וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קלינטון: "לא צופה שפולארד ישוחרר בקרוב"

טל שלו

17.7.2012 / 0:02

בהתבטאות רשמית נדירה של בכיר אמריקאי התייחסה מזכירת המדינה האמריקאית לאפשרות שחרורו של המרגל הישראלי הכלוא בארצות הברית. על אירן: "ישראל וארה"ב רואות עין בעין"

צילום: רויטרס; עריכה: מיכאל ברגמן

מזכירת המדינה האמריקאית חתמה אמש (שני) את ביקורה בישראל. במסיבת עיתונאים שקיימה במלון מצודת דוד בירושלים, בתום פגישה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, הדגישה קלינטון את היחסים הקרובים בין ישראל לארצות הברית ואת מחויבותה של ארה"ב לביטחונה של ישראל. "אנחנו חברים, בני ברית וגם יש לישראל חשיבות גדולה בפני אמריקאים רבים, גם לי אגב", אמרה.

קלינטון התייחסה לביקורה במצרים בימים האחרונים, במהלכו נועדה עם הנשיא הטרי מוחמד מורסי ועם ראש המועצה הצבאית העליונה, הגנרל מוחמד חוסיין טנטאווי. "המסר שלי בדיונים סגורים ופומביים הוא שארה"ב מחכה שבעלי התפקידים החדשים במצרים יפעלו לקידום יציבות וביטחון באזור, ויפעלו לשימור הסכם השלום עם ישראל", אמרה. "ברור שישראל, מצרים והעולם כולו שותפים לאינטרס בקיום הסכם השלום הזה, שמשמש כעמוד השדרה של האזור כולו בעשורים האחרונים. דיברנו גם על המאמץ להביא לשלום אזורי, בין ישראל, הפלסטינים ושכנותיה הערביות של ישראל".

מזכירת המדינה האמריקאית הילרי קלינטון במסיבת עיתונאים בירושלים, יולי 12. דרור עינב
מזכירת המדינה במסיבת העיתונאים במצודת דוד/דרור עינב

קלינטון אף התייחסה לעגבניות שיודו לעבר שיירתה אמש במצרים, אשר לוו בקריאות "מוניקה, מוניקה" (מוניקה לווינסקי, המתמחה בבית הלבן שהתפרסמה כשקיימה יחסי מין עם בעלה של קלינטון, הנשיא לשעבר ביל קלינטון – ט.ש). "לא נפגעתי מהקריאות ומההפגנות, שמחתי שאף אחד אחר לא נפגע, והצטערתי קצת על העגבניות שבוזבזו", אמרה. "הפגנות אינן תופעה מצרית ייחודית היו לי ניסיונות גם בארצי שלי וגם בישראל ובמדינות דמוקרטיות אחרות. מצד אחד, לראות אנשים מביעים את עצמם, אפילו שתלונותיהם היו מוטעות, זה סימן לחברה חופשית יותר שיש היום במצרים וזו עדות לכך שהמצרים עדיין מודאגים מהעתיד".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
מזכירת המדינה האמריקאית הילרי קלינטון במסיבת עיתונאים בירושלים, יולי 12. דרור עינב
"יש לישראל אינטרס בהקמת מדינה פלסטינית עצמאית וריבונית". קלינטון, אמש/דרור עינב

קלינטון חזרה ואמרה כי רק משא ומתן יביא לשלום בין ישראל לרשות הפלסטינית. "חזרתי על טענה זו גם בפגישתי עם ראש הממשלה הפלסטיני, סלאם פיאד, היום, ובפגישה עם אבו מאזן בשבוע שעבר", סיפרה. "כולנו דיברנו על חילופי האיגרות בין אבו מאזן לנתניהו ועל חשיבותן כדי לחדש את המו"מ, זה חשוב בגלל האיומים שמול ישראל, ולכן יש לישראל אינטרס בהקמת מדינה פלסטינית עצמאית וריבונית". לדבריה, "המסר שלי, גם לנתניהו וגם לאבו מאזן, היה זהה: הקהילה הבינלאומית - ארה"ב והקוורטט יכולים לעזור ולקיים שיחות מעורבות, אבל הצדדים הם אלה שיצטרכו לעשות את העבודה הקשה לשלום. השלום לא יחכה ואנחנו נעשה הכל כדי לוודא שחזון השלום בין ישראל לפלסטינים יתממש".

בתגובה לשאלה האם היא רואה אפשרות שהמרגל הישראלי-אמריקאי, ג'ונתן פולארד, ישוחרר בקרוב אמרה קלינטון: "פולארד הורשע בריגול ב-1987, הוא נשלח למאסר עולם בכלא, הוא מרצה את העונש, ואין לי שום ציפיות שזה ישתנה".

"יש לנו אינטרס למנוע נשק גרעיני מאירן"

מזכירת המדינה האמריקאית התייחסה בדבריה גם לגרעין האירני ואמרה כי "לעולם כולו יש אינטרס למנוע נשק גרעיני מאירן". לדבריה, "בזכות מאמצינו הבינלאומיים, אירן היום נתונה ללחץ גבוה מאי פעם, והוא ימשיך להתחזק כל עוד היא תתכחש להתחייבויותיה הבינלאומיות. למנהיגי אירן עדיין יש את היכולת לבחור בהחלטה הנכונה. ההחלטה שלנו ברורה, ואנחנו נשתמש בכל סוגי הכוח שברשותנו כדי למנוע מאירן להשיג נשק גרעיני".

באשר לאפשרות של תקיפה ישראלית באירן אמרה קלינטון: "אנחנו תמיד חולקים את עמדותינו על אירן, והאמת שהיום עמדותינו די דומות. דנו בצעדים ספציפיים שאפשר לנקוט כדי להעמיק את הלחץ על אירן. למרות סבבי השיחות, נראה שאירן לא קיבלה החלטה אסטרטגית כדי למלא את התחייבויותיה הבינלאומיות לסבא"א ולמועצת הביטחון. ארה"ב וישראל רואות עין בעין כרגע, ואנחנו בוחנים את המצב".

קלינטון, העורכת ביקור רשמי בימים אלה בישראל, נועדה אתמול עם ראש הממשלה נתניהו, שר החוץ ליברמן והנשיא פרס. היא קראה בכל פגישותיה היום לישראל לסיים את המשבר עם טורקיה, על רקע השינויים האזורים. היא אמרה לכל הבכירים הישראלים כי ארצות הברית סבורה ששיקום היחסים בין המדינות עשוי להיות בעל ערך אסטרטגי.

נתניהו וקלינטון החלו את פגישתם בארוחת ערב בהשתתפות השרים ברק, יעלון, ליברמן, ויועציהם הבכירים של ראש הממשלה ושרת החוץ. לדברי גורמים שהשתתפו בפגישה, "האווירה הייתה טובה אבל אין בשורות חדשות מצד האמריקאים", בנוגע לנושאים השונים על סדר היום במזרח התיכון. במהלך הסעודה נסובו נתניהו וקלינטון גם לשיחה בארבע עיניים.

קלינטון עדכנה בפגישה את הצד הישראלי ברשמיה מביקורה במצרים, וכן נידונו ההערכות המעודכנות בוושינגטון באשר למאבק בגרעין האירני, הקטל בסוריה והקיפאון בתהליך המדיני מול הפלסטינים. קלינטון שבה והדגישה בפני הבכירים הישראלים כי יש לשמור על "ערוצים פתוחים", והבהירה כי ארה"ב מצפה מישראל לבצע מחוות לחיזוקו של אבו מאזן.

(עדכון ראשון: 22:33, 16.07.12)

לקריאה נוספת
פרס: ”למרות האיום האירני - לקדם השלום עם הפלסטינים”
שרת החוץ קלינטון באה לישראל לשיחות בנושא הגרעין

לפניות לכתבת: tal_sh@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully