. הבנתי שהוא הלך לתחנת האוטובוס מכיוון תחנת הדלק דור-אלון באמצעות כיסא הגלגלים".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

מקום האירוע: רחוב אלטלף ביהוד

משה סעדון, חובש "איחוד הצלה", הוסיף כי "כשהגעתי לזירה ראיתי את האדם שוכב ליד כסא גלגלים לאחר שהצית עצמו עם בנזין, הענקנו לו טיפול רפואי ראשוני לאחר שכוחות הכיבוי פעלו במקום וכיבו את האש שבערה בגופו, הרקע לאירוע אינו ברור, אך ייתכן כי עשה זאת על רקע כלכלי".

אדם הצית את עצמו בתחנת אוטובוס ביהוד, יולי 2012. דרור עינב
"הרקע לאירוע אינו ברור". זירת האירוע/דרור עינב
אדם הצית את עצמו בתחנת אוטובוס ביהוד, יולי 2012. דרור עינב
"הוא זעק מכאבים, התפתל על הרצפה"/דרור עינב

רק ביום שישי האחרון מת מפצעיו משה סילמן, אשר הצית את עצמו במהלך הפגנת המחאה החברתית בתל אביב במוצאי שבת שעברה בבית החולים שיבא בתל השומר. מאז יום שבת האחרון, הרופאים נאבקו על חייו של סילמן, בן 57, שסבל מכוויות בדרגה ג' ברוב חלקי גופו.

סילמן העלה עצמו באש בפינות הרחובות אבן גבירול וקפלן בתל אביב. לאחר מכן פונה לבית החולים איכילוב, ומשם הועבר בהמשך למחלקת הכוויות בשיבא, בראשות ד"ר יוסי חאייק. שם שהה כשהוא מורדם ומונשם, וטופל בין היתר באמצעות נוזלים ומשככי כאבים, עד שנכנע לפצעיו.

(עדכון ראשון - 12:09)

מת מפצעיו משה סילמן, שהצית עצמו במהלך הפגנה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully