וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס: ”למרות האיום האירני - לקדם השלום עם הפלסטינים"

טל שלו

16.7.2012 / 11:25

בהצהרה משותפת עם מזכירת המדינה של ארה"ב, הדגיש הנשיא את הצורך להתמודד עם אירן, אך הדגיש: "אין להתעלם מהזדמנויות לשלום". קלינטון: "זמן של אי ודאות אך גם של הזדמנות"

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

נשיא המדינה, שמעון פרס הודה היום (שני) לארצות הברית כל כך ש"בנתה קואליציה בינלאומית כדי למנוע מאירן מלסכן חיים של אחרים". עוד אמר הנשיא, בהצהרה משותפת שנשא בתום פגישתו עם מזכירת המדינה האמריקאית, הילרי קלינטון, הנמצאת בביקור בישראל, כי "יש הסכמה שאירן, לא העם, אלא המשטר שואף לגרעין וטרור והוא מסכן את כולם - אירופאים, ערבים ויהודים".

עם זאת, ציין הנשיא כי אין להזניח את המשא ומתן. "אני סבור כי בעת שאנו מתמודדים עם האתגר האירני, אל לנו להתעלם מהזדמנויות לשלום, בפרט עם הפלסטינים", ציין פאס, ואמר כי הן לישראלים והן לפלסטינים אין אלטרנטיבה אחרת מלבד השגת הסכם שלום. "אל לנו לאבד תקווה, אל לנו לעצור, עלינו להיות עקביים ונחושים", הדגיש הנשיא. "אני סבור כי בעת שאנו מתמודדים עם האתגר האירני, אל לנו להתעלם מהזדמנויות לשלום, בפרט עם הפלסטינים".

הילרי קלינטון נפגשת עם  שמעון פרס. עומר מירון
קלינטון ופרס פגישתם/עומר מירון

לאחר מכן, פנה הנשיא לדון בשכנה הצפונית של ישראל – סוריה ואמר כי ישנה שם "בעיה חדשה הנוגעת אלינו קודם כל כבני אדם לפני שאנחנו פוליטיקאים". לדבריו, "זה עבר את הנורמה המקובלת של האנושות, לא משנה אם אתם נוצרים יהודים או ערבים, זה חסר תקדים. סוריה היא חברה בליגה הערבית ובאו"ם, ואני סבור שיש לעצור את הטרגדיה הזאת מהר ככל הניתן, וכישראלי ברצוני לראות את הילדים בסוריה חשים בטוחים, לא נרצחים על ידי הדיקטטור שלהם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
הילרי קלינטון נפגשת עם  שמעון פרס. עומר מירון
איחלה לו גם יום הולדת שמח. קלינטון ופרס, היום/עומר מירון

קלינטון נמנעה מלהתייחס לסוגיות שעל הפרק, וציינה כי תרחיב בנושא סוריה, אירן והמשא ומתן עם הפלסטינים בהמשך היום, לאחר שתיפגש עם ראש הממשלה ועם שר הביטחון. היא הביעה את הערכתה לנשיא פרס, ואמרה כי "שמחה לקבל הזדמנות לדון בסוגיות", שהוא העלה.

"אני תמיד מרווחיה מעצותיך, ואני נמצאת כאן בירושלים ביום כל כך יפה, בזמן של שינוי וטרנספורמציה גדולה באזור. זהו זמן של אי ודאות אבל גם של הזדמנות", ציינה קלינטון. "זה ברגעים כאלה שידידים כמונו צריכים לחשוב יחד, לפעול יחד, אנו נקראים להיות חכמים יצירתיים ואמיצים, ואיש לא מבין את כל זה טוב כמו הנשיא שמעון פרס".

מזכירת המדינה ניצלה את המעמד כדי לברך את פרס על שנתו החמישית כנשיא, ולקראת יום הולדתו. "ברצוני לנצל הזדמנות זו כדי לאחל לך יומולדת שמח, על אף שעוד מוקדם, אהיה הראשונה לברך, ולומר בהוקרת תודה עד כמה אני מעריכה אותך, את ידידותנו, ואת העבודה שעשינו ושעוד נעשה יחד בעתיד".

בהמשך - פגישה עם סלאם פיאד

קלינטון נחתה בישראל לפנות בוקר, לאחר ביקור במצרים במהלך סוף השבוע. הבוקר היא נפגשה עם שר החוץ, אביגדור ליברמן. בהמשך, היא צפויה להיפגש גם עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ועם שר הביטחון, אהוד ברק. בערב היא תיפגש עם ראש הממשלה הפלסטיני, סלאם פיאד.

במוקד ביקורה של קלינטון - הביקור רם הדרג ביותר של נציג הממשל האמריקאי בישראל בחודשים האחרונים - צפויים לעמוד המשך התיאום בין ישראל וארה"ב בנושא המאבק בגרעין האירני, חילופי השלטון במצרים, מלחמת האזרחים בסוריה והקיפאון במשא ומתן עם הפלסטינים.



שרת החוץ קלינטון באה לישראל לשיחות בנושא הגרעין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully