וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר באירן מודה: "הסנקציות פוגעות בכלכלה"

משה-חי הגיגת

17.7.2012 / 21:49

יריית פתיחה במרוץ לנשיאות? יו"ר הפרלמנט עלי לריג'אני, מועמד בולט לרשת את אחמדינג'ד, פרש את משנתו בפני חכמי הדת וטען כי "20% מהבעיות הכלכליות שלנו נובעות מהעיצומים"

יו"ר ה"מג'לס", הפרלמנט של אירן, אמר היום (שלישי) כי "20% מהבעיות הכלכליות של המדינה" נובעות מהסנקציות הבינלאומיות המוטלות עליה. זוהי הודאה נדירה יחסית של בכיר ברפובליקה האיסלמית בהשפעתן של הסנקציות, שבועיים אחרי שנכנס לתוקפו המרכיב המשמעותי ביותר בעיצומים - חרם הנפט האירופי. דבריו של היו"ר, עלי לריג'אני, נאמרו בפגישה שלו עם ראשי הממסד הדתי באירן, בעיר הקדושה קום (שלריג'אני מייצג אותה במג'לס). לריג'אני פרש בפגישה את משנתו הכלכלית-חברתית, ודבריו צוטטו בסוכנות הידיעות הסטודנטיאלית הממלכתית, איסנ"א.

אף שלפי הערכות כלכלנים, המגובות גם בדיווחים באתרי אינטרנט של האופוזיציה האירנית, העיצומים הבינלאומיים המוטלים על טהרן אכן הביאו למשבר כלכלי ולעלייה של עשרות אחוזים במחיריהם של מוצרים שונים, בכירים בשלטונות אירן ממעטים להתייחס לנושא. בשבוע שעבר אף צוטט שר ההכוונה והתרבות האיסלמית במדינה, מוחמד חוסייני, שדרש מכלי התקשורת האירניים "ליישר קו" עם השלטון, ולצנזר דיווחים בנושא. "המצב הנוכחי במדינה, במיוחד נושא הסנקציות והלחצים בנושאים כלכליים ובינלאומיים, מצריך שיתוף פעולה והתלכדות גדולה יותר של כלי התקשורת", הוא צוטט באתר "אירן".

למרות מאמצי השלטון להמעיט בחשיבות השפעת הסנקציות, בתקופה האחרונה נשמעת ביקורת הולכת וגוברת באירן בנושאים כלכליים, דוגמת מכתב הסטודנטים של הבסיג', שפורסם בתחילת השבוע שעבר, בו התלוננו הצעירים המזוהים עם המשטר כי השלטונות מתמקדים מדי בנושאים המדיניים, ומזניחים את הכלכלה.

ואולם, את דבריו של לריג'אני היום יש לראות קודם כל במישור הפוליטי, ולא הכלכלי: יו"ר הפרלמנט נחשב לאחד המועמדים המרכזיים לנשיאות, לקראת הבחירות שייערכו בעוד קרוב לשנה, ומכאן מגיעה הביקורת שלו על השלטון בנושאים כלכליים. גם את עצם הביקור שלו אצל חכמי הדת בקום, יש לראות בראש ובראשונה כ"יריית פתיחה" בקמפיין בחירות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully