וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב תציב בקטאר מכ"מ להגנה מפני טילים אירניים

לקראת עימות קרוב? לפי דיווחים המתפרסמים היום, המכ"מ יעבוד בשיתוף פעולה עם תחנות ההתרעה שהוצבו בנגב ובטורקיה. המתח במפרץ גובר: מלחים אמריקנים הרגו אמש דייג הודי

ארצות הברית תציב בקטאר תחנת מכ"מ להתרעה מפני טילים שישוגרו מאירן לעבר מדינות המערב. פקידים בוושינגטון אמרו הבוקר (שלישי) ל"וול סטריט ז'ורנל" כי מדובר בחלק ממערך כולל, שיגן על ישראל ואירופה מפני איום הטילים של אירן במקרה של עימות עתידי. לפי כמה דיווחים נוספים בעיתונות האמריקנית על הצבת המכ"מ בקטאר, הסיכוי לעימות גבר בשל הערכות לגבי עוצמת מערך הטילים הבליסטיים של אירן, ובשל החשש כי היא תממש את איומה לסגור את מצרי הורמוז.

קלינטון בירושלים: "רואים עין בעין לגבי המשבר באירן"

נושאת המטוסים האמריקאית "ג'ון סי סטניס" מסיירת במיצרי הורמוז, בפתח המפרץ הפרסי, ינואר 2012. רויטרס
נושאת מטוסים אמריקנית במצרי הורמוז. המפרץ הפרסי מתבצר מיום ליום/רויטרס

התחנה אמורה לעבוד מול תחנת המכ"מ האמריקנית שהוצבה בטורקיה ותחנת נוספת שמפעילה ארה"ב בנגב. לפי הערכות שונות, מחיר הקמת התחנה, שבבסיסה מכ"מ מסוג X-BAND, נאמד ב-12 מיליון וחצי דולרים. מיקומה של התחנה החדשה לא נמסר. קטאר מארחת באופן קבוע אלפי חיילים של צבא ארצות הברית ושל חיל האוויר שלה.

ארה"ב פתחה בתרגיל לשליית מוקשים במפרץ הפרסי

במהלך השנה ביצעה ארה"ב כמה מהלכים להגדלת הצי הימי שלה בים התיכון ובמזרח הפרסי, ולאחרונה אף הודיעה על תרגיל-חסר תקדים לשליית מוקשים ימיים מול חופי אירן. מדובר בסממן נוסף למתח המתגבר באזור המזרח התיכון והמפרץ הפרסי. אמש הודיעה ארצות הברית על כוונתה לשלוח לים התיכון נושאת מטוסים נוספת, כדי למלא פער שנוצר בין תחלופה של שני צוותים, ולהימנע ממצב שבו יהיו בו פחות משתי ספינות מלחמה בו-זמנית

אתמול ירתה ספינת הצי האמריקני Rappahannock לעבר דייגים מול חופי איחוד האמירויות. אדם אחד - דייג הודי - נהרג, ושלושה נפצעו בתקרית. ככל הנראה, הסירה הקטנה נתפסה כאיום על ספינה האספקה האמריקנית לאחר שהתקרבה אליה ולא נענתה לקריאה לעצור. מקורות בוושינגטון אמרו כי מדובר בנוהל שגרתי של פתיחה באש. נוהל זה התחדד מאז הפיגוע במשחתת קול בנמל עדן בשנת 2000, בו נהרגו 17 מלחים כשסירת תופת נצמדה אליה והתפוצצה.

לקריאה נוספת
האם ישראל מכרה לרוסיה מכשירים משבשי מכ"מ?
מערכת המכ"מ שהוצבה בטורקיה מעוררת מחלוקת
אירן: לא נסגור את מצרי הורמוז, אלא במקרה קיצוני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully