וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דמפסי: לישראל וארה"ב דעות חלוקות בנושא אירן

ראש המטות המשולבים של צבא ארה"ב אמר שבמהלך ביקורו בארץ התעוררו מחלוקות וכי פעולה צבאית באירן "תקדים את זמנה". אך ציין כי ארה"ב מחוייבת למנוע מאירן השגת נשק גרעיני

ארצות הברית עוסקת כרגע בהטלת סנקציות כלכליות ודיפלומטיות שילחצו על אירן ויגרמו לה להפסיק את תכנית הגרעין. הסנקציות אכן מתחילות להשפיע ופעולה צבאית בשלב זה "תקדים את זמנה", כך אמר ראש המטות המשולבים של צבא ארצות הברית, הגנרל מרטין דמפסי, בראיון שהתפרסם אמש (חמישי) בשבועון "נשיונל ג'ורנל". דמפסי אמר בראיון כי העביר מסר דומה למנהיגי מדינת ישראל במהלך ביקורו בארץ בשבוע שעבר ואמר להם כי יש לנקוט בזהירות בכל הנוגע לנושא.

שר הביטחון אהוד ברק נפגש עם רמטכ"ל צבא ארה"ב מרטין דמפסי. אריאל חרמוני, משרד הביטחון
במהלך השיחות כל אחד מהצדדים התווכח על דעתו "באגרסיביות". דמפסי, גנץ וברק/משרד הביטחון, אריאל חרמוני

הגנרל אמר שבמהלך הביקור התעוררו סביב הסוגיה חילוקי דעות וכי ישראל לארה"ב פשוט רואות את האיום הפוטנציאלי ואת האופן שיש להתמודד איתו בטווח הקרוב באופן שונה לחלוטין. כמו כן ציין כי במהלך השיחות כל אחד מהצדדים התווכח על דעתו "באגרסיביות". יחד עם זאת אמר כי "אנחנו חייבים להבין שישראל רואה את האיום אחרת מאיתנו. מדובר באיום קיומי בשבילם".

"מדובר באיום קיומי לישראל"

לדבריו, ארה"ב עודנה מחוייבת למנוע מאירן להשיג נשק גרעיני, וישנה מוכנות להשתמש בכוח במידה ויהיה בכך צורך. דמפסי הזהיר כי עימות עם אירן יגרום לאי יציבות באזור ואף יכולות להיות לו השפעות כלכליות על ארה"ב. "עימות עם אירן יוביל לחוסר יציבות, ואני לא מדבר רק מהפרספקטיבה הביטחונית, הוא יוביל לחוסר יציבות כלכלית", אמר. כמו כן ציין כי "אני חושב שהקו בו אנחנו נמצאים כרגע – סנקציות כלכליות ולחץ דיפלומטי – אכן משפיע", והוסיף כי "אני חושב שזה מוקדם מידי להחליט שהסנקציות והגישה הנוכחית אינן מתאימות".

לצד זאת הדגיש דמפסי כי ממשל ארה"ב, בגיבוי הצבא, קבע כי ימנע מאירן להשיג נשק גרעיני בכל דרך אפשרית וכי לצד הטלת סנקציות כלכליות ודיפלומטיות, ארה"ב מכינה עצמה, במידה ולא תהיה אופציה אחרת, לאפשרות להתערבות צבאית במדינה. אך לדבריו, שימוש בכוח צריך להיות המוצא האחרון, לא הראשון.

עוד באותו נושא:
אחרי ביקור דמפסי: גנץ בונה "כוורת" נגד הברחות
רמטכ"ל ארה"ב: "ביקורי מבטא מחוייבותנו לישראל"
דמפסי לפרס: "ארצות הברית - שותפה של ישראל"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully