וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתפס במצלמה: הטרוריסט האירני שכל העולם מחפש

משה-חי הגיגת

25.7.2012 / 19:11

שבוע לאחר הפיגוע בבורגס, שמיוחס ל"כוח קודס" שבראשו הוא עומד, ועל רקע השמועות לפיהן נהרג בסוריה, פורסמו באירן תמונות נדירות של קאסם סולימאני, במפגש עם המנהיג חמינאי

הפיגוע בבורגס שבבולגריה בשבוע שעבר, בו נהרגו שישה בני אדם, העמיד שוב במוקד ההאשמות המגיעות מירושלים ומוושינגטון את "כוח קודס", האחראי על הפעילות הבינלאומית של משמרות המהפכה האירניים, ובמיוחד את האיש העומד בראשו - קאסם סולימאני, לו מייחסים במערב אחריות לשורה של פעילויות טרור בשנה האחרונה - בין היתר בניו דלהי ובטביליסי, בבנגקוק, באזרבייג'ן, בקניה ובקפריסין. סולימאני, כנראה אחד האנשים המבוקשים במערב, ממעט מאוד להופיע בציבור, ותמונות שלו הן נדירות - אולם היום (רביעי) פורסמו כמה כאלה, בין היתר בסוכנות "מהר" האירנית ובאתר האינטרנט של המנהיג העליון של אירן, האייתוללה עלי חמינאי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
צילום נדיר. סולימאני, אמש במפגש עם חמינאי/מערכת וואלה!, צילום מסך

התמונות צולמו במהלך אירוע גדול שנערך אמש במשכנו של חמינאי, בהשתתפות כל חברי ההנהגה של הרפובליקה האיסלמית, ובו הציג בין היתר הנשיא מחמוד אחמדינג'ד את הישגי ממשלתו, ובהם הוספת אלף צנטריפוגות להעשרת אורניום בחודשיים האחרונים.

בשנים האחרונות נקשר שמו של סולימאני כמעט בכל פיגוע או ניסיון לפיגוע נגד מטרות מערביות וישראליות, אולם הכוח בראשותו מעורב עמוקות גם בזירות לחימה נוספות בעולם שבהן מבקשת אירן להשיג דריסת רגל - דוגמת לבנון, עירק, וגם בוסניה בשנות ה-90. בין היתר, נטען כי "כוח קודס" מעורב גם בסיוע לשלטונו של בשאר אסד בסוריה בדיכוי ההתקוממות נגדו - ובשבוע שעבר, בעקבות פעולת החיסול בדמשק בה נהרגו בכירים במנגנוני הביטחון הסורים, אף נפוצו שמועות לפיהן גם סולימאני היה בין ההרוגים. אירן מיהרה לייחס שמועות אלו "לכלי התקשורת של המשטר הציוני" - וכנראה שהצגת תמונה נדירה זו יועדה בין היתר להפריך את השמועות הללו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חמינאי נואם בפני חברי ההנהגה האירנית, אמש בטהרן/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully