וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: אירן תיגברה את הצי שלה ב"ספינות מתאבדות"

מפקד הצי החמישי במפרץ הפרסי התריע כי אירן מחזקת את חיל הים שלה בצוללות, ובספינות זריזות שיוכלו לשמש למשימות התאבדות. הוא הבהיר: בכוחנו להשאיר את מצרי הורמוז פתוחים

אירן מחזקת את כוחותיה במפרץ הפרסי, והכינה ספינות שיוכלו לשמש למתקפת התאבדות - כך הזהיר אמש (ראשון) מפקד הצי האמריקני באזור. עם זאת, הקצין הביע ביטחון כי הכוחות האמריקניים יוכלו למנוע מאירן לחסום את מצרי הורמוז, במקרה שאירן תממש את איומיה למנוע מעבר של מכליות נפט דרכם.

תרגיל של צבא אירן, מיצרי הורומוז, דצמבר 2011. AP
ארה"ב חוששת מפיגוע נוסף נגד ספינותיה במפרץ. תמרון אירני מצרי הורמוז/AP

בטהרן איימו לתקוף כוחות זרים במפרץ הפרסי, במקרה שיוחמרו הסנקציות שהוטלו עליה, או במקרה שיותקפו מתקני הגרעין שלה. המפקד האמריקני, תת-אדמירל מארק פוקס (הנושא דרגה המקבילה לאלוף), אמר כי אירן אכן תגברה לאחרונה את מספר הצוללות שלה. פוקס, ששוחח עם כתבים בבחריין, אמר כי חלק מהספינות הקטנות והמהירות של אירן הותאמו לנשיאת ראשי נפץ, שיוכלו לשמש למשימות התאבדות.

ארה"ב חוששת מפיגועים נגד ספינותיה במפרץ הפרצי

פוקס, שעומד בראש הצי החמישי, ומנחה את יתר כוחות הקואליציה הימיים באזור, אמר כי בחיל הים האמריקני "עוקבים בעניין אחרי פיתוח הטילים לטווח ארוך ובינוני של אירן, וכמובן אחרי התקדמות תכנית הגרעין שלה". הוא אמר שלאירן יש כיום עשר צוללות קטנות, והבהיר כי חיל הים האמריקני שומר על ערנות מרבית "לקראת תקיפה או צרות אחרות במפרץ". לדבריו, הצי החמישי הכין "מגוון רחב של אפשרויות" עבור הנשיא אובמה, אך לא פירט מהן. עם זאת, הוא הבהיר כי עדיף לפתור את המשבר בין ארצות הברית לאירן באמצעים דיפלומטיים.

מומחים מעריכים כי הצי החמישי של ארצות הברית, המוצב באזור המפרץ הפרסי, חזק בהרבה מחיל הים הפרסי, למרות שיכולותיו המלאות אינן ידועות. במפרץ מוצבת תמיד נושאת מטוסים, ומלוות אותה ספינות קרב רבות. בוושינגטון מעוניינים להימנע בכל מחיר מפיגוע נוסף נגד אחת מספינות הצי, כפי שהיה בשנת 2000, אז נהרגו 17 מלחים במתקפה של אל-קאעדה נגד המשחתת "קול" מול חופי תימן.

ארה"ב נגד אירן - כותרות נוספות
אירן עושה שרירים: פתחה בתמרון נוסף במצרי הורמוז
הסנקציות מתהדקות: ארה”ב הקפיאה כל נכסי אירן
הרמטכ"ל האמריקני על אירן: חלוקים בנושא עם ישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully